AnonymBruker Skrevet 17. august 2012 #1 Del Skrevet 17. august 2012 Så vidt jeg har skjønt så er pengene mn vinner i lotto skattefritt. Men hvodan blir det om f.eks jeg vant 10 millioner og vil gi en million til venninna mi? Må hun betale skatt da? Og hvor mye? Er det noen måte å ungå det på? Ville det vært bedre om man da heller i stedenfor å gi bort en million at man kjøpte hus f.eks til dem? Må de da betale skatt? Anonym poster: f02fc84c41d30cca9d46fe334227d16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2012 #2 Del Skrevet 17. august 2012 både du og venninna di måtte fortsatt ha betalt formueskatt Anonym poster: aa8f9d13c5df25303fdb442df48af97d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montefalco Skrevet 17. august 2012 #3 Del Skrevet 17. august 2012 Så vidt jeg har skjønt så er pengene mn vinner i lotto skattefritt. Men hvodan blir det om f.eks jeg vant 10 millioner og vil gi en million til venninna mi? Må hun betale skatt da? Og hvor mye? Er det noen måte å ungå det på? Ville det vært bedre om man da heller i stedenfor å gi bort en million at man kjøpte hus f.eks til dem? Må de da betale skatt? Anonym poster: f02fc84c41d30cca9d46fe334227d16c Man betaler ikke skatt på gaver. Dersom man gir større gaver til sine arvinger vil det kunne medføre arveavgift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå