AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #1 Skrevet 19. august 2012 Hvor gale er det egentlig å spise brød når du skal ned i vekt? Anonym poster: f3d1e558d4129ca24c90de4b568ab49f
krokodilla Skrevet 19. august 2012 #2 Skrevet 19. august 2012 ikke galt. med mindre du går på lavkarbo.
Gjest *Maja* Skrevet 19. august 2012 #3 Skrevet 19. august 2012 (endret) Klart du kan spise brød. Det viktigste er at du spiser mindre enn du forbrenner. Men pass på at gluten har en tendens til å holde på vann, så ville ikke spist for mye av det. Endret 19. august 2012 av *Maja*
Gjest Trolltausa Skrevet 19. august 2012 #4 Skrevet 19. august 2012 (endret) Klart du kan spise brød. Det viktigste er at du spiser mindre enn du forbrenner. Men pass på at gluten har en tendens til å holde på vann, så ville ikke spist for mye av det. En liten korreksjon... gluten er et protein, og det binder ikke vann dersom du ikke er intolerant mot proteinet. Det er karbohydratene som binder vannet (alle karbohydrater gjør det), og man binder derfor like mye vann med glutenfri melblandinger, som man gjør med hvete, rug, bygg (og havre). Lagt til: Men når det er sagt, er glutenfritt mel snillere mot fordøyelsen, og man kan derfor føle seg mindre oppblåst uten gluten. Endret 19. august 2012 av Trolltausa
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 19. august 2012 #5 Skrevet 19. august 2012 Når man går ned i vekt, må man passe på at man spiser mindre kalorier enn kroppen har behov for, samtidig som man holder seg mett og får i seg riktige nøringsstoffer. Lyst brød og loff har veldig mye kalorier, men svært lite næringsstoffer, og gir ikke langvarig energi. Med andre ord: brød er ikke noe man må sky som pesten, bare utrolig upraktisk når man vil ned i vekt. 1
Gjest mari kontrari Skrevet 20. august 2012 #6 Skrevet 20. august 2012 Det er ikke nødvendigvis noe problem å spise brød, bare velg godt, grovt brød som metter godt og inneholder sunne næringsstoffer. Se på grovhetssirkelen på posen eller søk på nett etter tester av hvilket brød som er sunnest. Kombiner skivene med sunt pålegg og gjør et overslag over kalorinivå så du vet hvor du ligger, så kan du fint gå ned i vekt selv om du har brødskiver i matpakken.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #7 Skrevet 20. august 2012 Vektnedgangen min stopper opp helt med en gang jeg nærmer meg brød. Har nok en del med vann i kroppen å gjøre. Ville uansett ha anbefalt å holde brød-inntaket relativt nede. En skive om dagen bør ikke være noe problem. Anonym poster: 2977e9c4847b6d9cb4526f17f895d968 1
Jade Skrevet 20. august 2012 #8 Skrevet 20. august 2012 Velg et brød med lite kalorier, eller knekkebrød!
skruf Skrevet 21. august 2012 #9 Skrevet 21. august 2012 Hvis du skal spise brød så gå for de helt grove brødene, f.eks Ingers rugbrød. Evt bytt ut brød med grove knekkebrød.
snilla Skrevet 21. august 2012 #10 Skrevet 21. august 2012 Skulle jeg spist brød, ville jeg brukt noen få grove skiver og så tatt på masse pålegg. Kjørt på med agurk og skinke og paprika og annet godt - urter, krydder, salat. Det føles kanskje helt feil i begynnelsen fordi mange er lært opp til at man bare skal ha ett pålegg + grønnsaker :-) Nå er ikke jeg sånn spesielt glad i brød, så jeg har valgt å rett og slett kutte det ut. (Nyter dog en skive nybakt brød med brunost hjemme hos mor i ny og ne :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå