Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvilke situasjoner kan nav støtte utdannelse?

Fikk veldig negativ reaksjon når jeg tok det opp..

Det er snakk om lærlingtid ett år bare.

Anonym poster: ae8efbde1cceee71cd855a5d784e198f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du fikk veldig negativ reaksjon mener de vel kanskje heller at du skal få pengene dine fra Lånekassen.

Anonym poster: 9af9615ed8444d8430f27ea0ed976bd5

Skrevet

Droppet ut som lærling for litt over ett år siden.

Betaler lånekassen det da?

Det var en veldig spesiell situasjon som gjorde at jeg ikke klarte hverdagen lenger, det er ikke latskap i det hele tatt.

Skrevet

I hvilke situasjoner kan nav betale egentlig?

Skrevet (endret)

Så vidt meg bekjent så skal det i de fleste tilfeller være noe underliggende som gjør att akuratt du trenger å få støtte av NAV til utdannelse. Hva som skal til for att du får det er jeg ikke helt sikker på, men om du har kroniske sykdommer Som er enten fysiske, eller psykiske så kan det godt hende att du kan få støtte. Men slike ting har ofte en lang behandelingstid, og mye vente tid. NAV systemet er ikke spesielt velfungerende ( snakker av erfaring ) Tror i de fleste tilfeller forutsetningene for å få støtte til utdannelse er 50% nedsatt fuksjonsevne eller mer.

EDIT. Jeg for min del fikk invilget AAP ( arbeidsavklaringspenger )

Har Astma, Asperger syndrom, Dysleksi og dyscalculi. Har i tillegg til dette vært utført for mye mobbing, og andre ufinheter i barndommen. og generelt hatt ett trist og vanskelig liv.

fikk også beskjed om att jeg med all sansynnelighet ville få økonomisk støtte til utdanning.

Men tror generelt att du skal ha ganske omfattende diagnoser/tilstander for å få økonomisk hjelp av NAV til utdanning.

Lykke til. Håper dette hjalp noe.

Endret av boyki

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...