Gå til innhold

Kosthold - bra eller dårlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver for tiden å slanker meg og har bestemt meg for å legge om kostholdet. Ikke snakk om at jeg orker noe lavkarbo eller noe diett. Dette er slik jeg ønsker å leve i lengden. Men er litt usikker på om jeg spiser nok eller riktig, så håpte på noen har noe å tilføye.

Frokost: En eller annen musliblanding med lettmelk eller havregryn med lettsyltetøy og melk. Et glass multivitamin juice.

Lunsj: Litt frukt, kanskje en nektarin og druer samt noe gresskarfrø og et eller to lavkarboknekkebrød. Lagde disse knekkebrødene fordi jeg synes de er gode og de er sunne og så er det greit å spare inn på karbohydrater, tror jeg?

Mellommåltid: Om jeg føler jeg trenger noe tar jeg litt frø eller en youplait 0& eller hva det heter. Men er ikke alltid jeg spiser det, kanskje de dagene jeg trener.

Middag: Spiser som regel vanlig middag men mindre porsjoner, er ikke usunn middag, går ofte i fisk eller kjøtt med litt poteter eller ris eller noe til og grønnsaker. Tar mindre porsjon enn jeg tidligere ville gjort.

Kvelds: Lavkarboknekkebrød et eller to med div pålegg, egg, skinke, ost. En yoplait youghurt.

Drikker ellers kun vann og pepsimax.

Trening: Trener 3-4 dager i uken, for det meste kondisjon men noe styrke. Kondisjonøktene varer som regel fra 30-60 minutter.

Regner med jeg ligger på MAX 1500 kcal per dag, muligens mindre.

Lurer på om jeg bør endre på noe eller om det ser greit ut i lengden? Er det godt mulig å miste noe vekt med et slikt kosthold tror dere? Er første gangen jeg virkelig går inn for å bli sunnere og gå ned i vekt. Lurer på om det finnes noe rom for utskeielser? Som å kjøpe litt smågodt på lørdag f. eks? Eller er det helt fy? Lørdagmiddagen inneholder muligens litt mer kalorier og karbohydrater, men ikke betraktelig mye. Vil gjerne ha innspill på hva jeg kan forbedre eller om det er greit som det er?

Anonym poster: 890e7efd3da946fbcd467198a4ceeaca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt synes jeg det ser greit ut. :)

Anonym poster: 2eb7c3c1b8ee6934dd01cfe5c48d5979

Skrevet

Om du ligger på 1500 kalorier om dagen, så er det rom for en utskeielse en gang i uka, så lenge den ikke er så stor at det er waste at du går i underskudd resten av uka. Litt mågodt er ikke farlig en gang i uka.

Høres ut som du spiser sunt og variert. Som du sier: det er en livsstil, ikke en diett og da må en unne seg litt ekstra i blandt. Får ikke jeg min ukentlige dose med "kos" så hadde jeg klikket! Hehe!

Skrevet

Bare husk at det er mye kalorier i smågodt, så ikke fyll opp posen :-) 200 gram uten sjokolade blir 738 kalorier (i følge myfitnesspal).

Skrevet

Bare husk at det er mye kalorier i smågodt, så ikke fyll opp posen :-) 200 gram uten sjokolade blir 738 kalorier (i følge myfitnesspal).

Kjøpt litt smågodt til i morgen, tok 9 smågodtbiter, ble 11 kr. Så håper det ikke ødelegger noe, men regner i grunn med at det ikke gjør det :-)

Anonym poster: 890e7efd3da946fbcd467198a4ceeaca

Skrevet

Synes det ser veldig fornuftig og greit ut jeg;)

Skrevet

Jeg synes det så fornuftig ut. Det er viktig å ikke bli for hysterisk. Å spise noe litt mer usunt i helgene, og litt godteri innimellom.

Det eneste jeg hadde endret var at jeg hadde droppet juicen og yoghurten, og muligens ris. Jeg er ikke noen lavkarbo-tilhenger. Men de første to matvarene jeg nevner har en del tilsetningsstoffer og søtning/kunstig søtning, og er derfor ikke sunne i mine øyne. Slike jevne inntak av raske karbohydrater gjennom dagen fører også til blodsukkersvingninger, som kan gjøre deg mer sulten. Men å droppe dette er på ingen måte nødvendig for å gå ned i vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...