AnonymBruker Skrevet 17. august 2012 #1 Skrevet 17. august 2012 I dag har jeg en dårlig dag fordi jeg så på noen bilder som ble tatt for noen år tilbake. Uff, ikke pent. Synes jeg så direkte stygg ut. Jeg er det på de fleste bilder (selv om noen er veeeldig fine igjen). Har flere ganger fått høre at jeg er veldig pen, at jeg har modellansikt osv. Også av gutter. Men jeg klarer ikke tro at de synes jeg er så pen, når jeg ser bilder av meg selv. På mange bilder ser jeg direkte STYGG ut.. Flere?? Anonym poster: b1c84d00c974dc39843de315c45ea13b
AnonymBruker Skrevet 17. august 2012 #3 Skrevet 17. august 2012 Med meg er det litt annerledes. veldig fin i speilet og på bilder, men ikke like fin i virkeligheten. Er vel det som kalles fotogen.... Blir litt lei meg når folk lager stort oppstyr av at jeg er så fin på bilder, de blir overrasket når de ser bilder av meg. Anonym poster: 2d1dd737b84a92e1c3a7f5382bc65dd8
AnonymBruker Skrevet 17. august 2012 #4 Skrevet 17. august 2012 ja, jeg en flott jente. Men på bilder ser jeg lite bra ut:P Slik er det:) Anonym poster: 49ddd064a7378340b15410bde7b9141f
AnonymBruker Skrevet 17. august 2012 #5 Skrevet 17. august 2012 Jeg kan pynte meg, sminke meg, gå på fest og føler meg SMASHING. Og så ser jeg bildene etterpå... og så ser jeg helt jævlig ut sykt irriterende. Ytterst få ganger jeg ser fin ut på bilder... Anonym poster: a286ef72475a877c70fbe1bd95955fb6 1
Gjest Pheel Skrevet 17. august 2012 #6 Skrevet 17. august 2012 Opplevd det samme mange ganger. Derfor liker jeg heller ikke at andre tar bilder av meg med deres kamera, hehe.
Djungelvrål Skrevet 17. august 2012 #7 Skrevet 17. august 2012 Jeg har det også ofte sånn, hvis det blir tatt 50 bilder så er kanskje 2 fine. Lært meg noen teknikker etterhvert da så nå vet jeg noenlunde hva som funker.
kills Skrevet 18. august 2012 #8 Skrevet 18. august 2012 Jeg synes heller ikke at de fleste bilder av meg er spesielt fine, men nå så er jeg ikke glad i å bli tatt bilder av heller og ser gjerne ganske ukomfortabel ut. Øvelse gjør mester?
Zoë Castillo Skrevet 18. august 2012 #9 Skrevet 18. august 2012 Bra det ikke bare er meg! Jeg pynter meg og føler meg fin, drar ut, og dagen etter ligger det bare stygge bilder av meg på facebook. Jeg drikker ikke,så det er ikke promillen som stjeler sjarmen. Jeg blir lei meg av å se stygge bilder av meg selv,og mister på en måte lysten på å prøve å se bra ut. Jeg ser helt alminnelig ut,verken stygg eller pen,og det er greit, men de bildene er grusomme. :-/
Gjest *smak* Skrevet 18. august 2012 #10 Skrevet 18. august 2012 Jeg så helt grusom ut på bilder før. Så begynte sambo å ta mange bilder av meg... Etterhvert ble jeg bedre og bedre på bildene.. Det har noe med å bli vant med å stå foran kameraet... Har ialleall en helt annen og bedre utstråling nå...
Tabris Skrevet 18. august 2012 #11 Skrevet 18. august 2012 Dette er et vanlig fenomen. Vi ser oss selv nærmest utelukkende i et speilbilde, og er vant med at den speilvendt versjonen av oss er den riktige. Når vi da ser oss selv på fotografier eller film, så ser vi den versjonen som alle andre ser, den som ikke er speilvendt. Det er vi ikke vant med, og det føles "feil". 3
Leonaen Skrevet 18. august 2012 #12 Skrevet 18. august 2012 I min periode på sukker hadde jeg ett hav av foto i albumet mitt. Men jeg ser ikke bra ut på noen bilder. Alle de jeg møtte via sukker kommenterte at jeg så såååå mye bedre ut i virkeligheten. Utifra bilder og virkelighet hadde jeg mer respons i virkelighet. Min tvillingsøster derimot gjør seg bra på bilder. Vi er ganske like. Jeg er bare ikke fotogen og jeg kjenner at jeg allerede nå planlegger å utelate bryllupsfotografering hvis jeg nå noengang blir gift. Kanskje jeg må la søsteren min steppe inn? Hoho 1
Zoë Castillo Skrevet 18. august 2012 #13 Skrevet 18. august 2012 (endret) Dette er et vanlig fenomen. Vi ser oss selv nærmest utelukkende i et speilbilde, og er vant med at den speilvendt versjonen av oss er den riktige. Når vi da ser oss selv på fotografier eller film, så ser vi den versjonen som alle andre ser, den som ikke er speilvendt. Det er vi ikke vant med, og det føles "feil". Jeg tror ikke dette er hele sannheten. Jeg ser bla helt ok ut på film, men svært sjelden på bilder. Jeg himler med øynene, har uekte smil, håret ser veldig flatt ut, panna blir for stor, huden min ser knallrød ut osv. Alt dette har nok med uheldige vinkler og usikkerhet foran kameraet å gjøre. Dessuten virker mange penere "i bevegelse", fordi et bilde er en fryst versjon av deg. Når du er i bevegelse så virker ikke panna så stor og smilet så skjevt, fordi du er i stadig forandring, hvis du skjønner. Endret 18. august 2012 av Zoë Castillo 1
Gjest *Maja* Skrevet 18. august 2012 #14 Skrevet 18. august 2012 Noen ganger er jeg så vakker på bilder at jeg burde fritas for skatt, andre ganger ser jeg ut som et troll som burde bli gjemt under en bro. Hehe! Har rett og slett med hva dag jeg har. Er mest fotogen når jeg ikke er så bevisst på at noen tar bilder av meg.
RedFox81 Skrevet 18. august 2012 #15 Skrevet 18. august 2012 Jeg skulle skrive samme som Tabris, og skulle anbefalle TS å prøve å speilvende bilder av seg selv i et bilderedigeringsprogram, og se om du da synes du likner mer på "seg selv". Men Zoe, du er også rett. Det har blitt forsket på og bevist at vi finner samme mennesker mer attraktive på film enn på bilder! Det gjelder alle mennesker, både pene og mindre pene. Det kan ha noe å gjøre med at hjernen våres er bygd for å se objekter i bevegelser. Og, til slutt, Wikihow - how to be photogenic
pinar Skrevet 18. august 2012 #16 Skrevet 18. august 2012 Dette er et vanlig fenomen. Vi ser oss selv nærmest utelukkende i et speilbilde, og er vant med at den speilvendt versjonen av oss er den riktige. Når vi da ser oss selv på fotografier eller film, så ser vi den versjonen som alle andre ser, den som ikke er speilvendt. Det er vi ikke vant med, og det føles "feil". Da syns jeg speilvendt meg er penere en riktig vei meg Men ja, bilder er vanskelig. Jeg blir super annstregt foran kamera og setter opp rare uttrykk, vet ikke hvor jeg skal gjøre av hverken armer eller bein, samt at kamera har en tendens til å ta bilder akkurat i en vinkel hvor jeg ser 20 kg større ut osv. Nei huff. 1
Gjest Skrevet 18. august 2012 #17 Skrevet 18. august 2012 Dette er et vanlig fenomen. Vi ser oss selv nærmest utelukkende i et speilbilde, og er vant med at den speilvendt versjonen av oss er den riktige. Når vi da ser oss selv på fotografier eller film, så ser vi den versjonen som alle andre ser, den som ikke er speilvendt. Det er vi ikke vant med, og det føles "feil". Må bare svare litt OT til det der. Kan godt være noe i det med tanke på at det blir veldig uvant, jeg har hvert fall lagt merke til at hvis jeg snur bilder slik at de vender den andre veien så ser de plutselig helt merkelige ut! selv om jeg har syntes de har vært fine først. Men så til det off topice, jeg kom til å tenke på når man står sammen med andre foran speilet! Da ser man jo dem også omvendt vei, men de ser jo likevel helt like ut, hvorfor ville ikke det samme hendt med dem, som når man ser seg selv på bilder? Derfor tror jeg det ligger mer bak det å se seg selv på bilder enn at man bare er "speilvendt" i forhold til det man ser til vanlig. Jeg kan, ikke for å høres innbilsk ut, se ganske bra ut, men ofte på bilder ser jeg helt forferdelig ut (kanskje et par som ser bra ut)... Tror vi ofte også har en tendens til å være mer kritiske til bilder av oss selv enn av andre. Jeg syns hvert fall alltid alle andre på bildene ser bra ut, også har vi meg ved siden av da
Gjest Skrevet 18. august 2012 #18 Skrevet 18. august 2012 (endret) edit: Dobbelpost. Endret 18. august 2012 av Lolita-
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 18. august 2012 #19 Skrevet 18. august 2012 Ikke fotogen i det hele tatt, men har heldigvis lært meg noen "triks" som gjør at jeg ser tålelig grei ut. Ganske så deprimerende når man har brukt langt tid på badet, ordnet hår og sminke, føler seg ganske så fin. Drar på vors, tar et glass vin, første bildet blir tatt også... føler man seg plutselig ikke så flott lenger.... Alltid like kult det.. 1
Skyld Skrevet 18. august 2012 #20 Skrevet 18. august 2012 Sliter med det samme. Er ikke fotogen om det så står på livet. Ikke tar jeg mye bilder, eller har bekjente som ser tar mye bilder, så det blir ikke mye øvelse heller. Speilet sier jeg ikke ser ut som et troll, så det er kameraet som juger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå