Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Imorgen starter min vgs utdanning, og jeg har grudd meg i hele sommer! Jeg skal gå 1året ( er 95) og jeg er så utrolig nervøs! Jeg har ingen venner og ikke kontakt med så noen utenom familien, og jeg bestemte meg for å gå på en privatskole ca en time med buss fra der jeg bor.

Ingen jeg kjenner eller vet om som går der. Hvordan skal jeg oppføre meg? Hvordan er første skoledag?

Takk :P

Anonym poster: 2b8468402a48f5f6db69b501ca8ece98

Anonym poster: 2a29debb97fdf6b02db74b971d6e046d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær åpen, kontaktsøkende og nysgjerrig, men viktigst av alt - vær deg selv:)

Skrevet

Men 95-ere skal da begynne på andre året?

Men det du bør gjøre er å hilse på de i klassen, presenter deg selv og se de inn i øynene når du hilser - da utstråler du selvsikkerhet. Og viktigst av alt: Smil og vær deg selv. Lykke til da!

Gjest Gjest20
Skrevet

Men 95-ere skal da begynne på andre året?

Noen har tatt friår.

Skrevet

Noen har tatt friår.

Såpass! Ok, da gir det mening.

Skrevet

Mest sannsynlig blir det en del "presenter deg selv-runder" i starten. Både lærere og elever skal bli kjent med den nye klassen. Jeg regner med at dere må si navn, hvorfor dere valgte linjen, og et par ord om dere selv/interesser.

Det er nok flere som ikke kjenner så mange, hvis det er noen trøst. Smil og vis at du vil ha kontakt med de andre.

Skrevet

Du har ingenting å være nervøs over, det kommer til å gå kjempebra skal du se. Som 95-er selv, så var inntrykket etter at jeg startet på vgs at her har faktisk alle noen å være ilag med. Det var så godt miljø ift. ungdomskolen. Alle er så inkluderende, og man merker igrunn at man vokser veldig fra ungdomsskolen til vgs. Prøv å vær åpen og bli først og fremst kjent med klassekameratene dine. Der er nok flere i din situasjon. Og det er det som er så fint med vgs. Fra barnehagen til grunnskolen går man som regel på skole med folk man har hatt relasjoner til lenge. Men på vgs blir alle tatt ut i fra sitt normale miljø, og må finne en måte å takle det på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...