Gå til innhold

Hva har skjedd med bikkja?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vet ikke om det går å forfatte seg i korthet...

Har en to år gammel blandingshund. Han har vært særdeles aktiv, og ble kastrert for snart et år siden. Dette hjalp ikke nevneverdig, men da vi flyttet i ny bolig i juni ble han en helt annen hund. Rolig, fin og hengiven - men fortsatt leken.

For to uker siden mistet vi vårt ufødte barn sent i svangerskapet. I ettertid har det vært mye sorg her hjemme og jeg gråter mye. Det virker ikke som om hunden har registrert nevneverdig at jeg var gravid eller nå ikke er det - men han oppfører seg rart.

Siste månedene er det kjæresten som har gått turer med han pga min bekkenløsning. Bikkja har det med å legge seg ved kjærestens føtter hele tiden når vi er her hjemme. For tre dager siden tok de en "hasardiøs" tur i skogen, hvor de endte opp med å gå seg vill og måtte kjempe seg gjennom skog og kratt (og en lang bekk).

Dagen etter turen ligger bikkja og slikker seg foran på brystet konstant. Vi har gått tur med han etterpå, og da virker han normal - men hjemme vil han helst ligge for seg selv og slikke. Ikke vil han ut i hagen for å tisse heller. Ligger helst for seg selv.

Hva ER det med han? Vi finner ikke noe sår, og lurte først på om han kunne ha blitt stukket av veps. Men nå begynner det å bli noen dager siden.

Er det vår sorg som smitter over eller hva søren kan det være? Han piper heller ikke når vi forsøker å ta han på brystet, men det virker heller ikke som han synes det er særlig behagelig. Kan han være alvorlig syk?

Han er den godeste og mest hengivne hunden jeg har hatt og håper det ikke er noe veldig galt fatt...

Endret av Sobril
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyr merker veldig god om det er noe hos oss mennesker. og ofte så kan de reagere når det er noe spesielt som skjer. hvis du er veldig bekymret så ville jeg tatt en telefon til dyrlegen. hvis det ikke har holdt på så lenge så kan du jo vendte litt før du gjør noe og se det litt ann.

Tror ikke den har blitt stukket av veps; hunden min ble det i fjor og han hovnet opp i hele ansiktet.

Skrevet (endret)

Plukket iherdig rundt området hunden slikker. Fant ikke noe sår, men små partikler i pelsen som er gulaktig og kan se ut som verk.

Er nå 6 dager siden turen i skogen og han har holdt på med slikkingen i da 5 dager.

Ikke er han varm på snute, og når vi går tur glemmer han tydeligvis at det gjør vondt noe sted. Men ut alene i hagen - nei takk.

Får ta han med til dyrlegen i morgen. Jeg skjønner virkelig ikke hva dette kan være.

Endret av Sobril
Skrevet (endret)

er det langhåret hund? I såfall om du har en barbermaskin for hund,kan du løfte opp pelsen i "lag" og barbere inn mot huden. Kan være at noe har stukket hunden (kvist,humle,bie osv) og det gir irritasjon. Samtidig kan det være våteksem.Det lukter litt som en skurefille med melk,som ikke er skylt opp.

At du tror at hunden ikke har merket at du var gravid,tror jeg du tar feil av.De er smarte og har en fantastisk luktesans.

Og nå bærer dere en stor sorg,noe hunden helt klart har plukket opp.

Så en tur til vetrinær er nok ikke dumt nei

Endret av Kårky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...