AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #41 Skrevet 19. august 2012 Jammen svarte da, dama var jo veldig pen fra før! Hva er det folk driver med... Hun VAR pen ja. Ikke bare pen men til og med vakker med en naturlig skjønnhet som strålte. 16:20 inn i videoen så ser du hvordan hun er blitt etter alle operasjonene. Hadde videoen blitt spilt baklengs ville jeg ment det var vellykket, hun hadde virkelig blitt til en skjønn og vakker jente. I stedet så er hun blitt til... Ja, se selv. Sort kjole 16:20 inn i videoen. Anonym poster: 79a153e3ac93e8870dfd207cac5cc6cb 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #44 Skrevet 19. august 2012 Hun VAR pen ja. Ikke bare pen men til og med vakker med en naturlig skjønnhet som strålte. 16:20 inn i videoen så ser du hvordan hun er blitt etter alle operasjonene. Hadde videoen blitt spilt baklengs ville jeg ment det var vellykket, hun hadde virkelig blitt til en skjønn og vakker jente. I stedet så er hun blitt til... Ja, se selv. Sort kjole 16:20 inn i videoen. Anonym poster: 79a153e3ac93e8870dfd207cac5cc6cb Jeg synes vel ikke hun ble stygg, men hun ble en sånn "standard pen dame" uten personlighet. Skjønner ikke greia med at det skal være så stas å se ut som en sånn slags opplest og vedtatt standard for "pen". Hun var nydelig før, med masse egenart, personlighet og utstråling. Trist. <br /><br /> Anonym poster: 233ab7e4c7f734da0d7a3ce62299b730 1
Gjest Fairydust Skrevet 19. august 2012 #45 Skrevet 19. august 2012 Det sykeste programmet jeg har sett på TV er et program som heter "Bridalplasty". Det handler om kommende bruder som er med på et reality-show der de vinner en valgfri plastisk operasjon i premien når de vinner en konkurranse. Etter hvert vinner jo de fleste kvinnene 2-3 operasjoner hver, kanskje fler. Mannen deres får ikke se dem før i bryllupet når de ser helt annerledes ut. Jeg er ikke 100% imot plastisk kirurgi. Jeg skal ikke si at jeg mener at ingen bør ta slike operasjoner. Jeg har full forståelse og respekt for de som trenger slike operasjoner, f.eks. etter ulykker eller at de er født med skjønnhetsfeil som vi andre ikke har. Men denne plastisk kirurgi-snøballen har begynt å rulle og rulle, og flere kvinner blir meid ned av den. Det er vanlige kvinner, både unge og eldre. De er vidt forskjellige kvinner, men de er èn ting til felles. De alle ønsker å forandre på sitt eget utseende, og det de ønsker å forandre på er noe så normalt som bryststørrelsen sin eller nesen sin. De ønsker å forandre på sin utside, når sannheten er at det de mangler ligger på innsiden. Selvtillit og et sunt selvbilde, når ble det glemt? Du kan operere nesa di, men du vil ikke bli lykkelig. Du kan operere puppene dine, og bleie rævhålle (ja, det er faktisk en trend), men sannheten er at så lenge du ikke har selvtillit nok til å bli fornøyd med deg selv, og godta deg selv som den du er, vil du alltid finne nye ting som plager deg. Ting du ønsker å forandre på, eller forbedre. Det er ganske ironisk... man fikser noe på utsiden i håp om at innsiden skal forandre seg. Da sier det seg selv at kanskje blir utfallet av en operasjon verre enn utgangspunktet. Ikke bare fysisk sett (mange operasjoner er jo mislykkede), men jeg tenker på det psykiske. Du får en operasjon som du har hatt lyst på lenge, og du er overbevist om at det vil gjøre deg til et lykkelig menneske, og når du har brukt mange titusener på operasjonen og resultatet er slik som kirurgien viste deg - så viser det seg, dette endret ingenting. Ingenting er annerledes! Du er fortsatt den samme personen du var. Du er ikke lykkeligere. Du har bare en ny nese. Men den betyr ingenting. Det må være en ganske brutal lærdom. Nå har jeg ikke en gang nevnt ulempene ved plastisk kirurgi i sammenheng med hvordan de forandrer idealer og hva de gjør med synet på menneskekroppen og menneskers utseender. Jeg håper at alle som vurderer plastisk kirurgi, vurderer samtaleterapi først. Kanskje kan man fikse opp i det faktiske problemet, en gang for alle. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #46 Skrevet 19. august 2012 Eneste store forskjellen jeg ser etterpå er den ikke spesielt pene, men sikkert dyre, frisyren. Anonym poster: 6313887e8d1c1c7e970acbc93af26fd8
kråkefjas Skrevet 19. august 2012 #48 Skrevet 19. august 2012 Jeg lurer også på hvor mye det egentlig hjelper på et eventuelt dårlig selvbilde. Hvor ofte ser man jenter med dårlig selvbilde gråte over hvor pene de er? Funka fett spør du meg.
bebisss Skrevet 19. august 2012 #49 Skrevet 19. august 2012 Tenk på disse damene som mener de er så stygge, så går de inn til den plastiske kirurgen som da skal peke på alt som er "galt" på denne personen. " innsiden av knærene dine er ikke elegante" hva i svarte? skal innsiden av knær være elegante? " nesen din har en stygg krok, den skal vi få vekk, og haken sin er spiss, og øynene dine henger, og rompa di er stor, og tærene dine bøyer seg rart" Herregud, jentene går vell ut derfra med nye "feil" de ikke engang har lagt merke til før kirurgen pekte det ut. "visste ikke jeg var så stygg" men heldigvis så fikser jo kirurgen på alle feilene til de stakkars svane jentene.... Hvor er doctor Phil?
Meaty Skrevet 19. august 2012 #50 Skrevet 19. august 2012 Hvor er doctor Phil? Han har jo betalt for silikoninnlegg for noen deltakere på showet sitt. Pluss ansiktsløftning på hun mora (Erin?) i Dr. Phil family, fordi hun så så "sliten" ut. 1
Gjest Fairydust Skrevet 19. august 2012 #51 Skrevet 19. august 2012 Han har jo betalt for silikoninnlegg for noen deltakere på showet sitt. Pluss ansiktsløftning på hun mora (Erin?) i Dr. Phil family, fordi hun så så "sliten" ut. Dr. Phil har mottatt MYE kritikk fra anerkjente psykologer, selv om at han har en rekke utdanninger og grader innenfor psykologi. Så det er nok mye fokus på å lage god TV og show i det programmet....
Thalassos Skrevet 19. august 2012 #52 Skrevet 19. august 2012 Nå må dere ikke peke for mye her da. Jeg er enig i at det kanskje var litt mange operasjoner, men noen føler seg jo faktisk bedre etter det. Trist, men sant. Dersom "ingenting" hjelper, hvorfor ikke operere seg hvis det får deg til å føle deg bedre? Det er ikke alle som klarer å føle seg bedre med null antydning til pupper, uansett hvor mye eldre og reflekterte de blir, hvor mange ganger de får høre at de er vakre, terapi og lignende. Jeg vet ihvertfall at jeg hadde følt meg hundre ganger bedre om jeg hadde fått bort ridebukselårene mine og løftet puppene litt - noe jeg skal om noen år
Meridian Skrevet 19. august 2012 #54 Skrevet 19. august 2012 Har du noensinne drømt om å gjøre deg vakker og skjønn for noen du elsker? Det lar seg gjøre fort og enkelt! Her er en tv-serie hvor stygge jenter ble gjort pene med noen enkle grep: Fra 02:20 ser man hvordan de gjør henne pen og vakker. Anonym poster: 79a153e3ac93e8870dfd207cac5cc6cb Denne Beth ER jo pen. Hun er naturlig pen. Så om de bare hadde ordnet håret og sminket henne og pyntet henne med fine klær + at hun hadde trent og fått bedre holdning, ville hun vært like pen uten operasjonene... 1
Sophie-Ann Skrevet 20. august 2012 #55 Skrevet 20. august 2012 Tråden er ryddet for personhets Sophie-Ann, mod
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #56 Skrevet 20. august 2012 Jeg tar denne anonymt, siden jeg ikke er helt komfortabel med situasjonen ennå. Man bør virkelig tenke seg om før man legger seg under kniven. Det er ikke sånn at livet blir magisk bedre av det. Jeg har nylig gått gjennom et plastkirugisk inngrep: Brystreduksjon. Ikke av kosmetiske årsaker, men helsemessige. Jeg fikk fjernet omtrent halvparten og har nå langt mindre rygg- og nakkeplager, og i tillegg ble de "ryddet" opp i. Dette er et inngrep jeg har ønsket meg siden jeg var 12-13 år. Jeg er nå 34. Jeg ser jo også at de "objektivt" har blitt veldig fine. Imidlertid er jeg fortsatt ikke komfortabel med resultatet. Ikke pga brystene, de er bra, men fordi hele kroppen er forandret og jeg får litt sjokk hver gang jeg ser meg i speilet. For første gang kan jeg "se" magen min når jeg kikker ned, og jeg klarer ikke å venne meg til det. Føler at jeg ser gravid ut, selv om mannen min sier noe annet. Jeg har faktisk fått dårligere selvfølelse etter dette. Jeg håper det går seg til etterhvert. Anonym poster: c90971dd17b7b7a65af5330b9d6c597d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #57 Skrevet 20. august 2012 Jeg hadde fått enda dårligere selvtillit av å være med i programmet. Her forteller de deg hvor stygg de synes du er/hva du bør fikse på, og det er ikke rent lite! De fikser jo på alt! Damene ble ikke penere synes nå jeg. De var jo pene fra før, med særpreg. Etterpå ble de bare en i mengden. Anonym poster: 388df7011674a3a8160af23559edcd1a 1
yes2yes Skrevet 20. august 2012 #58 Skrevet 20. august 2012 Nå ser jeg kanskje det jeg vil se, men jeg må virkelig innrømme at med noen fargerike klær og en ny frisyre, hadde hun 'naturlig' vært enormt mye skjønnere enn det hun ble etter operasjonene. De ødela mye av det jeg så i henne, da alle særtrekk var borte og alt så skrekkelig polert ut. 2
ablaze Skrevet 20. august 2012 #59 Skrevet 20. august 2012 Jeg synes det er helt forferdelig å bruke ordet stygg om en person. Hvem f**n er det som tar på seg retten å synse at en person er stygg? Hvem sammenligner de med? Det er ingen som er mer stygge enn de som kaller andre stygge, og da tenker jeg ikke på utseende men innsiden.. 2
Kattugla Skrevet 20. august 2012 #60 Skrevet 20. august 2012 Når konklusjonen er Kvinner 0 - Barbie 1, så er det bare trist. For en overfladisk og ikke minst ensformet verden vi lever i.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå