AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Jeg påbegynner 3.året på vgs(vanlig studiespesialisering) som privatist nå, og dette betyr selvfølgelig at jeg har en lang rekke eksamener jeg må ta. Jeg skal ringe ned på skolen på mandag om hvilke eksamener, da jeg ikke er 100% sikker på alle eksamenene jeg må ha. Uansett. Spørsmålet er, hvordan skal jeg dele det opp? Hvilke eksamener ville dere ha tatt til jul, og hvilke til sommeren? Jeg tenkte først at jeg ville ta de kjedeligste og vanskeligste eksamene først, tenker spesielt på norsk(skriftlig, muntlig, sidemål skriftlig, sidemål muntlig), da jeg har litt problemer med dette, og historie som jeg kan tenke meg er tørt.., og gymteori som er kjedelig). Nå tenker jeg at jeg bør ta de lette fagene først som jeg har interesse i, og bli ferdig med alle dem(det er ganske mange fag, og for det meste muntlig). Med det blir jeg ferdig med flesteparten av fagene til jul. Med det får jeg også bedre tid på å forberede meg på de vanskeligere fagene. Har en god del språk, tatt både engelsk og tysk ekstra. Jeg er veldig ivrig på å lære meg mer språk, og har derfor også tenkt på å ta språkfagene til jul først. Men ja, som sagt vet jeg ikke hvordan jeg skal dele det opp. Hva ville dere ha gjort? (beklager at norsken ikke er på topp nå, er utrolig trøtt og orker ikke se over) På forhånd takk! Anonym poster: a666234fc6f99dc50233206b01d6617d
Gjest Vampen Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Norsk er et stort og omfattende fag, med mye lesing. Så jeg ville nok ha tatt de store og vanskelige til sommeren, for å ha mest mulig tid på dem. Og de enkle, som man ikke må bruke så mye tid på, til jul. : 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 Ta en blanding av lette og vanskelig - både til jul og sommer. Da blir arbeidsmengden jevn over hele året. Anonym poster: 6088c23f229fbf0a6f00251aa6646f5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå