Grooo Skrevet 17. februar 2004 #1 Skrevet 17. februar 2004 Rota meg inn her for første gang, og har lest masse interesant! Har ikke noe peiling på adopsjon og hvor vanlig dette er, og har noen spørsmål: Hvor mange barn adopteres til Norge hvert år? (Ikke eksakt tall altså, men sånn anslagsvis...) Hvilke land er det mest vanlig å adoptere i fra? Hvor gamle er vanligvis barna? Jeg innbiller meg at de fleste kanskje vil adoptere så små barn som mulig, stemmer det? Må jo bli mye vanskeligere med språk og alt mulig hvis de er noen år.. Er det noen "øvre grense" når det gjelder alder på barna?
Tusenfryd Skrevet 17. februar 2004 #2 Skrevet 17. februar 2004 Hvor mange barn adopteres til Norge hvert år? (Ikke eksakt tall altså, men sånn anslagsvis...) Vet ikke, jeg, men det burde Sosial- og helsedepartementet kunne svare på, eller SSB... Hvilke land er det mest vanlig å adoptere i fra? Hvor gamle er vanligvis barna? Jeg innbiller meg at de fleste kanskje vil adoptere så små barn som mulig, stemmer det? Må jo bli mye vanskeligere med språk og alt mulig hvis de er noen år.. Du kan lese mer hos de tre godkjente adopsjonsbyråene i Norge: InorAdopt Verdens Barn eller Adopsjonsforum Håper det gir deg noen svar. Selv kjenner jeg flere som både er adoptert og har adoptert og det er spennende "svangerskap".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå