Meg88 Skrevet 19. august 2012 #1 Skrevet 19. august 2012 Gutten min begynner i barnehagen i morgen. De skal få alle måltider der, men dette starter ikke opp før i september... så nå ut ugust skal vi smøre med niste. Kreative forslag? Ser for meg at jeg sender med grøtpakke til frokost og 2-3 brødskiver med leverpostei til lunch. kanskje en yoghurt. men dette hørtes da sørgelig trist ut? :-P
FrøkenHappy Skrevet 19. august 2012 #2 Skrevet 19. august 2012 Skjær opp litt frukt, det er alltid en vinner!
79kreps Skrevet 19. august 2012 #3 Skrevet 19. august 2012 Høres trist ut? Hva pleier han å få til frokost og lunsj når dere er hjemme da? 2
Meg88 Skrevet 19. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2012 Kuttet frukt var en god idé. Forslag til annet enn leverpostei vi kan ha på brødskiva? Han har akkurat begynt å spise brød, og det er kun leverpostei vi har prøvd hittil. Hva har vært en slager hos deres ettåringer? :-)
wahaj Skrevet 19. august 2012 #5 Skrevet 19. august 2012 I bhg her får vi ikke lov til å ta med yoghurt. Må være brødmat, event frukt.
Samine89 Skrevet 19. august 2012 #6 Skrevet 19. august 2012 Prim, skinkeost, hvitost/brunost på brødskiva? Frukt er fint, Jeg hadde også sendt med en yoghurt. Vet ikke om hvor strenge de er på sukker i bhg barnet ditt begynner i. I bhg til barnet mitt får alle småttisene yoghurt med havregryn og frukt når de har våknet fra lur.
Missy1 Skrevet 19. august 2012 #7 Skrevet 19. august 2012 Oi, da er jeg en kjip mamma. Sønnen min har med 4 brødskiver i bhg. Det er til frokost, lunch og fruktmåltidet. Frukt får de i bhg. Vi har på enten leverpostei, smøreost eller prim (han spiser kun smørepålegg). Så små barn bryr seg nok ikke så mye om hvor kreativ og spennende matpakka ser ut 1
Jaga Skrevet 19. august 2012 #9 Skrevet 19. august 2012 Så små barn bryr seg nok ikke så mye om hvor kreativ og spennende matpakka ser ut De små bryr seg kanskje ikke, men det er foreldrene som skal bry seg om at barnet deres har et sunt og variert kost 3
Orchideae Skrevet 19. august 2012 #10 Skrevet 19. august 2012 Jobber selv i barnehage, og ser faktisk at de matpakkene som oftest blir spist mest av er "de kjedelig". Foreldre prøver veldig hardt å lage en spennende matpakke med yoghurt, middagsrester, frukt, forskjellig pålegg og det er bra! MEN ofte fører dette til at en del barn får "for mye" å velge i, og ender med å pirke i maten.. 4
Missy1 Skrevet 19. august 2012 #11 Skrevet 19. august 2012 De små bryr seg kanskje ikke, men det er foreldrene som skal bry seg om at barnet deres har et sunt og variert kost Selvfølgelig, mente ikke at maten ikke skulle være sunn og variert. Mente vel heller det at så små barn ikke trenger spennende lunch som salater og brødskiver som er pynta
charactouy Skrevet 19. august 2012 #12 Skrevet 19. august 2012 Her går det i leverpostei, prim og smøreost, innimellom får barnet makrell i tomat (finnes også andre gode fiskepålegg) og en skjelden gang syltetøy. Kaviar har vi forsøkt, men har ikke vært noen slager ennå. Om vi gir barnet "løst" pålegg som ost eller kjøttpålegg, plukkes pålegget av og skiva spises med bare smør
ViljaH Skrevet 19. august 2012 #13 Skrevet 19. august 2012 sitronlaks på boks, prim, brunost, kaviar, leverpostei.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #14 Skrevet 20. august 2012 Hummus med paprika på grovt rundstykke er lett å spise, sunt og litt variasjon. Gjerne minirundstykker. Anonym poster: 68b66d3f546567093d609b322dd391d6
Mary Poppins Skrevet 20. august 2012 #15 Skrevet 20. august 2012 Her går det i leverpostei, prim og smøreost, innimellom får barnet makrell i tomat (finnes også andre gode fiskepålegg) og en skjelden gang syltetøy. Kaviar har vi forsøkt, men har ikke vært noen slager ennå. Om vi gir barnet "løst" pålegg som ost eller kjøttpålegg, plukkes pålegget av og skiva spises med bare smør Hehe, her i gården er det motsatt: brødskiva kastes på gulvet og kjøttpålegget går rett inn Populært pålegg her er leverpostei, peanøttsmør, makrell i tomat (den på tube er super!), kyllingsalat på boks og pøbe (=pølse=servelat men det må være smør på sånn at servelaten sitter litt fast)
Sushi Skrevet 20. august 2012 #16 Skrevet 20. august 2012 Omelett, middagsrester og/eller yoghurt naturell med noe godt oppi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå