AnonymBruker Skrevet 17. august 2012 #1 Skrevet 17. august 2012 Nå har jeg gått med en hud full av urenheter og kviser i ett år, og jeg begynner å bli svært lei. Tidligere har jeg ikke hatt spesielt uren hud, kanskje en kvise som plagde meg annenhver måned. Men nå... Uff. Jeg prøver å rense huden min hver morning og kveld, men det er jo til ingen nytte. Skal også prøve å spise sunnere (begynte på mandag - hehe). Drikker en del vann, eller har ikke drukket så mye vann i sommer, men ellers gjør jeg det. Kan prøve å beskrive huden min så dere forstår mer. Har ikke tatt hudanalyse, men tror jeg har fet blandingshud. Pannen, ved siden av nesen og haken er de stedene jeg får kviser. På haken får jeg mest store kviser/byller, og i pannen får jeg småkviser/nupper. Ved siden av nesen får jeg begge deler. Jeg føler ikke at noe virker. Har prøvd veldig masse forskjellige produkter. Akkurat nå bruker jeg La Roche Posay effaclar (rensegele, skintonic og fuktighetskrem). Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Anonym poster: 1fdb342c08ffce8fe567a986b48cd913
Gabler Skrevet 17. august 2012 #2 Skrevet 17. august 2012 Du bør nok dra til en hudpleier og få en analyse av huden. Kan koste litt, men det er verdt det. Jeg har litt uren hud, og skal muligens prøve en slags syrebehandling, det koster ikke så veldig mye
Gabler Skrevet 17. august 2012 #3 Skrevet 17. august 2012 Men som du sier selv, du skal begynne å spise sunnere, og det er veldig bra. Husk at næringen til huden kommer innenfra. Noen p-piller kan også gi uren hud, mens andre kan hjelpe mot det. Jeg har selv merket at huden blir enda verre i perioder med stress også..
snilla Skrevet 17. august 2012 #4 Skrevet 17. august 2012 Huden min ble helt forandret etter at jeg begynte å spise lavkarbo. Kan være verdt et forsøk? Jeg merket store forbedringer etter 1 uke med minimalt med karbohydrater (kun fra grønnsaker). Viktig å ta mega 3-tilskudd også!
AnonymBruker Skrevet 17. august 2012 #5 Skrevet 17. august 2012 Prøv nattlysolje. Det balanserer hormonene dine og kan hjelpe veldig på Anonym poster: 2dbc471f6b5d0bb0ee1e9306fbcb9139
AnonymBruker Skrevet 18. august 2012 #6 Skrevet 18. august 2012 Takk for alle svar! Har hørt masse positivt om nattlysolje, men også at det øker sjansene for blodpropp. Er utrolig redd for det, siden bestefaren min døde av det (utviklet seg - er litt usikker på hvordan det var siden jeg var liten når han døde). Men har kjøpt tran nå, så skal prøve å ta det hver dag. Og drikke masse vann, og spise mer fisk og grønnsaker. Har vær veldig dårlig på det tidligere, men nå er det skjerpings! Skal få vekk disse dype, ekle kvisene... Anonym poster: 1fdb342c08ffce8fe567a986b48cd913
wadd Skrevet 18. august 2012 #7 Skrevet 18. august 2012 jeg liker ikke forhuden, så smører den så ofte som mulig 2
Gjest Loverdose Skrevet 18. august 2012 #8 Skrevet 18. august 2012 Hudpleier sier jeg bare.. Har selv ekstremt god erfaring med hudpleier! Hadde skikkelig fæl hud for en del måneder siden, fet og oljete hud med noen få tørre partier, dype kviser, små kviser og verkende, bankende og betente "underjordiske" kviser. Alt er borte. Jeg gikk for første gang til hudpleier i... Februar? Mars? Og nå er jeg helt kvisefri. Eller... Jeg har fått en, på grunn av at jeg har slurvet litt med hudpleieproduktene nå i sommerferien, spist usunt og er super stressa 24 timer i døgnet. Ellers er jeg kvisefri og har flott hud. Så ta deg en tur til hudpleier! Det koster en del, jeg har punget ut med 10000+, men det er så verdt det... Er så takknemlig og angrer ikke et sekund på at jeg gikk dit!
Black Dahlia Skrevet 18. august 2012 #9 Skrevet 18. august 2012 Ingrediensene i hudpleieprodukter og sminke er viktig i forhold til urenheter. Matis rosa serie for sensitiv hud, og mineralsminke, vil være verdt forsøket.
Gjest BabyBlue Skrevet 18. august 2012 #10 Skrevet 18. august 2012 Kutt ut sukker og meieriprodukter i en periode. Det er det i kosten som fører til flest hudproblemer, og om du merker bedring etter å ha vært uten det i noen uker kan du se om kvisene er pga. kosten eller er hormonelt betinget. Om det er kosten kan du kutte ned på meieriprodukter og sukker i hverdagen og finne gode erstatninger til matlaging og som snacks. Om det er hormonelt kan du begynne på p-piller, p-plaster eller andre ting og teste ut f.eks nattlysolje. Det fungerer fint for huden min og holder tilbake hudormer og premenstruelle kviser.
Gjest BabyBlue Skrevet 18. august 2012 #11 Skrevet 18. august 2012 Ingrediensene i hudpleieprodukter og sminke er viktig i forhold til urenheter. Signerer den. Bismuth og mineralolje er hovedingrediensene man kan begynne å luke ut fra produktene som står på badet. Det fører sjelden med seg god hud å bruke ting som er proppet full av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå