Gå til innhold

Har noen her blitt helt kvitt hudormer eller fet hud? Hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med hudormer i t-sonen, og jeg føler jeg har prøvd ut mye for å få dem bort. Ingenting har funket, og det er vanskelig å skulle klemme bort det som ser ut som "tusenvis" av både hvite og sorte hudormer. Har ikke problemer med kviser, bare veldig uren hud. Som yngre(er nå 18) hadde jeg lite hudormer, kun litt kviser. Nå er det motsatt, ansiktet mitt er fullt av hudormer.

Jeg har også VELDIG fet hud. Etter noen timer etter jeg har gjort hudpleierutinen min og lagt sminken, blir ansiktet mitt ofte skinnende blankt. Det plager meg veldig, da jeg ønsker å se så matt som overhodet mulig ut. Jeg hadde heller ikke så fet hud som yngre, det har kommet det siste året.

Med dette lurer jeg på: HVA gjorde dere for å bli kvitt den urene/fete huden?

Hudpleierutinen min står forøvrig av produkter fra MD Formulations og Decleor, med rens, serum og fuktighetskrem, og fuktmaske, rensende maske og skrubb 2 ganger i uken. Jeg har brukt disse produktene i over et halvt år, brukt produkter som skal gi mye fukt, men dette har ikke endret på hudtilstanden min. Med dette har jeg nok ikke fuktfattig hud, rett og slett bare fet. Kvisene derimot har forsvunnet etter at jeg begynte på produktene, men jeg synes ikke det er noe pent med uren/fet hud....

På forhånd takk, alle tips tas godt i mot! :-D

Anonym poster: 94c37bea8778ed8ca023700f57949e8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har slitt med veldig fet hud i årevis (7-8 år), og har prøvd mye forskjellig hudpleie...

Har også vert plaget med endel kviser og noe hudormer.

Dette er noe av det jeg har prøvd:

- Md formulations, Decleor, Nimue, Matis

- Apotekserier

- Resebtbelagte midler hos fastlege (Aberela, Basiron, skinoren, Dalacin liniment osv...)

Det var ikke før jeg fikk henvisning til hudlege, og jeg fikk begynne på Isotretinoin jeg har merket bedring :)

Nå er jeg begynt å bli bra i huden, og jeg har gått på tablettene i 4 mnd. Har fortsatt et par mnd igjen, men ser frem til det endelige resultatet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...