Gå til innhold

Har barnehagenbarn rett til transport dekket av kommunen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet med min familie til en annen bydel i Oslo men sønnen min fikk ikke plass på barnehagen der. Han trenger nå månedes kort til å reise til barnehagen. Jeg fikk vite at skole barn har rett til gratis transport dekket av kommunen, til elever som bor mer enn 4 km.(1.trinn : 2 km.) korteste gangvei fra skolen. Har barnehagenbarn også rett til det? Vet noen om det er noe søknad jeg kan send til kommunen eller bydelen? Hilsen, Maria

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehage er et frivillig tilbud, mens det er "skoleplikt" (dvs opplæringsplikt). Ergo må man tilby gratis skoleskyss ved lange avstander/farlig skolevei. Noe slikt tilbys naturligvis ikke til barnehage.

Anonym poster: 4110b1a48de45b51bff18ca0b7dc5329

• Liker 7
Skrevet

Et barnehagebarn er litt for lite til å reise alene med kollektiv i Oslo uansett.

Anonym poster: 0044d4c68c706160b3c7eafcbe2ec825

• Liker 3
Skrevet

Takk for svarene! Han reiser ikke alene men med oss med t-bane. Jeg bare ville vite om det var mulig. Hilsen,

Maria

Skrevet

Husk at barn t.o.m. 3 år reiser gratis.

Skrevet

Og husk at ekstra reiseutgifter ifht levering i bhg kan føres på foreldrefradraget på selvangivelsen, om du ikke har fylt potten...

• Liker 1
Skrevet

hehe det var dagens. Nå skal foreldre forlange skyss av barn til barnehagen også. Hva blir det neste. Rett fra fødsel og rett på institusjon, sees når barnet er 18 år og ferdig oppdratt, hihi. Jeg lar meg stadig undre av dagens merkelige ja de kaller seg foreldre....

Skrevet

Ingen har forlangt noe som helst, TS spurte bare.

Anonym poster: 6914977b59f8282a2c08d2ba89388538

Skrevet

hehe det var dagens. Nå skal foreldre forlange skyss av barn til barnehagen også. Hva blir det neste. Rett fra fødsel og rett på institusjon, sees når barnet er 18 år og ferdig oppdratt, hihi. Jeg lar meg stadig undre av dagens merkelige ja de kaller seg foreldre....

Du må være den samme som skriver dette i omtrent hver eneste tråd på barneforumet ...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...