AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #1 Skrevet 19. august 2012 Jeg har to gamle bærbare pc'er som jeg vil kvitte meg med. På grunn av tilstanden deres får jeg ikke slått dem på slik at jeg får slettet innholdet. Så, hvor kaster man slike? Og er det mulig å få slettet innholdet, er det noen som tilbyr slike tjenester? Anonym poster: c4d2629c03d5b2e2bef9ba8fdb1bf054
SemperFi Skrevet 19. august 2012 #2 Skrevet 19. august 2012 Ta ut harddiskene og knus de med hammer før du kaster de. Knus harddiskene mest mulig, slik at ingen får ola nordmann klarer å hente ut data fra diskene dine. Så kan du trygt kaste maskinene.
79kreps Skrevet 19. august 2012 #3 Skrevet 19. august 2012 Du kan bruke en kraftig magnet så blir diskene defekt for alltid. Jeg hadde enkelt og greit bare tatt utav diskene i fra maskinene, så kastet resten. Alltid greit å ha en ekstra disk liggende-)
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #4 Skrevet 19. august 2012 Jeg har to gamle bærbare pc'er som jeg vil kvitte meg med. På grunn av tilstanden deres får jeg ikke slått dem på slik at jeg får slettet innholdet. Så, hvor kaster man slike? Og er det mulig å få slettet innholdet, er det noen som tilbyr slike tjenester? Anonym poster: c4d2629c03d5b2e2bef9ba8fdb1bf054 Åpne og knuse de med hammer....etterpå tømmer du masse cola i harddisken klipp av alle små ledninger Anonym poster: 34032522766a01d5edcb5cd6e596080d
Myosotis Skrevet 19. august 2012 #5 Skrevet 19. august 2012 Man kaster ikke pc'er på søppla. Man leverer dem inn til nærmeste elektro-butikk! Er du redd for innholdet på harddiskene så er det bare ta dem ut og knekke disken i biter. Eller du kan ta vare på dem å se om dem funker på en annen maskin.
Lutetium 71 Skrevet 19. august 2012 #6 Skrevet 19. august 2012 Man kaster ikke pc'er på søppla. Man leverer dem inn til nærmeste elektro-butikk! Er du redd for innholdet på harddiskene så er det bare ta dem ut og knekke disken i biter. Eller du kan ta vare på dem å se om dem funker på en annen maskin. Er det gamle og små disker, er bruksområdet relativt begrenset. Knus og kast som nevnt over her. (Kast sakene hos en elektrokjede, de har plikt til å ta imot)
Gjest Mog Skrevet 19. august 2012 #7 Skrevet 19. august 2012 Jeg har to gamle bærbare pc'er som jeg vil kvitte meg med. På grunn av tilstanden deres får jeg ikke slått dem på slik at jeg får slettet innholdet. Så, hvor kaster man slike? Og er det mulig å få slettet innholdet, er det noen som tilbyr slike tjenester? Anonym poster: c4d2629c03d5b2e2bef9ba8fdb1bf054 Ja, det finnes et norsk firma som heter IBAS som kan sikkert slette all dine data, men det koster. Plan B er som de i tidligere poster har nevnt. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå