AnonymBruker Skrevet 18. august 2012 #1 Skrevet 18. august 2012 Da min datter begynte på vgs fikk hun mange nye venner. Dessverre viste det seg etterhvert at hennes ene venn er en manipulator av rang. Alt handler om han og hans liv, om hun ikke svarer på meldinger i løpet av minutter, om hun ikke kan møte ham når han vil, når hun gjør noe han ikke liker osv, er han veldig rask til å fortelle henne hvor ond hun er. Da sender han meldinger og ringer kontinuerlig for å kjefte på henne inntil hun ber om unnskylding for at hun er så slem, at hun er en så dårlig venn når hun for eksempel prioriterte et besøk til mormor i stedet for å gå på kino med ham. Gjennom det siste året har jeg sett henne gradvis endre seg fra å være en livsglad, leken, moden tenåring, til å bli engstelig, redd og "mørk" på grunn av hans konstante nedrakking. Jeg har oppmuntret henne til å stå opp for seg selv, og selv om hun vanligvis ikke har problemer med det, tør hun ikke gjøre det med ham, fordi hun er redd for konsekvensene. Heldigvis har hun vært åpen med meg om alt som har skjedd, men det er ikke så mye jeg har kunnet gjøre, annet enn å være en støtte for henne. Det toppet seg i går da han brukte henne som en brikke for å vinne en krangel med en som han visste mobbet henne på ungdomsskolen, og mente datteren min var ond som ikke ville blande seg inn i krangelen mellom dem to. "Mamma, få det til å stoppe! Jeg orker ikke mer, det beste hadde vært om jeg ikke hadde eksistert!" var innledningen til en samtale i går kveld. Vi snakket litt fram og tilbake for å se om det var noe jeg kunne gjøre for å få det til å "stoppe", men fant vel egentlig ut at det eneste jeg kunne gjøre, var å kontakte foreldrene, og at det da ville bli enda verre. Nå er jeg helt rådvill, og alle gode råd mottas med takk! Anonym poster: 5516974024a6fefb8ec86d417114fa58
solch Skrevet 18. august 2012 #2 Skrevet 18. august 2012 Jeg syntes at du eller en streng pappa eller noe, bør sette den gutten veldig på plass. Man behandler ikke folk slikt!
AnonymBruker Skrevet 18. august 2012 #3 Skrevet 18. august 2012 Jeg syntes at du eller en streng pappa eller noe, bør sette den gutten veldig på plass. Man behandler ikke folk slikt! Takk for råd. Det er det jeg har hatt lyst til å gjøre, men jeg har vært redd for at det da vil gå ut over datteren i enda større grad. Men det kan vel egentlig ikke bli verre enn det er nå, så jeg får ta det opp til vurdering enda en gang. Anonym poster: 5516974024a6fefb8ec86d417114fa58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå