AnonymBruker Skrevet 18. august 2012 #1 Skrevet 18. august 2012 Jeg har prøvd i perioder ikke å vaske håret for ofte, kanskje i en to-ukers tid, hver tredje dag, men det har ikke hjulpet. Går jeg tre dager uten å vaske håret ser det ut som om jeg har klint olje i håret. Nå vasker jeg håret hver eneste dag, og det må jeg også. Vasker jeg håret en morgen har det som oftest begynt å bli litt fett igjen morgenen etter. Jeg skulle ønske jeg hvert fall kunne gå to dager uten at det å måtte vaske håret blir et must. Så, hvor lenge mellom hårvaskene bør det gå? Og hvor lenge må jeg gjøre dette, før jeg kan merke forskjell? Jeg har det siste året brukt shampoo uten silikoner og annet "dritt", og dette har ikke hjulpet. Er det evt. andre ting jeg kan gjøre for å holde håret matt og fint lengre? Har ikke tro på shampooer for fett hår. Anonym poster: 8a501ca1964302b8604d251f263591d6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2012 #2 Skrevet 18. august 2012 Slutt å bruke sjampo! Sjampo virker uttørrende på hodebunnen, som reagerer med å produsere mer Fett for å kompensere... Les på sjampoflaska di, så vil du antagelig se at den inneholder Sodium Lauritz sulfate (sls). Det er noe dritt for både håret og hodebunnen. Jeg vasker kun håret med balsam. Har aldri att flottere hår! Det finnes en svensk nettside, husker ikke nettadressen, men Google balsammetoden, og du finner masse om dette.<br /><br /> Anonym poster: c9977985b50b9dd7d8ffe6f86509cb60
AnonymBruker Skrevet 18. august 2012 #3 Skrevet 18. august 2012 Slutt å bruke sjampo! Sjampo virker uttørrende på hodebunnen, som reagerer med å produsere mer Fett for å kompensere... Les på sjampoflaska di, så vil du antagelig se at den inneholder Sodium Lauritz sulfate (sls). Det er noe dritt for både håret og hodebunnen. Jeg vasker kun håret med balsam. Har aldri att flottere hår! Det finnes en svensk nettside, husker ikke nettadressen, men Google balsammetoden, og du finner masse om dette.<br /><br /> Anonym poster: c9977985b50b9dd7d8ffe6f86509cb60 TS her. Takk for tips! MEN, vil balsamen gjøre håret rent? Anonym poster: 8a501ca1964302b8604d251f263591d6
AnnH Skrevet 18. august 2012 #4 Skrevet 18. august 2012 Er selv frisør, og mine anbefalinger er en god Volum shampo for håret, som løfter håret opp fra hodebunnen. Som regel er volum shampoer for fint til normalt hår. Eller en Renseshampo, som renser håret skånsomt, og får håret til å virke rent. Om du ikke føler at håret virker rent etter en vask, kan du av og til vaske håret to ganger med shampo. Ikke tilfør balsam mot hodebunnen, kun i de ytterste spissene. Om håret enda føles tung, så kan man droppe balsamen. Og avslutt gjerne vasken med lunket/kaldt vann for å lukke skjellaget på håret, for å hindre at fukten trekker inn i håret. Desto oftere du vasker håret, jo mer produserer talgkjertlene fett til hodebunnen. Så unngå å massere hodebunnen ved vask, dette stimulerer da talgkjertlene til å produsere enda mer fett. Unngå å ta i håret for ofte, og spør gjerne din frisør om produkter de har i salongen og hva de anbefaler. Det er mange produkter å velge mellom Jeg sliter litt med det samme selv, og liker veldig godt Cutrins Volumism shampo, og Moroccan Oil Extra Volume Shampo Og begge seriene har tilhørende balsamer, og Moroccan Oil har fått en ny kur som skal virke vektløst på fint til tynt hår veldig gode produkter Huff, ble ett langt innlegg dette, Men håper dette var litt til hjelp for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå