Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta studiekopetanse men har yrkesfag utanning fra før,kan jeg da få utdanningsstønad fra nav?

hva har jeg krav på som aleneforsørger ?

nå har jeg OS og dagpenger..

kan jeg få forlegelse for OSen?noen som vet?

hvor mye vil jeg få i forsørgesstipend?lån eller stipend?

takk

Anonym poster: 2489dd99cbf9173a455db80ce6c82335

Skrevet

Håper ikke det. Det får da for faen være grenser for hva oss skattebetalere må punge ut for av dårskapsfølger

• Liker 3
Skrevet

Jeg skal ta studiekopetanse men har yrkesfag utanning fra før,kan jeg da få utdanningsstønad fra nav?

hva har jeg krav på som aleneforsørger ?

nå har jeg OS og dagpenger..

kan jeg få forlegelse for OSen?noen som vet?

hvor mye vil jeg få i forsørgesstipend?lån eller stipend?

takk

Når du går på videregående nivå får du ingen ting fra nav angående utdannings stønad, du kan få penger til å kjøre frem og tilbake til skolen eller til et buss kort i måneden. Du vil heller ikke få forsørgerstipend men utstyrs stipend som engangs utbetaling på 980kr ca. fra lånekassen.

Det jeg ved er at du kan få utvidet Os med inntill tre år vist du er i yrkesmessing utdannelse, med andre ord en utdanning som gir deg gode jobb muligheter. Studiekompetanse går under det. Det er jo bare å søke hos nav, men du får meget sikkert avslag, mulig du kan få noe vist du går på voksenopplæring/sonans liknende og tar opp fag, det ved jeg ikke. Håper dette hjalp deg litt.

Anonym poster: 2489dd99cbf9173a455db80ce6c82335

Skrevet

du kan få penger til barne tilsyn vist det trengs. (barnehage)

Skrevet

Innvandrerer får vel det når de må lære seg norsk. Visst man er i jobb og det blir aktuelt at arbeidere må lære seg annet språk pga jobben, så sponser vel jobben det, eller kanskje vist det å lære seg et nytt språk vil åpne flere jobb muligheter for deg så kanskje. Har ikke peiling.

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for krenkelser.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Skrevet

Innvandrerer får vel det når de må lære seg norsk. Visst man er i jobb og det blir aktuelt at arbeidere må lære seg annet språk pga jobben, så sponser vel jobben det, eller kanskje vist det å lære seg et nytt språk vil åpne flere jobb muligheter for deg så kanskje. Har ikke peiling.

Kanskje flere her som kunne hatt godt av å lære seg litt norsk..

Anonym poster: d85bc54654c592d48af71d17edb28af0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...