Gå til innhold

Burde jeg holde meg hjemme eller gå på trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er midt inne i en danseuke nå hvor jeg får prøvd ut forskjellige typer dans som moderne, ballett, hip hop, freestyle, slowdance og disco. Så langt har jeg trent 18 timer denne uka (altså fra mandag til torsdag).

På onsdag kveld ble jeg litt dårlig, klarte ikke å få i meg noe mat og det gikk ca 23 timer hvor jeg kun fikk i meg en gulerot, litt smoothie og noen druer. På torsdag var jeg på trening men hoppet over noen av de litt tyngre/mer fartsfyllte og slitsomme timene. Da (altså på torsdag) fikk jeg i meg litt mat utover sen ettermiddag og på kvelden (omelett og en salat). Nå har jeg spist salat men føler at jeg jeg ikke orker å spise mer selv om jeg er fremdeles er litt sulten.

All maten jeg har fått i meg siden onsdag har jeg brukt litt tid på og jeg klarer ikke å hive nedpå selv om jeg er sulten.

Så, i og med at jeg ikke er helt i form og får i meg litt dårlig med mat; synes dere jeg burde bli hjemme eller dra på dansing? Jeg tenker kanskje at jeg kan gå på moderne i og med at det ikke er så krevende, hva tror dere?

Anonym poster: 184cd77ed708efbecdf77b591f120d5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjelder alltid her i livet: Er du ikke i form, så ta det med ro. Det er antakelig et virus av noe slag, og da er det best å la kroppen få ro til å bli kvitt det. Som regel tar man ikke varig skade av å trene med virus i kroppen, men det tar lengre tid å bli frisk, og det kan i enkelte tilfeller gi langtidsvirkninger.

Det fins idrettsutøvere som har konkurrert når de har vært syke, f. eks. Fabian Cancellara som tok gull på temposyklinga i Beijing-OL med sterk feber. Forskjellen på hans situasjon og din var at han hadde trent for dette i flere år, og uansett skulle han ta det med ro etterpå. For din del er det ikke noen viktig konkurranse (antar jeg), og du har vel interesse av å komme i form igjen fortest mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...