Gå til innhold

trenger tips og råd, trening, jobb og baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal i neste uke starte å jobbe igjen etter barselpermisjon.

jeg har lagt på meg en del kilo i permisjonstiden og trenger å få de av igjen med trening og strengere kosthold.

jeg jobber 08.00-15.30 hver dag så jeg går på jobb når lillegutt våkner og kommer hjem litt før han legger seg.

jeg er medlem hos aerobicsenteret men synes det blir for vanskelig å være på jobb hele dagen, trene og ikke få sett lillegutt noen dager i uken i det hele tatt.

hvordan gjør dere andre det?

ellers begynner jeg på herbalife shake til frokost, salat til lunch og vanlig middag når jeg kommer hjem, med mellommåltider med frukt/egenlaget yougurt.

mitt mål er å gå ned 10 kg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kardio er den mest effektive måten å brenne fett på, synes jeg. Hva med å investere i en egen tredemølle som du kan ha hjemme? Du kan powerwalke mens du ser på TV/hører på musikk uansett vær. Aldri dårlig vær og du kan være hjemme med lillemann.

Etterhvert som formen blir bedre så putt inn joggeintervaller og tren opp løpeformen. Sørg for å få minst 1500 kalorier i deg om dagen og tren planken for å stramme opp mageregionen.

Etter at jeg startet å løpe så smeltet fettet bort! Siden jeg spiser godt med proteiner og trege karbs så behold jeg muskelmassen slik at jeg fikk en fin balanse mellom fett% og muskler :)

Skrevet

Jeg hadde kjøpt vekter/kettlebells til å ha hjemme for styrketrening, og tatt et par joggeturer i uka(eller annen kondistrening) etter barnets leggetid eksempelvis.

Når man har små barn blir hjemmetrening eneste løsning for endel.

Kun kondistrening er alt for ensidig, kroppen trenger styrke også.

Anonym poster: 569a9fa38b2ddcac02da92d63cf71c31

Skrevet

Stå opp tidlig og jogg 30 min før barnet våkner, evt. ta en joggetur når barnet har lagt seg. Gå tøffe turer (skog og mark, oppoverbakker) med barnet i vogna. Søk på nett etter styrketrening du kan gjøre MED barnet. Og invester i vekter eller en slynge som du kan trene styrke med når barnet blir for stort til at du kan trene med det (eller når det blir for lett). Når barnet er stort nok kan du sykle med barnet (i sånn tilhenger eller i barnesete eller hva de heter).

Og ikke stress. Begynn rolig med kanskje 3 økter i uka, hvis ikke blir du drittlei.

Skrevet

Tren etter barnets leggetid;) Og pass på å trene litt styrke også ikke bare kardio;) Det letteste er nok å trene hjemme, men det er desverre da det er vanskeligst å komme igang for mange, man trenger kanskje litt ekstra selvdisiplin for å faktisk gjøre det. Sånn er det i hvert fall for meg. Jeg trenger et sted å dra til for å trene, ellers er det altfor lett å droppe treninga;)

Gjest Trolltausa
Skrevet

Dette er nok ikke hva du er ute etter, men jeg er en stor tilhenger av å øke hverdagsaktiviteten etter prinsippen "Mange bekker små, gjør en stor å".

Det kan for eksempel være noe så enkelt som

- å gå en ekstra tur fra tørkesnoren til kommoden for å legge på plass klær, i stedet for å legge klærne i en kurv for å få med seg alt på første tur.

- Ta armhevinger mot kjøkkenbenken mens du lager frokost.

- Ta knebøy mens du pusser tennene.

- Rock rundt på gulvet mens du rydder.

- Hvis du har en trapp, gå to trinn opp, og ett trinn ned, så går du trappen to ganger i løpet av en tur.

- Inkluder styrketrening i leken med lillegutt.

• Liker 1
Skrevet

Gjør treningsdvder hjemme i stua.

Anonym poster: a3008f148ca82ad29ee6fddcc0251058

Skrevet

Jeg ville gått til innkjøp av noen treningsdvder, f.eks. Jillian Michaels sine. Mange av øktene hennes tar under en halvtime og jeg lover deg, du får virkelig trent! :) Disse kan du gjøre etter leggetid for gutten din, og du er ikke langt unna om du trengs.

En fin blogg om mammatrening: http://cathrineslilleboble.blogg.no Mange forslag til hjemmetreningsøkter, og økter der man involverer barnet: http://cathrineslilleboble.blogg.no/velser_med_babybarn.html

Ikke gå for hardt ut med treningen i starten, det er overraskende mye å hente på kostholdet. Og husk å spise nok! Fyll på med proteiner, det metter godt og lenge.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...