KariNordmann Skrevet 18. august 2012 #1 Skrevet 18. august 2012 Jeg har en nabo som bor over meg. Jeg har en baby på 6 mnd, og fikk nylig høre at en nabo har spredd flere fæle rykter om meg. Hun har blant annet sagt at da jeg var høygravid, hadde jeg en høylydt fest hjemme. Dette begriper jeg ikke at hun skal si, da jeg ikke har på noen måte hatt dette, tvert imot; jeg hadde nesten ikke besøk siste trimesteret, fordi alt var så tungt. Hun har også sagt at hun mistenker meg for rusmisbruk. Jeg ble jo mildt sagt forbannet, for jeg bor på en liten plass, og rykter spres fort. Det er i tillegg et rimelig forferdelig rykte å spre, og hvis hun har mistanke om dette, burde hun ikke spørre meg, eller kontakte barnevern istedet for å snakke om det på bygda?! Jeg vurderer veldig å konfrontere henne med dette, men jeg er ikke sikker på om dette er riktig måte. Hva ville dere gjort?
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2012 #2 Skrevet 18. august 2012 Jo det hadde jeg gjort.Har vært borti noe alla det selv der ei såkalt veninne slang ting og tang som var helt på tryne.Ringte henne og sa jeg kom bort en tur,hadde noe og prate om.
Gjest Candy Pie Skrevet 18. august 2012 #3 Skrevet 18. august 2012 Forstår meg ikke på enkelte folk. Hva er greia liksom? Hva får hun igjen for å spre dritt om deg? Men du kan jo snakke med henne ja, spørre hvorfor hun gjør det, og be hu holde kjeft fra nå av. 1
juliane91 Skrevet 18. august 2012 #4 Skrevet 18. august 2012 Jeg ville konfrontert naboen. Men kun med ting du er helt sikker på at hun har sagt og kun helt saklig. "det har kommet meg for øret at du er redd for at jeg har et rusproblem. Jeg har ikke det men jeg hadde satt pris på om du kom til meg med sånne ting, du vet hvor fort rykter spres her..." også hadde jeg stålkanter meg for neste rykteflom ;-) noen mennesker får ikke til å holde munn selvom de åpenbart farer med løgn.
kaffemor Skrevet 18. august 2012 #5 Skrevet 18. august 2012 For en kjerring. Jeg ville konfrontert henne.
Skyld Skrevet 18. august 2012 #6 Skrevet 18. august 2012 Vil man ha bort ugress må man dra det opp med rota. Ta deg en tur opp til henne du, og vær klar og tydelig på hva problemet er og hvordan det skal løses. Slike mennesker fyres lett opp så vær klar og balansert. Skulle du miste besinnelsen helt har hun jo bare fått bekreftet "rusproblemene" dine
KariNordmann Skrevet 19. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 19. august 2012 Takk for svar, skal gå opp til henne ikveld, er ikke sikker pånom hun er hjemme. Hvor krass skal jeg være? Og om hun nekter å ha sagt dette, hva da?
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2012 #8 Skrevet 19. august 2012 Er spent på utfallet av konfrontasjonen. Om hun nekter så tror jeg du allikevel oppnår noe - at vedlommende får seg en vekker
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #9 Skrevet 19. august 2012 Takk for svar, skal gå opp til henne ikveld, er ikke sikker pånom hun er hjemme. Hvor krass skal jeg være? Og om hun nekter å ha sagt dette, hva da? Jeg ville ikke vært krass. Jeg ville vært høflig, men bestemt og ISKALD. Si rett ut at om ryktene fortsetter vil du si deg nødt til å anmelde henne (da blir folk skremt). Fortell gjerne hvordan det går! Anonym poster: f58e096f71f5985f6052adcb7292d783 3
krokodilla Skrevet 19. august 2012 #10 Skrevet 19. august 2012 tss...hun kommer til å nekte. men stå på ditt.
KariNordmann Skrevet 19. august 2012 Forfatter #11 Skrevet 19. august 2012 Da har jeg snakket med henne.. Og hun sa hun ikke hadde sagt noe, såklart. Jeg var jo ganske opprørt, så fikk ikke vært så krass jeg ville, jeg ga mer uttrykk for hvor trist jeg syns det var. Prøvde å få fram at dette ikke var noe hun måtte snakke om på bygda, men heller ta opp med meg om det var noe, men hun virket mer interessert i å vite hvor dette kom fra.. Ufyselig. Hun kunne iallefall stått for det hun sa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå