Gå til innhold

Vil lage en dessert/kake som imponerer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har dere oppskrift på en dessert/kake som virkelig smaker fantastisk? Jeg har så lyst til å lage noe virkelig godt fra bunnen av, og imponere litt.

Er spesielt glad i vanilje, karamell, sjokolade og kremede desserter, men ostekaker, kaker/desserter med frukt er også absolutt av interesse. ALLE oppskrifter tas godt i mot! :)

Anonym poster: a7d1da053c30175db3f9d93099b737bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en Oreokake? Det er superomnomnom, det går ikke an å IKKE like den! :mrgreen:

Jeg har for øvrig ingen konkret oppskrift, men tror passion4baking har en god en + det går an å google, jeg tror det finnes flere måter å gjøre det på. :happy:

Gjest Fairydust
Skrevet

Jeg mottok mye ros for en bjørnebærpai jeg lagde, og serverte sammen med mascarponekrem. Jeg brukte bare vanlig blåbærpai oppskrift (og byttet blåbær med bjørnebær), og lagde mascarponekrem av ett beger mascarpone og smakte til med litt melis og fersk juice fra lime.

Skrevet

Hva med en Oreokake? Det er superomnomnom, det går ikke an å IKKE like den! :mrgreen:

Jeg har for øvrig ingen konkret oppskrift, men tror passion4baking har en god en + det går an å google, jeg tror det finnes flere måter å gjøre det på. :happy:

Jo det går utmerket godt an - Oreokake er den eneste kaken jeg ikke har klart å få ned. Så jeg fatter ikke hypen.

Anonym poster: 8aebe66d8b458933214fb89d1fea4ed9

• Liker 2
Skrevet

Iom at alle lager den overalt vil den nok ikke imponere ;)

Men er jo endel varianter av oste/iskake(altså ostekake i isvariant) som faller ismak hos veldig mange.

Desserter kan for mange være kvalmende, men når det blir en friskere variant tilfredsstiller det alle - både sotmonser og de som ikke er spesielt dessertmennesker.

Det viktigste synes jeg er å tilpasse desserten til menyen, en oreo/browniekake etter kjøttmiddag blir ekstremt mye - men alene er det jo fantastisk.

Anonym poster: 57ccd011c2b361d74ca844025375780c

Skrevet

Lag bamsemumskake, også lager du kremen som i oppskrifta men smelter inn bamsemums. Også kan du bruke sjokoladepasta på toppen. Det blir suksess. det skal jeg prøve en gang!

Du finner oppskrifta påbamsemumskaka på detsoteliv.no og for oppskrift på sjokoladepasta må du vel bare google. husker ikke hvor jeg fant min. men du bruker kun sirup og kokesjokolade om jeg ikke husker feil :)

Om du ikke vet hva sjokoladepasta er, så er det akkurat som marsipan, bare at det smaker annerledes og har andre ingredienser

Skrevet

Hm. Det finnes jo folk som ikke liker sjokolade også. Oh well..

Du kan jo evt. lage en hjemmelaget sorbét da, og servere med friske bær ved siden av?

Skrevet

Hvis du vil imponere, kan du jo lage Baked Alaska. Det er iskrem med marengs utenpå som stekes i ovnen. Isen forblir frossen, mens marengsen blir varm og det pleier å fascinere. Hvis du lar isen bli myk og rører inn bær. før du fryser blandingen i en bolle, blir det litt mer "hjemmelaget " og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...