AnonymBruker Skrevet 18. august 2012 #1 Skrevet 18. august 2012 Jeg ser mange anbefaler å lage stearinlys med egen print på (eller med servietter) og ser for meg noe veldig fint jeg kunne laget. Men så sier noen at disse lysene kan man ikke brenne, for det kan ta fyr i papiret som da vokses fast i kubbelyset. Da lurer jeg på hva som er hele poenget? Er det noe stas å få personlige stearinlys med merkelappen "OBS! Kan ikke brukes!" da? Jeg synes i hvertfall ikke det er noe poeng i sånne lys, og da vil jeg heller ikke gi dem vekk. Men det jeg tenker er at det kan da ikke være egentlig brannfarlig vel? For papiret er jo vokset inn i lyset og hele greia kan vel ikke ta fyr da? Eller? Noen kreative løsninger eventuelt? Hadde veldig lyst å lage sånne lys, men ikke hvis de er ubrukelige. Anonym poster: bc5c4d5250b380a5d11253b600c709e3
Gjest BM2 Skrevet 18. august 2012 #2 Skrevet 18. august 2012 Tja... Hvorfor betaler folk titusener for stoler en ikke kan sitte i? Fordi folk er idioter og ikke forstår hva poenget med en stol eller et lys faktisk er.
Gjest Skrevet 18. august 2012 #3 Skrevet 18. august 2012 Man kan da fint brenne sånne lys! Papiret som er puttet på er veldig fint, dessuten vil det aldri komme så nærme flammen at det faktisk tar fyr, det er dynket i stearin og vil dermed mest trolig smelte som resten av lyset. De jeg har lagd har hvertfall gjort dette!
AnonymBruker Skrevet 18. august 2012 #4 Skrevet 18. august 2012 Så lenge man bruker store kubelys så vil neppe papiret nå flammene, men kanskje sørge for å aldri forlate rommet når de er tent (men det skal man jo ikke uansett hvilke stearinlys). Anonym poster: f7b808ced8164b1902d5f323f5b277c4
Gjest BM2 Skrevet 18. august 2012 #5 Skrevet 18. august 2012 Hm... Dynk papir i stearin. Dytt så nevnte papirbit inn i en åpen flamme. Mythbusters i heimen! 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #6 Skrevet 19. august 2012 Jeg ser mange anbefaler å lage stearinlys med egen print på (eller med servietter) og ser for meg noe veldig fint jeg kunne laget. Men så sier noen at disse lysene kan man ikke brenne, for det kan ta fyr i papiret som da vokses fast i kubbelyset. Da lurer jeg på hva som er hele poenget? Er det noe stas å få personlige stearinlys med merkelappen "OBS! Kan ikke brukes!" da? Jeg synes i hvertfall ikke det er noe poeng i sånne lys, og da vil jeg heller ikke gi dem vekk. Men det jeg tenker er at det kan da ikke være egentlig brannfarlig vel? For papiret er jo vokset inn i lyset og hele greia kan vel ikke ta fyr da? Eller? Noen kreative løsninger eventuelt? Hadde veldig lyst å lage sånne lys, men ikke hvis de er ubrukelige. Anonym poster: bc5c4d5250b380a5d11253b600c709e3 Kubbelys brenner innvendig. Så putter folk gjerne på mye pynt på lysene,pynt som er brennbart. Du trenger ikke åpen flamme til ting for at det tar fyr. Varme kan være nok. Du skal aldri gå fra levende lys, klipp av kanten/pynten) etterhvert som lyset brenner ned. Beste tipset er at når lyset har brent litt ned, så setter du et tlys i det. Bare HUSK å ta av metallkoppen først. Jeg skriver med glitter på mine, det består også av lim. Bilder blir det hatt glaze på... Anonym poster: e16fbdabda1dae2fdecbc29ca5323321
Orchideae Skrevet 26. august 2012 #7 Skrevet 26. august 2012 Man kan da fint brenne sånne lys! Papiret som er puttet på er veldig fint, dessuten vil det aldri komme så nærme flammen at det faktisk tar fyr, det er dynket i stearin og vil dermed mest trolig smelte som resten av lyset. De jeg har lagd har hvertfall gjort dette! Vi hadde slike, og jeg er sjeleglad for at vi passet på de. Viss ikke hadde huset her blitt en del av brannstatiatikken rundt juletider for noen år siden. 1
lilleGrethe Skrevet 29. august 2012 #8 Skrevet 29. august 2012 Det finnes dekorasjonsvoks som kan klippes til og festes på lys. Ellers synes jeg det er bedre å støpe lys med ulike fargeeffekter i stearinen. Det er minst like dekorativt, og mye tryggere enn å lime på papir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå