Mmmmarielle Skrevet 19. august 2012 #21 Skrevet 19. august 2012 Husker dere det programmet om brudene som gikk på bliss, eller hvor det var.. Det var en gjeng med bruder som hver uke vant en ny plastisk operasjon, målet var at de konkurrerte om hvem som ville bli den vakreste bruden. Nye pupper, fettsuging, lepper, nese, ALT ble fikset på bare de vant ukeskonkurransen. Og kjærestens deres, de støttet det, selv om det faktisk var fine jenter alle sammen som ikke trengte noe kirurgi. Galskap..... 3
Gjest BM2 Skrevet 19. august 2012 #22 Skrevet 19. august 2012 Ja, han og en haug andre damer og menn. Det er direkte kvalmt å lese at TS mener det er kjapt og enkelt å operere seg. Å omrokkere på halve kroppen, skjære bort og legge til er verken kjapt eller enkelt. Det er tidskrevende, smertefullt og kan være livsfarlig eller gi ettervirkninger. Det varer heller ikke evig. Det verste er at det neppe hjelper særlig på selvtilliten i lengden heller. Gjøre seg pen for mannen sin? Hvis ikke mannen min klarer å tenne på meg sånn som jeg er, eventuelt med litt ekstra pynt av og til, så er han ikke en mann jeg ønsker å bruke tid på. Man skal selvsagt prøve å være litt attraktiv for kjæresten og ikke la seg forfalle helt, men å forandre utseende for å blidgjøre en (i dette tilfellet utro) mann? Nei takk, da finner jeg heller en annen mann og så får han finne seg ei "perfekt" pyntedokke. Det har jeg ment hele tiden og det står jeg for fremdeles. TS er nok ironisk og oppgitt, samt noget sarkastisk. Men hva gjør vi når plastfanatikerne egler hverandre opp her inne og ellers i samfunnet? Hva kan vi gjøre for å få slutt på den stadig akselrerende trenden med plastpupper og botox hos småjenter? Når jeg protesterer mot smårips som insisterer på plastpupper så føler jeg meg mutters alene mot hordene med plastpuppe-babes som kjører harde løp for å få flere hektet på denne galskapens karusell. Av og til kommer den en mann og støtter meg, men stort sett så er gjennomgangsmelodien fra en røys med kvinner "Få deg plast!" 1
Gjest Badebuksa Skrevet 19. august 2012 #23 Skrevet 19. august 2012 Husker dere det programmet om brudene som gikk på bliss, eller hvor det var.. Det var en gjeng med bruder som hver uke vant en ny plastisk operasjon, målet var at de konkurrerte om hvem som ville bli den vakreste bruden. Nye pupper, fettsuging, lepper, nese, ALT ble fikset på bare de vant ukeskonkurransen. Og kjærestens deres, de støttet det, selv om det faktisk var fine jenter alle sammen som ikke trengte noe kirurgi. Galskap..... Det er riktig mann å gifte seg med ja! 1
Havbris Skrevet 19. august 2012 #24 Skrevet 19. august 2012 @Havbris Jeg tror vi er enige men uttrykker oss forskjellig og vektlegger forskjellige elementer når vi uttaler oss. Det tror jeg også. Det er mange aspekter ved dette som er betenkelige, og jo fler som kommer frem jo bedre er det!
Gjest Blubberella Skrevet 19. august 2012 #25 Skrevet 19. august 2012 TS er nok ironisk og oppgitt, samt noget sarkastisk. Men hva gjør vi når plastfanatikerne egler hverandre opp her inne og ellers i samfunnet? Hva kan vi gjøre for å få slutt på den stadig akselrerende trenden med plastpupper og botox hos småjenter? Når jeg protesterer mot smårips som insisterer på plastpupper så føler jeg meg mutters alene mot hordene med plastpuppe-babes som kjører harde løp for å få flere hektet på denne galskapens karusell. Av og til kommer den en mann og støtter meg, men stort sett så er gjennomgangsmelodien fra en røys med kvinner "Få deg plast!" Jeg har da sett flere kvinner mene det samme som deg, men de drukner ofte i den sinte horden av silikonpuppdamer. Hvis man som dame er imot sånt er man enten stygg og misunnelig, eller så har man aldri kjent på hvordan det er å ha dårlig selvtillit. Eventuelt er man så pen at man ikke vet hva man snakker om. 1
Havbris Skrevet 19. august 2012 #26 Skrevet 19. august 2012 TS er nok ironisk og oppgitt, samt noget sarkastisk. Jeg oppfattet kanskje ikke ironien og sarkasmen og trodde dette var et seriøst innspill. Hvis jeg tok så feil så tar jeg tilbake min undring over at TS presenterte dette uten en eneste betenkelighet. Uansett - temaet er der!
Mmmmarielle Skrevet 19. august 2012 #27 Skrevet 19. august 2012 Det er riktig mann å gifte seg med ja! Etter finalen så viste de frem bruden som hadde vunnet programmet, og dermed en 6-7 operasjoner, typen hennes kjente henne knapt igjen, men ble helt i hundre over hvor vakker hun er.. Hvordan kan et ekteskap med en som vil forandre hele deg holde?? 3
Gjest BM2 Skrevet 19. august 2012 #28 Skrevet 19. august 2012 Jeg oppfattet kanskje ikke ironien og sarkasmen og trodde dette var et seriøst innspill. Hvis jeg tok så feil så tar jeg tilbake min undring over at TS presenterte dette uten en eneste betenkelighet. Uansett - temaet er der! Nei, det satt langt inne. Men jeg lot tvilen komme tiltalte tilgode og da ble det fornuft i alt.
Gjest BM2 Skrevet 19. august 2012 #29 Skrevet 19. august 2012 Jeg har da sett flere kvinner mene det samme som deg, men de drukner ofte i den sinte horden av silikonpuppdamer. Hvis man som dame er imot sånt er man enten stygg og misunnelig, eller så har man aldri kjent på hvordan det er å ha dårlig selvtillit. Eventuelt er man så pen at man ikke vet hva man snakker om. Desto viktigere at kvinnr ikke resignerer og står opp mot denne sykelige trenden der kvinner (og noen få nek av noen menn) glorifiserer en verden der kulepupper er viktigere en personen som finnes på innsiden. 2
Gjest Blubberella Skrevet 19. august 2012 #30 Skrevet 19. august 2012 Jeg oppfattet kanskje ikke ironien og sarkasmen og trodde dette var et seriøst innspill. Hvis jeg tok så feil så tar jeg tilbake min undring over at TS presenterte dette uten en eneste betenkelighet. Uansett - temaet er der! Jeg oppfattet ikke helt ironien jeg heller, men uansett finnes det jo folk som har tilnærmet sånne holdninger til utseende og plastiske operasjoner. Derfor er absolutt temaet viktig. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #31 Skrevet 19. august 2012 TS er nok ironisk og oppgitt, samt noget sarkastisk. Riktig. Problemet er nemlig at hvis jeg i stedet hadde skrevet, "se så forferdelig, en jente som er pen fra før blir ødelagt og skåret uigjenkjennelig av plastikkirurger fordi hun tror mannen hennes vil elske henne da", så ville andre ha begynt å si at, "ja men de var bare blitt forskjellig pene, han var bare for pen for henne, det var bare bra at hun ble operert så de kunne være like pene". Eneste måten å få folk på KG til å tenke på er å presse dem til å tenke etter i stedet for å komme med overfladiske forklaringer som de vet ikke stemmer hvis de tenker etter. Anonym poster: 79a153e3ac93e8870dfd207cac5cc6cb 1
Havbris Skrevet 19. august 2012 #32 Skrevet 19. august 2012 Riktig. Problemet er nemlig at hvis jeg i stedet hadde skrevet, "se så forferdelig, en jente som er pen fra før blir ødelagt og skåret uigjenkjennelig av plastikkirurger fordi hun tror mannen hennes vil elske henne da", så ville andre ha begynt å si at, "ja men de var bare blitt forskjellig pene, han var bare for pen for henne, det var bare bra at hun ble operert så de kunne være like pene". Eneste måten å få folk på KG til å tenke på er å presse dem til å tenke etter i stedet for å komme med overfladiske forklaringer som de vet ikke stemmer hvis de tenker etter. Anonym poster: 79a153e3ac93e8870dfd207cac5cc6cb Kjøper den! Ser at ved å la hovedinnlegget ditt stå som det står så får du frem flere synspunkter. Beklager at jeg ikke så ironien med en gang, men jeg er jo sikker på at det er mange kvinner som synes dette var en flott forvandling og at dette løser alt i hennes ekteskap fordi hun ble "pen" (?) og da vil manne aldri være utro meg og tilit og alt vil komme av seg selv. Huff - dette var motbydelig å se på. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #33 Skrevet 19. august 2012 Lurer på om sønnen hennes kjente henne igjen.. Skummelt da! "Hvor er mamma?" Og tenk hvilke signaler hun sender til sønnen sin. "Om du likner på meg når du blir stor, gjør det ingenting, da kan du bare operere deg så du ikke er like stygg lenger, så kanskje noen (f. eks en forferdelig dame som er utro osv) vil ha deg.." Anonym poster: c80a3d4aa6afc240d4b86982eca05521 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 19. august 2012 #34 Skrevet 19. august 2012 Å som jeg ler og ler og ler. Her har en fått pepper i ale år for å påpeke idiotien og kynismen i plastpuppeindustrien. Men nå, nå som en får det rett i trynet hvor patetisk og tragisk hele opplegget er da komer moraliserende pekefingre frem. Fint det jenter, men ha da også i bakhodet at dette begynnere med solid flotte småjenter på 18 som tror de må ha plastpupper for å ha en verdi som menneske. Så neste gang jeg ber et smårips om å skaffe seg psykolog i stede for plastpupper, kan en da få litt støtte? Det dere ser i hovedinlegget her er dit vi er på vei i ekspressfart. Jeg vet bare én ting, jeg blånekter å ha et forhold til ei som ser på plastkurigi som viktigere støtte en min ektefølte kjærlighet. Dere andre får nyte det overfladiske samfunet der lykke kjøpes. Enten som plastpupper eller som hvite stripre på en blank overflate. Det er utrolig stor forskjell på å ta silikon fordi du har underutviklede pupper, eller to forskjellige størrelser og å ta silikon fordi du ble dumpa av eksen eller har dårlig selvtilitt. Greit nok at du personlig ikke respekterer silikonbabes, men Ikke alle som tar silikon gjør det for å bli et sex-symbol. 3
Gjest BM2 Skrevet 19. august 2012 #35 Skrevet 19. august 2012 Det er utrolig stor forskjell på å ta silikon fordi du har underutviklede pupper, eller to forskjellige størrelser og å ta silikon fordi du ble dumpa av eksen eller har dårlig selvtilitt. Greit nok at du personlig ikke respekterer silikonbabes, men Ikke alle som tar silikon gjør det for å bli et sex-symbol. Men nesten alle som tar silikon har idiotiske vrangforestillinger om egen kropp og ikke minst egen-verdien som mennske. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #36 Skrevet 19. august 2012 Og tenk hvilke signaler hun sender til sønnen sin. Og et annet signal: "hvis hun du er sammen med/gift med ikke er pen nok for deg lenger så er det helt ok å være utro, hun får bare legge seg under kniven hvis hun ønsker å være pen nok for deg". Kjøper den! Flott Havbris! Jeg var litt usikker på om jeg var tydelig nok med å mene at KG blir slik, med det mener jeg ikke at de som diskuterer i denne tråden nå blir slik men at tråden blir formet på den måten. Jeg har lagt merke til at det finnes de som uteblir i denne diskusjonen. Litt synd for det hadde jo fått litt tenking frem og tilbake hvis de som mener dette var riktig sto frem og forsvarte sitt synspunkt. Anonym poster: 79a153e3ac93e8870dfd207cac5cc6cb 1
Gjest Badebuksa Skrevet 19. august 2012 #37 Skrevet 19. august 2012 Og et annet signal: "hvis hun du er sammen med/gift med ikke er pen nok for deg lenger så er det helt ok å være utro, hun får bare legge seg under kniven hvis hun ønsker å være pen nok for deg". Flott Havbris! Jeg var litt usikker på om jeg var tydelig nok med å mene at KG blir slik, med det mener jeg ikke at de som diskuterer i denne tråden nå blir slik men at tråden blir formet på den måten. Jeg har lagt merke til at det finnes de som uteblir i denne diskusjonen. Litt synd for det hadde jo fått litt tenking frem og tilbake hvis de som mener dette var riktig sto frem og forsvarte sitt synspunkt. Anonym poster: 79a153e3ac93e8870dfd207cac5cc6cb Kanskje alle ble overbevist om at det er galskap
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #38 Skrevet 19. august 2012 Det er utrolig stor forskjell på å ta silikon fordi du har underutviklede pupper, eller to forskjellige størrelser og å ta silikon fordi du ble dumpa av eksen eller har dårlig selvtilitt. Er det noen likheter? Er det ikke slik at begge gjør det fordi de tror seg bli mer elsket, bli mer respektert, hvis de bare ser litt mer vakre, litt mer "perfekte" ut? For all del, det er et h*e å finne BH hvis man har bryster av markant forskjellig størrelse, heh, selv om de bare er litt forskjellig så kan det være slit. Men å forsvare å operere seg for å bli "vakrere"/"penere" er å forsvare det, samme om det er "bare litt ved brystene", eller om det er å skjære hele kroppen til den er uigjennkjennelig. Anonym poster: 79a153e3ac93e8870dfd207cac5cc6cb 1
Gjest Purple Haze Skrevet 19. august 2012 #39 Skrevet 19. august 2012 Motbydelig og forkastelig! Jeg er uenig med BM2 i mangt og mye her inne, men akkurat når det gjelder dette temaet har vi alltid vært enig. Jeg synes det er helt utrolig hvor overflatisk samfunnet har blitt. Utseende er snart det eneste som betyr noe for folk. Legg inn silikon og du blir lykkelig. Operèr nesa, magen, musa, blek rompehullet og livet ditt blir en lek. Wake up and smell the coffey. Utseendet falmer, vi blir alle eldre, uansett. 3
Gjest Chin Skrevet 19. august 2012 #40 Skrevet 19. august 2012 Enda en. Denne kvinnen har en naturlig skjønnhet, er vakker med en voldsom utstråling, selv uten sminke. Men med noen enkle inngrep, litt flere enn hun over, så gjøres hun om til en fremmed, en i mengden, en som ser "like pen" ut som mange andre, en som ikke lenger har noe som skiller henne merkverdig ut fra andre. 02:20 her også. Selv om han er upopulær så har BM2 skjønt noe. Å legge seg under kniven for å putte inn silikon, løfte huden i ansiktet, forstørre leppene, gjøre om på hele kroppen - gjør ikke en kvinne vakker. Det er hva som befinner seg på innsiden som gjør henne vakker. Utstrålingen. Det at hun gleder seg på vegne av andre. All verdens kirurgi kan ikke gjøre noe med personligheten eller lære et menneske empati. Den kan bare desformere kroppen til det ugjenkjennelige. Jeg gruer meg til personer som har gjort mye med kroppen sin blir eldre. Det viktigste er ikke utseende. Det er hvem du er. Er du så overfladisk at du er mer opptatt av ditt utseende enn hvem du er så vil du også finne en mann som er mer opptatt av ditt utseende enn hvem du er. Som han i videoen i hovedinnlegget. Anonym poster: 79a153e3ac93e8870dfd207cac5cc6cb Jammen svarte da, dama var jo veldig pen fra før! Hva er det folk driver med... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå