Gå til innhold

Hvor ofte bør man bytte overmadrass?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en ganske dyr seng (rammemadrass) som jeg selvsagt har overmadrass på. Overmadrassen har glidelås og jeg kan ta av trekket og vaske det i vaskemaskinen. Det gjør jeg flere gang i året fordi den blir skitten pga svetting, det kan bli sølt ting som f.eks kaffe, brus, blod etc. Selv om den er vasket er det fremdeles flekker på den og det synes jeg er ekkelt. Jeg tenker også på hvor mye som går gjennom trekket og ned i selve madrassen.

Det er ganske dyrt å kjøpe en helt ny overmadrass, men hvor ofte bør man av hygieniske årsaker faktisk gjøre det?

Anonym poster: 954093068723223d313f171bc2ecf7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Det er lurt at du vasker overmadrassen, og du kan støvsuge den når du har tatt av trekket. Da går det sikkert bra å ha den i fem-syv år som lykke-liten sier over her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har begynt å bruke madrassbeskytter over overmadrassa for å slippe å vaske trekket til overmadrassa. Vaskemaskina vår er ikkje stor nok til å klare å vaske trekket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GetOverIt

Eg har begynt å bruke madrassbeskytter over overmadrassa for å slippe å vaske trekket til overmadrassa. Vaskemaskina vår er ikkje stor nok til å klare å vaske trekket.

Det må da vaskes av og til uansett. Er ikke noe problem å levere trekket inn til et renseri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest17

Vasker du trekket like ofte som du vasker dynen og puten så kan du nok ha det en god stund, midden koser seg der det er mat og det er vel hovedsakelig på utsiden av trekket, ikke inni skumgummien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...