Gå til innhold

play.com - ikke lenger norsk tekst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier så lurer jeg på om man ikke får kjøpt filmer med norsk undertekst fra play.com lenger, er det noen som vet? De siste filmene jeg har bestilt har ikke vært tekstet på norsk. Det har heller ikke stått noen info om subtitles på de jeg har sjekket.

Anonym poster: f6b80a08306fde2d89c37356ce65c6f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sikkert 1000 dvd'er derfra, og de har nesten aldri hatt norsk tekst. Ønsker man norsk tekst får man holde seg til norske nettsteder. Det er tross alt et engelsk nettsted, at de har skrevet på norsk enkelte steder er jo egentlig en bonus.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Skrevet

Jeg har sikkert 1000 dvd'er derfra, og de har nesten aldri hatt norsk tekst. Ønsker man norsk tekst får man holde seg til norske nettsteder. Det er tross alt et engelsk nettsted, at de har skrevet på norsk enkelte steder er jo egentlig en bonus.

Har langt ifra like mange dvder derfra som deg, men de jeg bestilte for en del år siden derfra har alle norsk tekst. Derfor lurte jeg da, på om det kunne være jeg som ikke lette godt nok, eller om de rett og slett ikke har dette lenger. Har funnet dvder der som jeg ikke har funnet her hjemme, og hvis jeg kunne fått de med norsk tekst hadde det vært å foretrukke ;)

Skrevet

Har langt ifra like mange dvder derfra som deg, men de jeg bestilte for en del år siden derfra har alle norsk tekst. Derfor lurte jeg da, på om det kunne være jeg som ikke lette godt nok, eller om de rett og slett ikke har dette lenger. Har funnet dvder der som jeg ikke har funnet her hjemme, og hvis jeg kunne fått de med norsk tekst hadde det vært å foretrukke ;)

Det skjønner jeg, men nei, tror nok ikke du kan regne med det. Jeg har også kjøpt et par filmer derfra med norsk tekst, men det er dog et fåtall av filmer. Det kan hende du har vært heldig, men flertallet av filmene skal i utgangspunktet ikke ha det, utifra det jeg leser på norske og engelske filmforum.

Du kan jo sende en mail til play.com og kanskje spørre?

Skrevet

De fleste filmene derfra er kun tekstet på engelsk, men innimellom kommer det en og annen film med norsk tekst. Har ikke inntrykk av at det er færre nå enn før, men jeg kan ikke si jeg har hundrevis av filmer derfra heller.

Teksting på flere språk er nok ikke det som kommer til å bli prioritert høyest hos play.com - pris er avgjørende for dem, og da blir det billigste måte å skaffe filmen på som gjelder. Om man er heldig, er den versjonen de får billigst også med norsk tekst.

Skrevet

Play.com selger britiske filmer - enkelt og greit. Det er med andre ord ikke dem som bestemmer hvilken teksting det skal være på hver enkelt film. Det har med produksjonsselskapene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...