Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har brukt p-piller hittil, men vurderer å bytte til noe annet.

Hører gjerne om deres erfaringer med minipillen, p-sprøyte etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesentlig her er også hvor fort jeg kan starte med denne nye prevensjonen, etter at p-pillebrettet mitt er brukt opp.

Altså, hvor fort den virker.

Skrevet

p-plaster her. Har brukt det en uke og har fortsatt ikke merket noe bieffekter.. Du begynner på samme dag som du får mensen.

Skrevet
p-plaster her. Har brukt det en uke og har fortsatt ikke merket noe bieffekter.. Du begynner på samme dag som du får mensen.

Hvorfor valgte du det fremfor alle andre muligheter?

Skrevet

fordi det er

mindre hormoner i det.

mindre å huske på

og litt spennende å prøve noe nytt

Skrevet

det er et par andre tråder med lignende emne om du er intressert

Skrevet

Ja, jeg så det - søkte etterpå. :oops:

Litt lat der, men takk for svar fra deg ihvertfall liv!

Skrevet

Selv bruker jeg p-sprøyte. Syns det er veldig praktisk å slippe å huske pillene hver dag, pluss at jeg slipper mensen, og det kan være ganske digg :wink:

Det er også veldig billig. En sprøyte varer i 3 måneder, og koster bare 76 kr (her i hvertfall).

Jeg fikk ingen bivirkninger som helst, sikkert fordi jeg hadde gått på p-piller tidligere, og var vant med hormonene. Sambo har dessuten sprøytekurs fra hæren, så han setter de på meg :wink:

Begynte med de den dagen jeg var ferdig med pillebrettet dersom jeg husker riktig..

Gjest Seleena
Skrevet
Selv bruker jeg p-sprøyte. Syns det er veldig praktisk å slippe å huske pillene hver dag, pluss at jeg slipper mensen, og det kan være ganske digg :wink:

Det er også veldig billig. En sprøyte varer i 3 måneder, og koster bare 76 kr (her i hvertfall).

Jeg fikk ingen bivirkninger som helst, sikkert fordi jeg hadde gått på p-piller tidligere, og var vant med hormonene. Sambo har dessuten sprøytekurs fra hæren, så han setter de på meg :wink:

Begynte med de den dagen jeg var ferdig med pillebrettet dersom jeg husker riktig..

Kor blir sprøyta sett?

Kor har du, liv, plasert plasteret? Er du ikkje redd for at det ikkje funkar på deg?

Skrevet

jeg har plasteret like under trusekanten fremme. Helt greit.. Men man må bytte sted hver uke da. Jeg regner med at det er ordentlig testa så da fungerer det vel på meg også.

Skrevet

Jeg har gått på p-piller, p-sprøyte og p-ring. Byttet fra p-pille til p-sprøyte fordi jeg ble gravid selv ved bruk av p-pillen. P-sprøyten gjorde at jeg hadde veldig uregelmessig mens plutselig og tilslutt hadde jeg mensen hele tiden nesten. P-ringen var jeg veldig fornøyd med, ingenting å klage på.

Seleena: p-sprøyten blir satt på rompa, på siden. Kan godt hende det varierer noe, men det er der jeg alltid har fått den.

Skrevet

Hvor mye koster p-ring (eller NuvaRing? Det er det samme, eller?)?

Skrevet

det er det samme. prisen kan jeg ikke hjelpe deg med.

Skrevet

Det koster 114,- for en ring og 289,- for en pakke med tre ringer.

Skrevet

Jeg tok 2 p-sprøyter, den siste tok jeg i nov/des i fjor. Men har ikke hatt regel messig menstrasjon etter det! Og jeg har heller ikke blitt gravid, så hvis du har noen planer om å bli gravid om ikke så lenge, så vil jeg ikke anbefale det! Jeg hadde masse små blødninger i begynnelsen så ble den plutselig borte. Jeg var ikke særlig fornøyd. Folk syns jeg ble så forandre når jeg begynte på det. Vet ikke helt selv.

Hvis du lurte på noe mer, så er det bare å skriv en melding til meg.

Skrevet

Er det ikke slik da, at P-sprøyta er litt risky med tanke på at dersom bivirkninger som "forstyrrelser" i hormonene dukker opp, går det tre måneder til man vender tilbake til det normale igjen? (som følge av at man ikke tar sprøyta igjen, da)

Sorry, en liten avsporing her.

Skrevet

Vet ikke helt det. Men i alle fall det er nå et år siden sprøyta skulle ha sluttet å virket, men enda er ikke alt som normalt igjen til meg. Men det er jo forskjell på folk da. Men jeg syns det har tatt alt for lang tid og enda er jo ikke alt normalt til meg :(

Skrevet

Først til Seleena; sprøyta må settes i muskel. Jeg syns det er mest behagelig å få den satt i lårmuskelen. Som med alle sprøyter er det vondt et lite øyeblikk, men syns det er en grei pris å betale:wink:

Og til Tusseline; Helt riktig. Man skal for eksempel ikke begynne på p-sprøyte uten at du har brukt piller etc. tidligere. Men som oftest er det slik at dersom en klarer bivirkningene av piller, så klarer man bivirkningene fra sprøye. Og det går jo fra person til person. Selv fikk jeg ingen bivirkninger..

Skrevet

Prøv p- ring eller plaster. Mindre bivikninger og plastret skal også forbedre huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...