Gå til innhold

Originalt jobbintervju


Nabodama

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på jobb som rådgiver i bank, og fikk innkallelse til intervju....fikk litt hakeslepp da jeg åpnet mailen fra banken, for jeg skal holde en presentasjon om meg selv på power-point i 20 minutter!

Jeg ser det jo som en utfordring, men synes det var litt originalt.

Deretter er det satt av 10 minutter til andre ting, sikkert spørsmål fra dem.

Noen som har vært borti noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dalwhinnie

Har aldri hørt om det før, men min umiddelbare reaksjon var :sjokkert: i ti sekunder og så :idesmil: . Konseptet er jo egentlig genialt - du får en unik mulighet til å både bevise hvem du er og hvorfor du er perfekt for jobben i stedet for å bare prate om det, mens de i større grad får mulighet til å vurdere produktet deg, ikke bare jobbsøkeren deg. De får se hvordan du takler en slik situasjon, om du passer som deres ansikt utad.

Skremmende herfra til evigheten, men også en utrolig kul mulighet. Og husk at de andre søkerne synes dette er minst like overraskende og skremmende som du gjør. Lykke til! Og fortell oss hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt genialt ut, spør du meg! Og da er du godt forberedt på hoveddelen av intervjuet også, du slipper å få ekle spørsmål dalende ned i fanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, Ingeborg, så lettvint er det ikke! :(

Hvis jeg kommer gjennom dette nåløyet, skal jeg på dybdeintervju i neste uke. De varer dessuten mye lenger enn 30 minutter......DA har de tid til mange spørsmål!

Gruer meg litt til det, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var på et intervju for et par uker siden hvor jeg måtte holde en PowerPoint-presentasjon om meg selv og mine ambisjoner. Det var egentlig ganske kult, for da fikk jeg frem de poengene jeg syntes var viktige. Jeg sa litt om bakgrunnen min, om livet mitt slik jeg lever det i dag og om mine drømmer. Videre hadde jeg endel om de egenskaper jeg syntes var vesentlige i forhold til jobben, altså hvorfor jeg syntes de burde ansette meg.

Og jobben - ja den fikk jeg! :P Lykke til, og forbered deg godt. Det går kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Matahari!

Ja, jeg ser klart fordelene med dette, både for meg og arbeidsgiver. :P

Sitter enda oppe og jobber med presentasjonen.....det blir så en forbereder seg grundigere og tenker mer gjennom hva man skal si og hva man skal legge vekt på.

Ble forresten litt nysgjerrig, jeg. Hva slags jobb var det du søkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Presentasjonen gikk kjempefint, og jeg følte jeg fikk god kontakt med de som var til stede......men jeg fikk ikke jobben!

Den gikk til en som hadde mange års erfaring fra en annen bank. :-(

Ja, ja, det blir nye sjanser, og jeg har jo en jobb nå også, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...