Gå til innhold

1000 kcal mat og 5000 snop?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal slanke meg og prøver å ligge rundt 1500 kcal om dagen. I helgene blir jeg veldig godtesyk, og jeg prøver å holde meg unna snop, men ser at jeg i dag kun har fått i meg 1000 kcal. Kan jeg unne meg snop for 500 kcal resten av kvelden da? Eller vil ikke dette være noe gunstig for slankingen?

Anonym poster: c096c9e203aa3c46b15e196a7d1486e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

500 snop*

Anonym poster: 86225433aee7590018e316765ff1410b

Skrevet

Klart du kan.

Anonym poster: 7ca6231da43a8dfc8996e34718026056

Skrevet

Egentlig ikke, er jo ny dag og ny energi på en måte. Hvis du spiser fex 1000 kcal for lite igår, og derfor bestemmer deg for at du kan da spiste 3000 kcal idag, så blir jo ikke energien oppbrukt og legger på deg uansett. Eh, er vanskelige å forklare. Men du vil gå opp.

Anonym poster: 040bd1b965669feb174a9466e54226f3

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville uansett ikke spist godteri hvis jeg prøvde å slanke meg.. Ikke hvis jeg seriøst hadde lyst å slanke meg. Da ville jeg heller spist noe annet.

• Liker 2
Skrevet

Slutt å være så hysteriske, en kveld i helgen skader ingen. Og ts skriver at totalen med godteri blir 1500. Den ene dagen hvor næringsrike kalorier er byttet ut med sukker har lite å si.

Anonym poster: 7ca6231da43a8dfc8996e34718026056

• Liker 6
Skrevet

Egentlig ikke, er jo ny dag og ny energi på en måte. Hvis du spiser fex 1000 kcal for lite igår, og derfor bestemmer deg for at du kan da spiste 3000 kcal idag, så blir jo ikke energien oppbrukt og legger på deg uansett. Eh, er vanskelige å forklare. Men du vil gå opp.

Så du mener hun vil gå opp i vekt av å spise 1500 kcal til sammen en dag? Det er jo noe helt annet å la 500 kcal av et ellers lavt kaloriinntak være godteri, enn å ta igjen det tapte ved å presse i seg 3000 kcal iløpet det neste døgnet.

Med mindre TS lever lavkarbo ser jeg ingen problemer med å spise 500 kcal godis når hun bare har spist 1000 kcal så langt den dagen. Selvfølgelig bør man ikke gjøre dette hver dag, men av og til gjør det da ingenting.

Anonym poster: 499ff9ba8549cfb912acd1e1e5ea2725

Skrevet

Det er viktig å unne seg litt snop, også når man slanker seg. Du ødelegger ikke noe, bare du deg til en dag. Det er viktig å tenke på at du kan spise alt, men ikke alltid. :sminkedokke:

Skrevet

Prøver bare å hjelpe henne til å ikke spise godteriet :)

• Liker 3
Skrevet

Hvis det innebærer at du har fått for lite næringsstoffer resten av dagen (pga usunn mat med høyt kaloriinnhold), eller du må gå til sengs sulten, så ville jeg droppet snopen og laget meg noe god, sunn og mettende mat istedet. Du kan jo f.eks. spise *litt* snop (50-100kcal, f.eks.) og lage deg en kvelds for resten av kcalene.

• Liker 2
Skrevet

i bunn og grunn legger du på deg like mye av 500 kalorier med sjokolade og 500 kalorier med brokkoli. Hva som er sunnest sier seg selv, men det vil ikke ha innvirkning for selve vekttapet.

• Liker 1
Skrevet

Hvis man skal være så pirkete og hysterisk at man ikke kan spise litt godteri på en fredag eller lørdagskveld, selv om man slanker seg og er flink hele resten av uka. DA er man nesten dømt til å gå på en smell for eller siden... Har selv gått ned 22 kg på 9 mndr og jeg har spist litt godteri både fredag og lørdag de aller fleste helger.. Det kommer an på mengden og aktivitetsnivået også!!!!

• Liker 3
Skrevet

Wtf preiker du om? La oss si at mitt daglige behov er på 3000 kcal en dag, og jeg spiser kun 2000 den en dagen. Da har jeg gått ned litt, men spiser 4000 dagen etter, da går jeg opp ja, men vekten blir fortsatt det den skulle ha vært, hvis jeg hadde spist normalt begge dagene.

Dessuten har jenter rundt 2000 som et daglig behov, så jeg skjønner ikke hvorfor du ligger på så lite som 1500, ts.

Anonym poster: e23ff7e0073f1062784781c7cea94fc1

• Liker 1
Skrevet

Så lenge vi ikke vet vekt, høyde, kroppsbygningen og aktivitetsnivået til TS, så vet vi ikke om 1500kcal er for mye eller for lite hvis hun skal slanke seg.

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Du kan trygt spise 1000 kalorier i godteri, og 500 i snop. Du vil ikke gå opp i vekt, siden du fortsatt ligger i underskudd.

Godteri er ikke bra for kroppen din, og det kan være ugunstig i forhold til at kroppen din er under press, og trenger så mye næringsrike stoffer den kan få i seg, spesielt hvis du trener i tilegg. Men det skader IKKE å spise godteri en gang i måneden feks. Det er verre om det er to ganger i uka eller mer.

Skrevet

Du kan trygt spise 1000 kalorier i godteri, og 500 i snop. Du vil ikke gå opp i vekt, siden du fortsatt ligger i underskudd.

Godteri er ikke bra for kroppen din, og det kan være ugunstig i forhold til at kroppen din er under press, og trenger så mye næringsrike stoffer den kan få i seg, spesielt hvis du trener i tilegg. Men det skader IKKE å spise godteri en gang i måneden feks. Det er verre om det er to ganger i uka eller mer.

Says who? Når jeg slanket meg så spiste jeg det 3 ganger i uken, en sjelden gang 4. Det er kalorier ut og inn som gjelder (venter på en viss lavkarbofanatiker som skal nekte på det) :lol:

Skrevet

Says who? Når jeg slanket meg så spiste jeg det 3 ganger i uken, en sjelden gang 4. Det er kalorier ut og inn som gjelder (venter på en viss lavkarbofanatiker som skal nekte på det) :lol:

Hun mente vel med tanke på sunnhet, og ikke på vekta :)

Skrevet

i bunn og grunn legger du på deg like mye av 500 kalorier med sjokolade og 500 kalorier med brokkoli. Hva som er sunnest sier seg selv, men det vil ikke ha innvirkning for selve vekttapet.

Er det nå det? Hvis man snur litt på det: brenner 500kcal med brus like godt som 500kcal med bensin?

Er det ikke hevet over en hver tvil at måten kroppen behandler makronæringstoffene påvirker hvor mye effektiv energi man får ut?

Det har selvfølgelig noe å si hvor mye du bruker kontra hvor mye du spiser, men det spiller faktisk en rolle hva du spiser og. Kroppen bruker mye mer energi på å fordøye protein og nyttegjøre seg av det enn karbohydrater. Likevel regnes begge for å ha ca 4kcal per gram.

Det skyldes nok mye måten man regner ut hvor mye potensiell energi i matvarer på. Noe det virker som de fleste lavkarbomotstandere ikke vet.

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hun mente vel med tanke på sunnhet, og ikke på vekta :)

Helt riktig, HedvigR!

Det er stor forskjell på å slanke seg, og å leve sunt. Men det beste man kan gjøre for kroppen hvis man er utrent/dvask/overvektig, er faktisk å kombinere både sunnhet og vektnedgang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...