Gå til innhold

Bakovervendt bilsete 9 - 25 kg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei :vinke:

Gutten vår på 14 mnd skal begynne i bhg neste uke, og vi trenger en ekstra bilstol for å lette henting/bringing i bhg.

Tenker på å kjøpe et sete som går opp til 25 kg, da vi er gravide med nr 2, og ser for oss at vi "nybabyen" kan bruke Besafesetet (etter at h*n er vokst ut av babysetet) mens vår største bruker "nysetet" , og at vi på denne måten slipper å kjøpe så mange nye seter.

Har titta litt på tester etc, men synes det er så vanskelig å sortere informasjonen, og blir ikke helt klok på om det er bedre/verre med et sete som går opp til 25 kg enn et som går opp til 18 kg.

Er det noen som kan anbefale meg et bilsete?? Kom gjerne med begrunnelser til hvorfor/hvorfor ikke!

Kan nevne på at vi vil ha bakovervendt sete, og at lillemann nå er rundt 11 kg. Nysetet vil hovedsaklig bli brukt til henting/bringing i bhg (10 min reisevei) iallefall i 1,5 år framover. Frafør har vi et Besafe ISI Kid x3 som går opp til 18 kg.

På forhånd takk :takke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen... Det største forskjellen er vel hvor lenge setet kan brukes før man må bytte til et annet sete. Utover det har det vel ingen betydning hvorvidt et sete har en vektgrense på 18 eller 25 kilo. Med andre ord, vil du kjøre bakovervendt lengst mulig så bør man velge et sete som går til 25 kilo.

Anonym poster: f10737dd0d18c31527083a2fd8d783fa

Skrevet

Spørsmålet (eller problemstillingen, om du vil) er om noen vil/kan anbefale meg et sete! ;)

Skrevet

Britax maxway er det setet som kommer til å passe lengst tror jeg. Vi har en lang treåring som prøvde mange seter og dette var det største. Det er også plus godkjent ;)

Anonym poster: e8e8a6fb47ad66ceaee9c23ce00bb429

• Liker 1
Skrevet

Vi har også MaxWay til barnet på 15mnd og er veldig godt fornøyd. Det er litt "stress" å installere første gang, men det er gode instruksjoner som følger med. Barnet sitter godt, og setet tar MYE mindre plass enn BeSafe x3 (isofix) som vi har i andre bilen.

Skrevet

Enig med de andre her om britax maxway. Vi har både det og hi-way II, og er veldig fornøyd med begge!

Skrevet

Vi har Britax multi-tech og er veldig fornøyde med det. Jenta vår sitter kjempegodt der. I mamma sin bil har vi Brio zento og jeg er ikke like fornøyd med det. Føler vinkelen på selve setet der rumpa sitter er for bratt i forhold til vinkelen på ryggen. Om du skjønner. :fnise: Det er som om hun blir litt for mye bretta i to.

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi kommer til å kjøpe Britax MaxWay neste gang :) Har både BeSafe-setet som dere har og Britax HiWay II. Veldig fornøyd med begge to, men MaxWay ser enda bedre ut ;)

Skrevet

Vi hadde britax twoway elite som ekstrasete, det var enkelt og kjapt å montere og veier ikke så mye! Har en veldig stor gutt så når han vokste ut av besafe-setet sitt ble britax-setet brukt som hovedsete frem til vi gikk over til beltestol.. Det har kommet godt ut i tester, men kun når det er bakovervendt.

Barnas hus har vel fortsatt dette sete på fast lavpris til 1999,-!

Anonym poster: 773c1835ca8e09330d6d526efe697449

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...