Gå til innhold

Får man fortere muskler hvis man er tynn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at man fortere får synligere muskler hvis man er veldig tynn?

Anonym poster: 3043a042b388126a8754058c7389d6e8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo mindre fett over musklene, så de vil være mer markerte og synes bedre ja.

Hvis man er helt skrapa for fett ser man jo gjerne alle musklene tydelig, selv om man ikke er særlig godt trent for eksempel.

Skrevet

Vill tipping men jeg tror antall kg muskler ikke øker raskere for en tynn, men prosentandelen muskler og synligheten vil gjøre det.

% muskler=Kg muskler/Kroppsvekt

som igjen viser at en stor person må legge på seg en del mer kg muskler enn en tynn og dermed vil streve mer for å komme i form. Heldigvis så kan kroppsvekten reduseres...

Skrevet

Ja definitivt. Jeg har lite fett på overkroppen, kan få ganske fort definerte armer men det tar laaaaang tid å få synlige muskler i lårene...

Skrevet

Nei. De med litt ekstra får fortere muskler fordi de spiser plenty så musklene kan suge til seg det de vil ha. Men fortere markert vil de bli siden det ikke er noe fett som skjuler musklene.

Anonym poster: c6daffc5d3926102d4cf4eff1c8df9a9

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Tjukke mennesker har vel allerede mere muskler enn tynne automatisk fordi det krever mere muskler for å holde en 130kgs person oppegående enn en på 50kg. Men musklene på tynne mennesker synes bedre fordi det ikke er spekk utenpå dem.

Skrevet

Man ser lettere definert ut om en har lav fettprosent, men en må karbe opp om en skal bygge større muskler.

Skrevet

Man ser lettere definert ut om en har lav fettprosent, men en må karbe opp om en skal bygge større muskler.

Jeg er ikke helt inne i dette med shakes, carbs, booster etc, men holder ikke stort proteininntak og mye styrketrening av riktig form? Har enda ikke sett noe vitenskapelig bevis på at carbs/sukker korreleres direkte med større muskler. Etter det jeg har sett brukes det mer for å holde energinivået oppe under konkurranser.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Riktige karber må til om man skal bygge ja.

For å svare på HI, jo, man ser fortere definert ut om man har lav fett%, men det vil ikke dermed si at man har store muskler/er sterk. Jeg begynner å bli relativt markert (til å være på mitt nivå), men jeg er overhode ikke sterk.

Endret av Envy
Skrevet

Alle som bygger muskler spiser karbs, men de går over på nesten karbfritt når de skal deffe(til konkurranse etc), det er derfor de ser så markerte ut på bilder. Om de fortsetter å ikke spise karbs så vil muskelmassen blir mindre.

Skrevet

Hva med de som går på lavkarbo og bygger muskler?

Anonym poster: 149de8385198499ecab39bd937bf6602

Skrevet (endret)

Da lager kroppen karbohydrater av fett og proteiner. (som den gjør uansett) Karbohydrater er alle cellers drivstoff, og uten det funker de ikke.

Og svar til TS:

Tja, jo. Lik muskeløkning i bestemt mengde, feks 5kg, vil selvsagt være mere synlig på en tynn. Men en tjukkere vil ha lettere for å oppnå dem.

Endret av kråkefjas
  • Liker 1
Skrevet

Er det slik at man fortere får synligere muskler hvis man er veldig tynn?

Anonym poster: 3043a042b388126a8754058c7389d6e8

Det kommer an på hvor tynn man er, og hvorfor... Hvis man er tynnere enn det kroppen din "egentlig er", så vil du legge på deg muskler fort, for å komme til det punktet som genene dine i utgangspunktet "vil ligge på".

Skrevet (endret)

Som kråkefjas sier, så lager kroppen karbohydrater av andre ting, om den ikke får det tilført gjennom mat. Kroppen greier ikke lage essensielle fettsyrer eller proteiner selv, men den kan helt fint lage karbohydrater.

Man trenger fortsatt energi, så om man kutter ut karbohydrater, må man spise mer fett... Som de gjør på LCHF-dietter (lavkarbo).

Endret av Yme
  • Liker 1
Skrevet

Det er lettere å bygge muskler med litt ekstra på kroppen, men du blir ikke like markert fort nei.

Anonym poster: 4d73bb8c9e88212aac05078bb65febdd

Skrevet

Men det er vel mer for å etterfylle energi for restitusjon samt ha energilagre til trening? Kjøper enda ikke helt den at de som tar proteinshakes med carbs har godt av det på det nivået de fleste av dem som gjør det er på. Men så begynner vi å snakke nyanser og da blir det vel plutselig en avhandling for å svare på spørsmålet.

Som du sier deffer de for å bryte ned fettlagre for å få muskler og blodårer under huden til å synes bedre. Etterhvert får de energiunderskudd så kroppen må "spise" av musklene, men dette er vel mer ekstremt enn de fleste kommer borti tror jeg. Har du deffet noen sinne, har ikke orket selv :P Klarte en "svak" six pack uten. Liker å tro at det kommer fra et sunt kosthold (uten shakes) og strukturert riktig trening, og ja jeg spiser burger på mcdonalds iblant...

Dog ser jo behovet for shakes om man trener til nm, iron man eller veldig aktivt. Og så er det jo så praktiskt i tidsklemma som alltid er der. Btw sjekk kajakklubber. Det er facinerende at selv gamlisene har six pack der. Tror jeg aldri har sett en tykk padler.

• Liker 1
Skrevet

Enig, de synes lettere når man har lite fett på kroppen.

Anonym poster: 8ef051333f2e6290f8ac18e0ceaef41c

Gjest Filleproletiet
Skrevet

Mye rart her..

Det er flere vilkår som avgjør hvorvidt musklene vokser. Muskler kan teoretisk vokse selv om man er i kaloriunderskudd, det har jeg selv observert under studietiden da vi regelmessig testet ut forskjellige former å trene på. Så lenge man tilfører plenty med proteiner kan man øke muskelmasse selv om man går ned i vekt (fett), men over tid lar det seg ikke gjøre i særlig stor grad. Så, generelt, kalori-overskudd, samme om det er fett, protein eller karbs gir muskelvekst.

Det som gir musklene definisjon er fettprosent, eller mangel på fettprosent, som flere har nevnt. Det TS spør om; "får man raskere muskler hvis man er tynn?". Nei, generelt er det lurt å ligge i kalorioverskudd dersom du skal opp i vekt. Rent teoretisk kan man ligge i 0 overskudd og 0 underskudd, altså perfekt energibalanse, men det krever så nøyaktig måling at det eneste logiske er å ligge i overskudd for å være på den sikre siden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...