Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor tar ansettelsesprosesser så lang tid. Alltid har de brukt flere uker på å ta avgjørelsen. Jeg har fått alle jobber jeg har vært på intervju til, men det tar så grusomt lang tid før man får et svar.

Var på et intervju forrige uke og han som intervjuet meg sa han var fornøyd med meg som søker og pga lav bemanning kunne han tenke seg å ansette flere.

Han sa også at han skulle foreslå meg for direktøren som vil ta avgjørelsen om to uker. Jeg har vært med på ansettelsesprosesser før og undrer meg på hvorfor det tar så grusomt lang tid. Han var også ferdig med alle intervjuene

Dersom jeg hadde vært arbeidsgiver hadde jeg lett kunne gitt svaret i løpet av en dag etter intervju og validering av dokumenter/vitnemål. Så hvorfor tar det så lang tid?

Anonym poster: 1da2bc676c621afebab6eaf5ece7781f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss, var fristen for å søke stilling mai 2011, de første som fikk svar fikk det mars i år 2012.

Synes det har gått fort hos deg, :)

Jeg kan tenke meg et par grunner hvorfor det tar lang tid

Budsjett, opprette hjemler for nye årsverk, samkjøring med flere parter som skal være med å bestemme hvem som skal ansettes, og vente på at noen slutter før mann kan sette inn nye.

Skrevet

I det offentlige må ansettelsen opp i et tilsettingsåd og noen steder har rådet bare møte en gang i måneden.

Anonym poster: d3c90a375b08ce45c2cd262503ae8698

Skrevet

I det offentlige må ansettelsen opp i et tilsettingsåd og noen steder har rådet bare møte en gang i måneden.

Anonym poster: d3c90a375b08ce45c2cd262503ae8698

Er det noen som vet noe om hvor vanlig det er at tilsettingsrådet ikke er enige i forslagene til ansettelse?

Anonym poster: 3aac66da84dd387b10fc0a8c3f9da3b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...