Gå til innhold

homofobi

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Atter en gang raser homodebatten i de religiøse og politiske kretser og i mediene. Eller kanskje rettere sagt: Homodebatten raser fremdeles. Og hvorfor? Jo, fordi noen har lest i noen eldgamle skrifter at en eller annen har påstått at Gud har sagt at homofili er galt, og velger å heller tro ukritisk på det som står i disse skriftene fremfor å forholde seg til virkeligheten.

Hvor lite disse menneskene er i stand til, eller villige til, å forholde seg til virkeligheten kommer kanskje klarest til uttrykk når de forsøker, men så til de grader misslykkes med, å argumentere for sine holdninger med annet enn "jammen det står jo i Bibelen". Det er spesielt tre argumenter de prøver seg med:

- At menneskeheten vil dø ut hvis alle blir homofile, og at homofili dermed er en trussel mot menneskehetens eksistens: Men realitetene er jo for det første at alle mennesker kommer ikke til å bli homofile, og for det andre at homofile er akkurat like interressert i å få barn som heterofile, og får barn også, bare ordner befruktningen på en litt annen måte enn heterofile. Homofili er altså på ingen som helst måte noen trussel mot menneskehetens eksistens.

- At barn av homofile har det verre en barn av heterofile pga mobbing: For det første er dette argumentet noe merkelig sett i forhold til det ovennevnte argumentet; at homofile ikke får barn, og for det andre viser flere store undersøkelser at denne påstanden ikke stemmer; barn av homofile har det på ingen måte verre enn barn av heterofile. Og eventuelt mobbing er det jo de homofobe som selv står for, hvilket gjør argumentet enda mer absurd.

- At homofili er unaturlig, at homofili f.eks ikke finnes i dyreverdenen: For det første så er der ingen sammenheng mellom hva som er naturlig/unaturlig og hva som er positivt/negativt. Det finnes masse i denne verden som kan defineres som naturlig men som likevel er negativt, og omvendt. Og for det andre så kan man ikke sammenligne mennsker og dyr, for da må man ikke bare si at det som ikke eksisterer i dyreverdenen heller ikke skal eksistere i menneskeverdenen, men også at det som eksisterer i dyreverdenen også er greit at eksisterer i menneskeverdenen. Og da kan man jo se for seg en rekke ganske groteske scenarier; fedre som spiser barna sine (slik som løver kan finne på å gjøre), kvinner som spiser mannen etter sex (slik som enkelte innsekter gjør), osv.

Nei, der finnes overhodet ingen rasjonelle argumenter for at homofili skulle være et problem. All erfaring og viten og fornuft tilsier at homofili er totalt ufarlig og uproblematisk. Det eneste problemet i forbindelse med homofili er det de homofobe selv som står for når de trakaserer, diskriminerer og undertrykker de homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gotthard

det står også at du kan selge din datter i bibelen , at du kan drepe din kone og at du skal ditt og datt ,, mesteparten av det har de kloke prester sett selv at de må kvitte seg med , men homofobien klarer de tydeligvis ikke og bli kvitt.

helt greit med homoer så lenge de ikke prøver og omvende meg , helt greit med partnerskap , har ingen klar mening om adopterte barn av homofile men hvorfor ikke.

om to venninder leier samme hus så er det greit at de oppdrar det barnet hun ene har , men om de har sex så går det ikke??

nei , prester og overkristene folk er patetiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
det står også at du kan selge din datter i bibelen , at du kan drepe din kone og at du skal ditt og datt ,, mesteparten av det har de kloke prester sett selv at de må kvitte seg med , men homofobien klarer de tydeligvis ikke og bli kvitt.

helt greit med homoer så lenge de ikke prøver og omvende meg , helt greit med partnerskap , har ingen klar mening om adopterte barn av homofile men hvorfor ikke.

om to venninder leier samme hus så er det greit at de oppdrar det barnet hun ene har , men om de har sex så går det ikke??

nei , prester og overkristene folk er patetiske

Prester og overkristne er patetiske sier du. Hva er du da som generaliserer hele grupper av mennesker på tynt grunnlag?

Jens Torstein Olsen, partner med Erling Lae er prest. Er han også med i patetisk-gjengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

folk som setter relgion høyere en lover i et oppegående samfund er patetiske ja.

det finnes gjornære prester også så klart , ingen regel uten unntak veit du.men når noen står og sier at de bestemmer alt fordi de har lest en gammel bok , da er det noe galt.

med overkristenne mener jeg de som kaller andre hedninger oglover de et liv i helvete siden de ikke er like hjernevaska som de er på relgion.

når en prest , biskopp eller hva de nå er sier at "så klart vi ikke skal selge døttrene våre selv om det står i bibelen , men er du homo så brenner du i helvete,,,hvorfor? jo det står i bibelen det sønnen min og alt i bibelen er sant".....

ja jøss...

kristendommen er en fin relgion den om du tillpasser den så den kan treffe alle , og det er jo tydelig at den kan tilpasses.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må vi skille mellom GT og NT. Homofile og lesbiske får gjerne være det for meg. Det som forundrer meg er at de må annonsere at de er det.

Deres form for sex må da være en privat sak, slik som heterofiles er.

At to menn eller to kvinner skal oppdra barn, er jeg ikke for. Både gutter og jenter behøver en mamma og en pappa, som rollemodeller. En gutt som vokser opp med to mødre har ikke mye sjanse når han skal trimme moppen. Eller en jente som vokser opp med to fedre og får sin første mens. Skal hun betro seg til pappa 1 eller til pappa 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At to menn eller to kvinner skal oppdra barn' date=' er jeg ikke for. Både gutter og jenter behøver en mamma og en pappa, som rollemodeller. En gutt som vokser opp med to mødre har ikke mye sjanse når han skal trimme moppen. Eller en jente som vokser opp med to fedre og får sin første mens. Skal hun betro seg til pappa 1 eller til pappa 2?[/quote']

Hva med gutter som vokser opp med bare en mor, eller jenter som vokser opp med bare en far? Og ærlig talt!!! Ikke kom og fortell meg at jeg ikke klarer å lære sønnen min å mekke bil!!! Bare fordi jeg er jente. (Ok, trimme en moped har jeg aldri gjort, men jeg har mekket mye bil.) Det er ikke alle fedre som kan manneting, og det er ikke alle mødre som kan jenteting. Det er ikke alle jenter som kan betro seg til moren sin når de får mensen, så dette var et ganske labert argument syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bli sint på meg, Laina. Selvfølgelig er det mange barn som vokser opp uten pappan sin, fordi foreldrene er skilt. Men en slags farsfigur finnes jo, hvis ikke avstandene er for stor efter skilsmissen. En gutt med to mødre har ikke en kjangs. Jeg er sikker på at du fixer hjulskift og bytter plugger. Lærer du poden det, er det flott. Det finnes sikkert menn som ikke kan manneting og kvinner som ikke kan kvinneting, men jeg velger å tro de er i fåtall. Jeg kjenner en ung mann på 24. Maskulin som bare det. Vi snakker sammen om alt mulig. Det forbauset meg at typiske mannegreier som våpen, biler, teknikk osv, hadde han ikke greie på i det hele tatt. Har din far aldri snakket med deg om slike ting, spurte jeg. Nix, jeg vet ikke hvem far er, var svaret. Gutten vil bli kystjeger, men kommer ikke inn på skolen fordi han mangler mannlig ballast.

Dette var en liten avsporing fra det egentlige tema, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror barn som er resultat av tilfeldig sex lider, fordi de oftere går glipp av farsfiguren.

Men ikke barn av homofile. De har da en far. Det finnes nok av voksne homofile par, av begge kjønn som kan gå sammen om å få barn. Da får de dobbelt opp foreldre, må jo være utmerket.

Når det gjelder adopsjon, så hvorfor ikke? Tror du må ha et sosialt nettverk og vise at du er skikket for å få adoptere, for å komme inn under ordningen, og det må jo i så fall gjelde homofile også.

Jeg ville heller vært adoptivbarn av et homofilt par, enn plassert hos et ektepar i Knutby el.likn. hvis jeg kunne velge, satt på spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go' aften Vega.

Det er mulig jeg er for konservativ. Første skoledag kommer lille Peder/Lise på skolen med to pappar eller to mammar. Litt ugreitt?

Det har lett for å bli hvisking av slikt. Dumt at folk er intolerante, men slik er det.

Jeg synes det er egoistisk av et homofilt par å ville ha barn. Biologisk utelukker det ene det andre. Det kan da ikke være for barnets skyld. Litt søkt å trekke imm Knutby. En "menighet" med 20-30 hjernevaskete skjeler. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go' aften Vega.

Det er mulig jeg er for konservativ. Første skoledag kommer lille Peder/Lise på skolen med to pappar eller to mammar. Litt ugreitt?

Det har lett for å bli hvisking av slikt. Dumt at folk er intolerante, men slik er det.

Jeg synes det er egoistisk av et homofilt par å ville ha barn. Biologisk utelukker det ene det andre. Det kan da ikke være for barnets skyld. Litt søkt å trekke imm Knutby. En "menighet" med 20-30 hjernevaskete skjeler. :sjenert:

enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Og for det andre så kan man ikke sammenligne mennsker og dyr

Ang. forplantningsinstinkter så er det vel ikke helt på vidvanke å sammenligne mennesker og dyr. Altså, biologi. Men jeg er enig i at de som forfekter at homofili er styggedom er folk som har bestemt seg for det og så finner argumenter, ikke har sett på argumentene først.

Og jeg er også enig i at hvis et barn av homofile mobbes på skolen, så er ikke det noe barna selv har funnet på. Barna har lært intoleransen av sitt nærmiljø/foreldre. Barn er veldig fleksible i seg selv, og aksepterer alskens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe reinspikka sludder. Jeg var tynn som en strek da jeg var liten, og ble plaget noe forferdelig for det. Var det foreldrene som hadde lært terroristene å være intolerante? Hva med alle som blir plaget fordi de bruker briller, er for tykke eller har fregner?

Hvorfor slår barn i 3 årsalderen hverandre i barnehagen. Lært intoleranse hjemme? Jeg er av den oppfatning at mennesket er født ondt! At det går så noen lunde, skyldes selvkontroll og samfunnets reaksjonsmidler i såkalte siviliserte amfunn.

Husker du Rwanda?? 800.0000 mennesker slaktet. Joguslavia 1993, Sudan i dag.

"Nå må du være snill, Petter/Lise" har vel alle barn hørt. Toleranse må læres.

Min påstand om homofiles egoisme forble ukommentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min påstand om homofiles egoisme forble ukommentert.

Alle som får barn er egoistiske. Man velger å få barn fordi man selv ønsker det. Uvesentlig om det er homofile eller heterofile. (Et unntak er kanskje familier som får fosterbarn, evt. adopterer barn fra andre land, der barna ikke har de samme mulighetene til et godt liv som her i Norge. Men jeg tror allikevel flertallet velger dette ut fra ens EGNE ønsker om å ha et barn. Ergo egoistisk.)

Dessuten viser all statistikk at barn som vokser opp i et hjem med homofile foreldre, at disse barna ikke blir mer utsatt for mobbing enn andre barn. Altså er ikke det et godt nok argument for å nekte adopsjon for homofile. Barn som vokser opp i et slikt hjem "arver" heller ikke legningen. Derfor ser jeg ingen grunn til at de homofiles egoistiske valg om å bli foreldre er verre enn heterofiles egoistiske valg.

En annen ting: Jeg tror at homofile som ønsker seg barn tenker nøye gjennom det valget de tar, nettopp fordi det er mye vanskeligere for de å få dette etterlengtede barnet. (Mange heterofile får barn bare fordi det skjedde en "tabbe". Noen får barn for å redde et samliv som ikke fungerer osv.) Derfor tror jeg at de fleste homofile som velger å få et barn er godt skikket til det, fordi valget er gjennomtenkt på forhånd. (Og før dere hisser dere opp: Legg merke til at jeg skriver tror, mange, noen, de fleste. Jeg mener ikke at det er sånn i alle tilfeller.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laina har et godt poeng. For et heterofilt par, er det fort gjort å spytte ut en unge hvis man er uvøren med prevensjonen. For homofile MÅ det være en gjennomtenkt beslutning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ingenting om statistikken du sikter til. Det er jo ikke mange barn som har homofile foreldre. Tenk deg en gutt på 18 som bor hjemme hos mamma og mamma. Eller en jente på 18 som bor hjemme hos pappa og pappa. Fytterakkern. Eller hvis pappa og pappa har en komps eller to på besøk og har seg litt med hverandre. Jeg er glad det ikke er meg. Ser du ikke at dette blir gæærnt??

Det minner meg litt om de som er imot prester, men for kvinlige lesbiske prester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg ser ikke at det er galt. Det jeg syns er galt er at mennesker stadig hever seg over, og mener at andres levesett er forkastelig, bare fordi den ikke passer inn i deres tanker om hva som er rett og galt. Fordommer heter det visst.

Og denne statistikken blir stadig trukket frem i forskjellige debatter på tv o.l. Merkelig at du ikke har hørt noe om det før.

Dessuten tror jeg det er like ille om mamma og pappa har besøk av en eller to venner og de har seg litt med hverandre. Ekte kjærlighet er aldri vondt for et barn å oppleve. Å oppleve billige foreldre derimot, er vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke statistikken fordi jeg ikke er opptatt av at homofile skal ha barn. Jeg lufter mine synspunket på disse sider fordi jeg selv har 3 barn, og vet hva det har gjort med min sønn at han har hatt lite kontakt med meg under oppveksten. Stor avstand og sabotarsje fra morens side ved besøk. Han har vokst opp med mor og en søster og har savnet farsfiguren, har han fortalt meg. En gutt som bare omgåes kvinner vil bli preget av det. Det synes du er OK, fordi man må tolerere at homofile vil så gjerne ha barn. Er det ikke kynisk at barnet ikke blir hørt? Ja, jeg vet hva du nå vil svare. "Man kan ikke velge foreldre"

Hvis et 16 år gammelt fosterbarn skal plasseres i en familie. Tror du det barnet vil velge to mammar eller to pappar eller en heterofil familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvis et 16 år gammelt fosterbarn skal plasseres i en familie. Tror du det barnet vil velge to mammar eller to pappar eller en heterofil familie?

nå er det færre og færre som får vokse opp i glansbildet "hetrofil familie"

og som du selv beskriver så trenger man slett ikke å få ha foreldre til stede av begge kjønn selv om ungen er produsert av hetrofile foreldre

samtidig kan man godt ha god kontakt med begge biologiske foreldre selv om "bostedshjemmet" består av et homofilt par

ergo; ser ingen sammeheng mellom foreldres legning og barns rollemodeller

at du insuerer at homofile "har seg med venner" på en annen måte en hetrofile gjør meg :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...