Gå til innhold

hvor mye kaffe ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette haster litt - og har egentlig ikke noe med dette forumet å gjøre. Men jeg tar sjansen på å spørre her likevel.

Vi skal arrangere overraskelsesbursdag. Budsjettet er allerede sprengt, så her må vi spare inn der vi kan. Jeg prøver derfor å ikke kjøpe mer enn det vi trenger. Men hvordan vet jeg hvor mange poser kaffe jeg skal kjøpe? :oops: Jeg drikker ikke en gang kaffe, så jeg har ikke peiling i det hele tatt.Vi blir en plass mellom 30 - 35 gjester. Det blir koldtbord først og kaker etterpå - med påfølgende fest. Så hvor mye skal jeg beregne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig ikke peiling, men kjøpte 10 pakker (5kg) i går på Mega til våre 100 gjester. Det er Mega tilbudet denne uka, og kaffe står seg jo, så her var det penger å spare.

Vil anbefale deg å spørre en kokk eller noe, de bør jo ha litt peiling :)

Skrevet

Hvorfor ikke lage en avtale med butikken om å få levere tilbake det som blir igjen? Eller tror jeg det står på pakken hvor mange kopper en pakke gir. 2 kopper pr pers burde holde, det er sikkert flere enn deg som ikke drikker kaffe, eller drikker lite.

Skrevet

De fleste drikker kanskje ikke mer enn to kopper, men i slike lag er det ofte flere som drikker kaffe, men som egentlig ikke drikker det til vanlig. Vet at hos oss kommer enkelte til å drikke kaffe hele kvelden, også etter at kaffen har gått over til fest... :-?

Skrevet

Hviss jeg har regnet riktig så gir en 250gr pakke med friele kaffe(billigere enn evergood) ca 20 sma kopper, så om dere er 35 så hadde jeg regnet to eller tre pakker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...