Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har nå jobbet i ti år innenfor en helt annen sektor enn det jeg kunne tenke meg nå. Ser nå etter å ha jobbet i privat sektor lenge og tjent godt at jeg har lyst til å hjelpe mennesker og begynne på sykepleier utdannelsen. Spørsmålet er hvordan få råd til det? Tenker å ta den på deltid over 4 år, men er begrenset hvor mye jeg kan jobbe ved siden av siden jeg har to barn (går i barnehage) i tillegg til studiene. Regner med jeg ikke får noe fra lånekassen siden jeg har hatt høy lønn.

Så det er jo litt skummelt siden man har boliglån etc, men så var det det at man kanskje bør følge drømmene sine iblant:-) Noen som har gjort det samme og kan gi noen gode råd på veien?

Anonym poster: 022bdbe64ab728b4f9a253d0a6d247ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er alene med 2 barn, har du fått overgangsstønad for di?

Selv begynt sykepleie deltid nå, alene med 2 barn. Har overgangsstønad, barnetrygd for 3, minstebidrag, og fullt stipend/studielån fra Lånekassen på 6800kr pr mnd.. Klarer meg bra :)

Skrevet

Nei, er ikke alene med to barn så vi har en inntekt, men også lån ift to inntekter. Derfor blir det nok ikke så mye stipend fra lånekassen.

Skrevet

Du får jo fortsatt lån i Lånekassa da. I tillegg så kan du jobbe kvelder/helger siden dere er to om ungene.

Anonym poster: 24321b2477ffb9cfb02b06c6d121e5e9

Skrevet

Setter dere tæring etter næring så burde det ikke være noe problem.

Anonym poster: cfa11e50241a49460e7e438161828d09

Skrevet

Med min timeplan så er jeg èn uke på skolen, 2 uker "fri", èn uke på skolen, 2 uker "fri" osv, så lar seg godt gjøre å jobbe vedsiden av :) skal iallefall jeg gjøre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...