Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bestille billetter til operaen i Bjørvika, men det er stort sett bare plasser på sidebalkongene igjen. Tidligere har jeg sittet på sidebalkong rad 2 og 3, og da har det vært veldig dårlig sikt. Måtte omtrent henge over kanten for å se noe av scenen. Nå kan jeg på plasser på sidebalkong 1, noen som vet om det er bedre? Disse billettene er også mye dyrere, så skulle da tro at sikten er bedre? Noen av de plassene står også med begrenset sikt, men de koster over 500. Så det må være vesentlig bedre enn 100-kronersbillettene med meget begrenset sikt, eller? Blir ikke helt klok på salkartet, det ligger fullprisbilletter bare et par meter fra de aller billigste, er det virkelig så stor forskjell? Prøver også å se på bilder, men balkongplasser ser ofte mye bedre ut nedenfra enn når man kommer opp...

Anonym poster: 0c51fad36fbb34000326a915d6bcf518

Skrevet

Ja, det skal egentlig være sånn at jo dyrere, jo bedre sikt. Samtidig har jeg opplevd å betale MYE for en plass som hadde dårlig sikt. Det var surt! Min erfaring er at sidebalkong er OK, men da må plassen være på 1. rad.

Men egentlig burde du ringe til billettluka. De kan gi anbefaling om hvilken plass du bør velge.

Skrevet

Ja, det skal egentlig være sånn at jo dyrere, jo bedre sikt. Samtidig har jeg opplevd å betale MYE for en plass som hadde dårlig sikt. Det var surt! Min erfaring er at sidebalkong er OK, men da må plassen være på 1. rad.

Men egentlig burde du ringe til billettluka. De kan gi anbefaling om hvilken plass du bør velge.

Jeg ser at plassene på første sidebalkong, første rad også står med begrenset sikt. Likevel er de dyre. Hvor satt du da du betalte dyrt og fikk dårlig sikt? Jeg satt på første rad på sidebalkong 2 og 3, der var det veldig dårlig sikt. Men der koster til gjengjeld billettene 100 kroner, så da er det greit. Mens første balkong rad 1 koster 595, så da blir jeg skuffet om det ikke er en god del bedre. Parkett eller midt på balkongen har jeg aldri fått testet, de billettene rives jo vekk første dagen, som regel.

Skrevet

Jeg satt på venstre parkett, rad 2, plass 15. Det er ikke det dyreste, men i øvre prissiktet. Bakhodet til vedkommende som satt på rad 1 plass 11 kom i siktfeltet. Jeg kunne godt tenkt meg hans plass, husker jeg at jeg tenkte.

"Begrenset sikt" bør jo være bedre enn "Meget begrenset sikt". Men plasser på siden er ikke supert uansett! Det hender det er spredte plasser ledig i orkester. Jeg foretrekker det. Om er fler, sitter vi heller spredt.

Skrevet

Jeg satt på venstre parkett, rad 2, plass 15. Det er ikke det dyreste, men i øvre prissiktet. Bakhodet til vedkommende som satt på rad 1 plass 11 kom i siktfeltet. Jeg kunne godt tenkt meg hans plass, husker jeg at jeg tenkte.

"Begrenset sikt" bør jo være bedre enn "Meget begrenset sikt". Men plasser på siden er ikke supert uansett! Det hender det er spredte plasser ledig i orkester. Jeg foretrekker det. Om er fler, sitter vi heller spredt.

Ah, ja jeg hater bakhoder i synsfeltet. Sånn sett har jo alle parkettplasser potensielt begrenset sikt. Derfor foretrekker jeg ofte første balkongrad, heller enn lenger fremme på parketten. Kan få plass ytterst på andre rad, eller første rad på sidebalkongen. En av plassene er kanskje tatt innen jeg får surret meg til en avgjørelse, så da er det jo greit ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...