Gå til innhold

Bursdagsgaver til besvær eller glede?

Anbefalte innlegg

Gjest Sarah Olsen
Skrevet

Jeg er i et forhold og vi har vært sammen i 5 år nå. Jeg og min sambo har ingen barn sammen, men jeg har 2 fra tidligere ekteskap og han ett barn fra før.

Vi deler utgifter likt og har en enighet om at vi gir like mye i bursdaggave til hver av barna. Dette fungerer fint. MIN familie gir også like mye i bursdaggave til hans barn som til mine to. Dette syns jeg er fint og føler at det er riktig og rettferdig (selv om hans barn ikke er deres biologiske tantunge/besteunge etc.). Hans familie derimot gir mye dyrere bursdaggave til hans barn, enn de gir til mine unger. Over dobbel så dyre gaver. Mine unger får gaver til rundt 150 kr, mens hans unge får gaver for rundt 400 kr. Når vi gir gaver til hans familie er jo jeg også med på å gi dyrere gaver til dem....

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg har rett til å reagere,men føler litt på at det liksom skal gjøres forskjell på biologisk slektskap og ikke. Trodde vi var en familie uansett?

Så da er mitt spørsmål til dere:

Gjør dere det slik også? Gir dere dyrere gaver til deres rettmessige bioligiske slektninger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Det er helt vanlig at biologiske slektninger får mest. Stebarna får både fra oss og sin egne biologiske familie.

Anonym poster: c500808a418dc4a4572f93f2f1412c3e

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Jeg gir dyrere gave til mitt eget barn enn til mine stebarn. Min mann gir dyrere gave til sine barn enn til mitt barn. Det synes jeg er helt naturlig.

Skrevet

Jeg vet ikke om du har tenkt på det TS eller om det faktisk hjelper, men unger tenker gjerne ikke på hva gaven faktisk koster. Jeg kjenner barn som har gått i taket av begeistring over en bitte liten billig ting, sammenlignet med en dyrere ting. ;)

Men jeg antar at du tenker på klær da, og ikke leker? At det er urettferdig om de kjøper bedre kvalitet til noen av barna, og ikke dine?

Skrevet

At dere behandler barna likt og gir gaver for samme verdi synes jeg er fint. Men dere kan nesten ikke bestemme verdien på gaver som gis fra andre personer. Jeg har ikke erfaring med akkurat dette, men dersom mine søsken var i forhold hvor det var særkullsbarn involvert (og jeg faktisk kjente barnet) tror jeg at jeg ville gitt gaver til alle barna med omtrent samme verdi.

Samtidig ville jeg ikke forventet det dersom jeg selv hadde særkullsbarn. Jeg synes selve oppmerksomheten er viktigere enn verdien på gaven. Jeg håper ikke TS lar barna forstå at hun reagerer på dette.

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg gir dyrere gave til mitt eget barn enn til mine stebarn. Min mann gir dyrere gave til sine barn enn til mitt barn. Det synes jeg er helt naturlig.

Men gir dere ikle gave sammen?

Gjest Violetta
Skrevet

Men gir dere ikle gave sammen?

Nei det pleier vi ikke vanligvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...