Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg er det. Har falt helt utenfor samfunnet når det gjelder skole og jobb. Nå presser jeg megselv til å komme meg ut i jobb, og jeg kjenner det er veldig hardt for meg å skulle ta det steget med å faktisk søke på en. Jeg gruer meg til alt.

Til å søke, komme på intervju, forklare hvorfor jeg har droppet ut av mange studier, hvorfor jeg ikke har jobbet... jeg gruer meg til å begynne i jobben - kanskje jeg ikke får til å gjøre arbeidsoppgavene mine. Redd for å gjøre feil, at andre syns at jeg er dum. Kanskje de ikke tar seg tid til å lære meg skikkelig opp.. uff, gruer meg så fælt.

Det å forholde seg til andre mennesker er kjempe vanskelig. av og til er det vanskelig å forholde seg til meg selv også.

Har dere noen beroligende ord?

Anonym poster: e95266cbbcb778e93f402222c54e2b4a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det helt på samme måte! Jeg har kun hatt små deltidsjobber i mitt liv, og den lengst varte vel i 2 mnd. Jeg holder på å "fikse" det. Altså, jeg går til psykolog nå.. jeg kan jo alltids holde deg oppdatert på hvordan det går med meg, men jeg føler gjerne denne tråden videre for å høre fra andre?

Kjenner meg så igjen i det du sier om å være redd for å gjøre feil, og å ikke klare arbeidsoppgavene. Det høres jo ut som noe alle opplever fra tid til annen, men hos meg (og sikkert hos deg) slipper ikke denne redselen taket.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har det helt på samme måte! Jeg har kun hatt små deltidsjobber i mitt liv, og den lengst varte vel i 2 mnd. Jeg holder på å "fikse" det. Altså, jeg går til psykolog nå.. jeg kan jo alltids holde deg oppdatert på hvordan det går med meg, men jeg føler gjerne denne tråden videre for å høre fra andre?

Kjenner meg så igjen i det du sier om å være redd for å gjøre feil, og å ikke klare arbeidsoppgavene. Det høres jo ut som noe alle opplever fra tid til annen, men hos meg (og sikkert hos deg) slipper ikke denne redselen taket.

Tusen takk for svar! "fint" at det er flere som føler det som meg. Jeg vil gjerne at du oppdaterer meg på hvordan det går fremover med deg, og dere andre som måtte tenke og føle det samme om arbeidslivet. Kanskje jeg skulle begynt å gå til psykolog jeg også. Må være fint å ha noen å snakke med om det. Jeg har faktisk også, som deg kun vært ute i jobb i 2 måneder + litt praksis fra skolen.

Alle søker jo etter folk med erfaring virker det som, og der føler jeg meg veldig usikker! Hvem vil ansette meg liksom? Det jeg er mest redd for er å havne i en jobb med et dårlig miljø. Jeg sliter også veldig med konsentrasjonen, ihvertfall om det er mange mennesker som står og ser på! Skummelt! Har du tenkt til å søke på jobb nå snart?

Skrevet

Hvis dette problemet gjør at du ikke fungerer i hverdagen og ikke har det bra, så er jo psykolog et alternativ. Jeg sliter med depresjon også, så kombinasjonen med angst for jobbsammenhengen er ikke helt god. Planen er å komme meg i jobb ja, nå får jeg aap av nav...

Skrevet (endret)

Begynn med en skikkelig drittjobb som du får bare du kan stå på to ben. Uten noe som helst forventninger., og så jobber du deg oppover derifra. Alle kan ikke starte på toppen.

Endret av kråkefjas
Skrevet

Hvis dette problemet gjør at du ikke fungerer i hverdagen og ikke har det bra, så er jo psykolog et alternativ. Jeg sliter med depresjon også, så kombinasjonen med angst for jobbsammenhengen er ikke helt god. Planen er å komme meg i jobb ja, nå får jeg aap av nav...

Det stemmer!

Håper at du kommer deg ut i arbeidslivet snart, og får en jobb du liker :)

ts

Skrevet

Begynn med en skikkelig drittjobb som du får bare du kan stå på to ben. Uten noe som helst forventninger., og så jobber du deg oppover derifra. Alle kan ikke starte på toppen.

Jeg må sikkert begynne helt på bunn uansett så.. Men jeg skal ikke ha for høye forventninger ihvertfall :)

Skrevet

Svarer dere begge to. Psykolog er vel verdt å bruke tiden på. Det finnes jo en mulighet til og det er praksisplass via nav. Ofte er det noe man får for å skaffe seg erfaring til jobbsøknader og muligens en vanlig lønnet jobb på praksisstedet men dere kan og be om å få det for å styrke selvtillitten i fht hvordan dere er som arbeidsgivere. Dere kan da få gode og riktige tilbakemeldinger på hvordan dere er i jobb og hva som bør forbedres. En slik praksisplass i kombinasjon med psykolog er gull verdt ;) Det er iallefall min erfaring etter at jeg mistet all tro på meg selv som arbeidstaker.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...