Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke allverden med inntekt og hadde spart i 3 måneder for å få råd til å påfylle fargen min/etterveksten. (Jeg har faste fargetall på hårfargen min inne på dataen hos den lokale frisøren).

Forrige uke dro jeg endelig for å freshe opp, gledet meg til å bli kvitt den fæle etterveksten og være fin til skolestart.

Vel. Frisøren som vanligvis har farget håret mitt tidligere og gjort det slik jeg villet ha det, var ikke der den dagen så jeg fikk en annen.

Startet med at hun gikk på bakrommet å blandet farge. Hun kommer tilbake og pensler inn ene fargen på etterveksten, hittil alt ok. (Har en mørkere i bunn for å få ordentlig spill.) Så pensler hun inn den andre som går i resten av håret.

Hun masserer fargene inn lengdene og tuppene, så masserer hun resten av håret (så fargene blander seg!) og former håret til en tupp på hodet. Og bare gikk. Vanligvis sitter jeg over en time med fargen i håret siden det er en spesialfarge OG spesielt med sånn varmegreie over slik at pigmentene får satt seg ordentlig. Men nei hun bare gikk. Så kommer hun etter en halvtime å sier vi skal skylle ut.

I vasken skyller hun ut, tar i noe shampo og balsam. Så sier hun at hun må gå å ha i en toner for å beholde på fargen i ettertid eller noe.

Så tilbake til stolen igjen, ser jeg allerede at fargen ikke er lik i det hele tatt, men tenkte ikke så allverden mye på det da det var vått. Hun drar føneren nærme i håret så det noenganger svir som F*EN mens hun er hardhendt som F*EN med børsten. Når det etterhvert blir tørt ser jeg at det overhode ikke er lik hva jeg pleier å ha og jeg blir helt satt ut av det hele. Hun sier håret ble "såå fint assaa!! syns du ikke?" mens jeg bare blir sittende med store øyne å halveis nikke helt paralysert. Må nevnes at underveis drev hun hele tiden å så bort andre steder/på kollegaene sine eller snakket med de mens hun drev på med håret.

Ble så voldsomt lei meg og skuffa og sint og alle følelser på en gang at jeg følte jeg bare måtte komme meg hjem før tårene spruta, når vi kommer til kassa er det masse folk og kø men hun får pressa inn betalingen min imellom de og plutselig koster det 210 kr mer enn hva jeg har betalt før! Ser på lappen og da har hun skrevet opp 2 ekstra fargetuber..

Var så sinnsykt lei meg av det hele at jeg bare betalte og dro ut å gråt. Jeg høres sikkert ut som et naut her eller dramaqueen, men jeg fant endelig en farge jeg elsket og dette er en såppass sterk farge at den fikk jeg igjennom fra slitt og ødelagt kullsvart hår ifjor, så fatter ikke hva som har skjedd nå..

Hun frisøren nevnte før vi begynte at håret mitt virket litt slitt (Noe det bare MINIMALT var) så kanskje ikke det tok til seg så mye farge eller noe, og jeg tenkte at kanskje den ekstra tuben som ble lagt til på betalingen var fordi jeg hadde ekstra ettervekst enn jeg har hatt før.. Det, - pluss at jeg var så veldig på gråten akkurat da så tørte jeg ikke si noe eller begynne å krangle så bare styrtet ut..

Er det forsent å gå tilbake å si noe om det nå? Og få de til å gjøre noe med det? Angrer såklart som en hund på at jeg ikke viste følelsene og misfornøye der og da, er litt sjenert fra før men når jeg ble så fortvila som jeg ble fikk jeg ikke ut et ord .. Er så lei meg enda.. Betalte nærmere 1500 for dette tullet ..

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke for sent. Gå tilbake og klag :) Det beste hadde kanskje vært å snakke med den "faste" frisøren din også, hun må jo kunne se at det er helt feil farge hun også.

• Liker 5
Skrevet

Gå tilbake og klag, gjerne til en annen frisør i salongen. Fortell også at hun konstant holdt på med andre ting i stedet for å kommunisere med deg.

• Liker 4
Skrevet

Enig med de andre. Du bør gå tilbake og klage, be gjerne om å få snakke med din faste frisør. Jeg har gjort dette selv 2-3 ganger opp gjennom, og har alltid opplevd at de gjør sitt beste for å fikse håret slik at jeg blir fornøyd. Det er helt vanlig at man kommer tilbake i ettertid i stedet for å ta det der og da, så det er de vant med.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville sagt ifra ja! Det ble tydeligvis gjort feil i forhold til hva du vet!

Gjest "gjest"
Skrevet

Gå og klag og gi en beskjed om at du kan loven om håndtverkstjenester.

• Liker 3
Skrevet

Ring og hør når din faste frisør er der, sånn at du vet når hun er der. Når hun får sett håret ditt, ser hun nok feilen med det samme, så de får ordnet opp i det.

• Liker 2
Skrevet

herlighet, enda et eksempel på hvor mange frisører som virkelig ikke kan jobben sin. Gå tilbake og klag, krev ny farging uten ekstra kostnader og hvis det ikke er mulig, full refundering av pengene. Og krev tilbake de 210 kr hun har lagt til fordi hun tabbet seg ut

Anonym poster: a0c5f28920046519f61b818f2bce7ff9

• Liker 3
Skrevet

Oj, da! Nå farger jeg håret mitt hjemme, men en gang jeg skulle legge inn striper i to farger var jeg til frisøren jeg pleide å gå til. Så viste det seg at et helt fargeparti var feilmerket fra leverandør, så de sorte stripene ble aldeles ikke sorte, men lilla.

Frisøren var veldig lei seg og ydmyk, og jeg kunne komme tilbake uken etter (dette var fredag ettermiddag) og rette opp gratis. Det viste seg at de lilla stripene passet godt sammen med de grå, og jeg ønsket å beholde de. Så da fikk jeg gavekort på neste hårbehandling hos henne. jeg betalte naturligvis ingenting for timen hvor det ble feil, heller, hverken for klipp av ny frisyre eller den mislykkede stripingen.

Du må gå tilbake og gi beskjed, TS. Og husk til senere at du sier ifra der og da. Tårer eller ei.

Skrevet

Det er ikke noe problem å komme tilbake etter noen dager, jeg har gjort det (og jeg er også veldig sjenert.. Turte ikke si fra der og da - var like paff som deg). Frisøren sa da at folk kommer tilbake hele tiden, det er sånn de regner med fordi folk først oppdager feil/det de ikke liker når de har fått vasket og stylet håret selv.

• Liker 1
Skrevet

Dra tilbake!! Og hør om hun som egentlig farger håret ditt kan gjøre det om. Har selv jobbet som frisør (lærling) og hvis noen var misfornøyde fikk de komme og gjøre det om..

Skrevet

Takk for oppmuntringen dere! :smilyblomst: Mannet meg opp, og dro bort å klaget idag. Fikk ny time imorgen :hoppendeglad:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...