miss dolly Skrevet 17. august 2012 #1 Skrevet 17. august 2012 Vi er noen jenter i starten av 30-årene som skal på weekend til Paris i desember. Helgen ønsker vi skal bestå av både shopping og noe severdigheter. Fly er i boks, men er det noen spesielle områder i byen vi bør prøve å finne hotell? Evnt noen steder vi bør styre unna? Noen konkrete hotelltips..?
Giacomo_P Skrevet 17. august 2012 #2 Skrevet 17. august 2012 Hvis man er uerfaren i Paris, er det veldig greit å bo i femte arondissement (latinerkvarteret). I Rue Champollion findes (eller i hvert fald fantes) et lide hotell som heder Hôtel Central des Écoles, som var både billig og fint. På den andre siden av elven, nærmere Châtelet, kan man bo på Le Compostelle, og er nærmere til shopping og slikt. Hvis jeg ikke husker feilf, var det der Jim Morrison døde. Det er ikke specielt dyrt. I området rundt Gare de l'est findes mange små og veldig billige hoteller. Prøv f. eks. Hôtel Wilson. Da er man lidt lengre vekk fra det meste, men i Paris bør man uansett bruke metroen. Avstandene er store, og metroen tar deg veldig raskt frem. Hva dere end gjør, så ikke ta ind på hotell i forstedene. Områdene rundt Bois de Boulogne kan være skumle om kvelden og natten, forøvrig.
Muscae Skrevet 17. august 2012 #3 Skrevet 17. august 2012 http://www.budgetplaces.com/no/paris-apartment-5767-appartement-les-deux-moulins.html Vi fant denne leiligheten og syntes det var kjempefint der. Vi bodde fire stk, to store barn og to voksne. Det er en dobbeltseng og en sovesofa med dobbeltseng, så det spørs hvor gode venninner dere er, om det går bra. Men vi opplevde i alle fall at med våre behov så var dette det billigste alternativet. Leiligheten ligger rett ved Moulin Rouge, i Montmarte, og vi syntes dette var et fint område å bo i. Anbefaler å skaffe et skikkelig kart over metroen, der alle stoppesteder kommer tydelig fram. For det er veldig fort gjort å komme inn i systemet der, og metrostasjoner finner du overalt.
Giacomo_P Skrevet 17. august 2012 #4 Skrevet 17. august 2012 Området rundt Montmartre er veldig fint. Rundt Pigalle, som beskrevet i posten ovenfor, kan det være enkelte generende etablissementer, men ellers er det nok trygt.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2012 #5 Skrevet 17. august 2012 Hvis man er uerfaren i Paris, er det veldig greit å bo i femte arondissement (latinerkvarteret). I Rue Champollion findes (eller i hvert fald fantes) et lide hotell som heder Hôtel Central des Écoles, som var både billig og fint. På den andre siden av elven, nærmere Châtelet, kan man bo på Le Compostelle, og er nærmere til shopping og slikt. Hvis jeg ikke husker feilf, var det der Jim Morrison døde. Det er ikke specielt dyrt. I området rundt Gare de l'est findes mange små og veldig billige hoteller. Prøv f. eks. Hôtel Wilson. Da er man lidt lengre vekk fra det meste, men i Paris bør man uansett bruke metroen. Avstandene er store, og metroen tar deg veldig raskt frem. Hva dere end gjør, så ikke ta ind på hotell i forstedene. Områdene rundt Bois de Boulogne kan være skumle om kvelden og natten, forøvrig. Området rundt Montmartre er veldig fint. Rundt Pigalle, som beskrevet i posten ovenfor, kan det være enkelte generende etablissementer, men ellers er det nok trygt. Du er vanligvis en klok forum-poster Giacomo_P, men jeg er dessverre uenig i alt du skrev ovenfor. - Gare de l'Est er ikke et sted jeg ville anbefale, i alle fall ikke for kvinner... Jeg bor i Paris (har bodd her i over 5 år nå), jeg er også en ung kvinne og liker ikke å gå i området rundt Gare de l'Est på kveldstid... Det er også litt usentralt. Området rundt Montmartre/Pigalle er ikke særlig trygt hverken på dag eller kveldstid... Hvis dere vil bo nær Montmartre, velg et hotell nær metro Abbesses, det er nesten det eneste stedet i hele 18ème som er pent og litt trygt. Jeg anbefaler dere varmt å velge et hotell i 7ème, 6ème, 8ème, 16ème eller 1ème-5ème arrondissementet, det er de vakreste og tryggeste områdene De områdene jeg fraråder er: 19ème, 20ème, 11ème, 12ème. Anonym poster: e5e9fc8603c5d32def020c07492638c4
Giacomo_P Skrevet 17. august 2012 #6 Skrevet 17. august 2012 Jeg er enig i at Gare de l'est ikke er specielt hyggelig, men neppe farlig. Det var ment som et lavbudgetsforslag, og jeg har ingen problemer med å si at det ikke er mitt førstevalg. Jeg har bodd i Montmartre. Det var ikke specielt skummelt den gangen i hvert fald, og jeg trivdes veldig godt.
Lumos Skrevet 18. august 2012 #7 Skrevet 18. august 2012 Jeg har bodd i Opéra-området, det var veldig fint Der har du både severdigheter og shopping tilgjengelig, pluss der er mange metrostasjoner som går utover hele Paris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå