Gå til innhold

Hvordan forstå jenta mi på 10 år best mulig?

Anbefalte innlegg

Gjest Millimetra
Skrevet

I sommer har jenta på 10 blitt vanskeligere å ha med å gjøre. Kan bli "urimelig" lei seg, og rope at "DERE FORSTÅR INGEN TING!!", er glad og fornøyd så lenge hun ikke blir maset på. Faren blir ofte like sint som henne over at hun er frekk mot oss voksne. Og da er det i gang.....Hun løper på rommet sit, gråter og er helt ute av seg. Varer ikke lenge, men hjelpes meg, jeg føler at jeg på mange områder ikke vet hvordan jeg skal forstå henne og sette grensene.

Hun har to mindre brødre som hun er veldig glad i og stolt av, De er veldig aktive og glade, men krever en del tid av oss foreldre. Jeg har litt vondt av jenta mi for tiden.

Håper ikke dette er begynnelsen på en vanskelig pubertet. HUN ER BARE 10!

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Høres ut som puberteten for meg...

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

sånn var jeg også fra 10 til 17, puberteten altså, herregud for et styr!

Skrevet

Jeg var heeelt lik da jeg var 10-11. Og jenter er oftest tidlige i puberteten.

Skrevet (endret)

I sommer har jenta på 10 blitt vanskeligere å ha med å gjøre. Kan bli "urimelig" lei seg, og rope at "DERE FORSTÅR INGEN TING!!", er glad og fornøyd så lenge hun ikke blir maset på. Faren blir ofte like sint som henne over at hun er frekk mot oss voksne. Og da er det i gang.....Hun løper på rommet sit, gråter og er helt ute av seg. Varer ikke lenge, men hjelpes meg, jeg føler at jeg på mange områder ikke vet hvordan jeg skal forstå henne og sette grensene.

Hun har to mindre brødre som hun er veldig glad i og stolt av, De er veldig aktive og glade, men krever en del tid av oss foreldre. Jeg har litt vondt av jenta mi for tiden.

Håper ikke dette er begynnelsen på en vanskelig pubertet. HUN ER BARE 10!

Har du prøvd å sette deg ned med henne i et rolig stille rom/miljø, og sett henne i øynene og spurt henne om hvordan hun har det? (ikke bare spør en dag, men spør ofte. hver dag om du vil!) Og hva hun trenger av deg som mor og hva hun trenger av far som far. Vær rolig og avslappet, og ikke bli oppskaket eller irritert om hun gråter og sier at hun ikke føler hun blir forstått - da kan du si at hun hver gang hun føler at hun trenger alenetid med deg for å gjøre seg forstått, så lover du å bare sitte å lytte rolig, bare deg og henne, og at du holder på hemmeligheten. Men det er viktig at hun forteller deg akkurat hva hun ønsker at du skal forstå.

Endret av lillevill
Skrevet

Pust rolig og ikke la dere prvosere. Godt mulig det er puberteten som har gjort sitt inntog men snakk med henne, kanskje hun plages av noe. Vis henne at hun kan snakke med dere uten at dere blir sure eller sinte, jenter i puberteten trenger også noen å snakke med.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...