Gå til innhold

Enkel spørsmål om rettsak ang samvær, jeg spør for min samboer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer venter På rettsak ang barnefordeling.

Mor nekter opprinnelige samværs avtale er annen hver helg og kveld i uka.

Nå er ferien over og vi venter på rettsaken, hvordan kan far kreve samvær i mellom tiden?

Vi har INGEN mulighet til å følge mors ønske med tanke på samvær...<br /><br /> Anonym poster: 2f378d39ec4be443a093ff5c644fe805

Videoannonse
Annonse
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Min samboer venter På rettsak ang barnefordeling.

Mor nekter opprinnelige samværs avtale er annen hver helg og kveld i uka.

Nå er ferien over og vi venter på rettsaken, hvordan kan far kreve samvær i mellom tiden?

Vi har INGEN mulighet til å følge mors ønske med tanke på samvær...<br /><br /> Anonym poster: 2f378d39ec4be443a093ff5c644fe805

Da er det bare å gi opp, sånn fungerer det i likestillings Norge.

Mor sitter med hånda på rattet, det er viktig - som mann - og være seg bevisst på hvem man lager barn med.

Gjest avocadoen
Skrevet

Loven er vel endret slik at det skal deles 50/50. Du kan vel ikke gjøre så utrolig mye før rettssaken.

Skrevet

Nei, loven er ikke endret.

Far må bare fortsette å be om samvær, og gjør alt skriftlig sånn at dere samler beviser.

Hvis far ikke kan ha samvær når mor "bestemmer" så må han svare skriftlig og begrunne samt be om andre samværstider. Det er utrolig viktig at slikt er dokumentert.

Skrevet

Hvor gammelt er barnet da?

Her er vi i den situasjonen at 10-åringen blånekter å dra til far på samvær pga ting som har skjedd hos far. Bl.a endel hårreisende straffemetoder fra stemor. Etter dialog med familievernkontor, barnevern og helsestasjon så skal barnet være hjemme hos meg til ting er blitt tatt tak i hjemme hos far.

Far derimot elsker å si til omverdenen at det er jeg som nekter, noe som er direkte løgn. Heldigvis er det et lite sted, og mange har begynt å gjennomskue fars løgner.

Anonym poster: f38a52956ea9844d3496c472805146f3

• Liker 3
Gjest Mammsen
Skrevet

Mor sitter med hånda på rattet, det er viktig - som mann - og være seg bevisst på hvem man lager barn med.

Bullshit ! Og ditto . Hadde man visst hvordan den man fikk barn med var ved et evt brudd hadde det vært en enklere verden !

Hva når far ikke overholder de avtaler som er gjort i forhold til samvær ? Ikke en d..t å få gjort med det ! Ingen konsekvenser for far ... Så uansett kjønn , så er det alltids lettest for den som vil ramme den andre . Og det som er så trist er at det er barna det går utover !

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Kall det bullshit men i forhold til TS problemstilling er det et faktum at de er prisgitt barnets/barnas mor.

At det kryr av fedre som gir f.... forandrer ikke TS' problemstilling.

Siden du tar det opp; Konsekvenser for fedre som ikke overholder samværsavtaler?

A) Får ikke ha samvær

B) Bidragsfogden går inn slik at mor sikres bidrag, gjerne ved trekk i lønn fra arbeidsgiver.

Konsekvenser for mødre som saboterer? Ingen, med mindre far er godt bemidlet og i tillegg til penger har tålmodighet til å engasjere en advokat.

Gjest Mammsen
Skrevet

Kall det bullshit men i forhold til TS problemstilling er det et faktum at de er prisgitt barnets/barnas mor.

Siden du tar det opp; Konsekvenser for fedre som ikke overholder samværsavtaler?

A) Får ikke ha samvær

B) Bidragsfogden går inn slik at mor sikres bidrag, gjerne ved trekk i lønn fra arbeidsgiver.

Konsekvenser for mødre som saboterer? Ingen, med mindre far er godt bemidlet og i tillegg til penger har tålmodighet til å engasjere en advokat.

A) Får ikke ha samvær

Får ikke samvær ? Vet du at det skal mye til for at samvær ikke kan gjennomføres tiltross for manglende samarbeidsvilje hos samværs foreldren .

Bidragsfogden , hvem er det ? Er det NAV innkreving du mener ? Tydelig du ikke er i kontakt med de . Det skal mye til for å sette inn trekk i lønn .. Og klager bidragspliktige på vedtaket , ja da står saken i sampe .

Skrevet

Ts her...

Kjære vene så flinke noen er til å spore av her!

Du lengre oppe som nevner ond stemor og barnevern, hvorcvar dette relevant ifht det jeg spør om!?

Mor har begynnt i ny jobb for 3 gang i løpet de siste to årene og forventer at vi ska følge hennes arbeids tider, noe som gjøre at barnets samvær hos oss vil bli sammen med meg eller besteforeldre, far ønsker da selvfølgelig å være sammen med sitt barn mest mulig når han er hos oss.

Vi har engasjert en ganske bra advokat og har egentlig fått bekreftelse på at vi ar retten på vår side så her er ingen onde stemødre, hårreisende situasjoner, helsestasjon eller barnevern inni bildet.

Vi ønsker alle sammen en forutsigbar hver dag for barn og voksne med trygge rammer.

Men det jeg lurte på var om hvordan dæ ska å frem når han egentlig skal ha samvær og mor gjør det vanskelig med å sette ultimatum med å enten følge hennes turnus eller ikke se barnet, vi sender selvfølgelig smser og tar vare på svar vi får.<br /><br /> Anonym poster: 30beaee34f4f36a12d407b8c8b221381

Skrevet

Beklager skrivefeil, går litt fort unna på ipad.

Barnet er forresten 7 år for dem som lurte på det, men ingen av parter kommer til å be han om å velge eller uttale seg.<br /><br /> Anonym poster: 30beaee34f4f36a12d407b8c8b221381

Skrevet (endret)

Hva er viktigst for far? Å ha samvær med barnet sitt eller å trumfe igjennom sin mening i hvordan samvær skal være?

Har de vært til mekling? det skal alltid foreligge en attest ikke eldre enn 6 mnd føre en rettsak.

I mellomtiden så burde jo far vært far og svelget sine kameler og stolhet og tilbrakt tiden med sitt barn, ikke brukt tiden på å krangle med mor og hennes jobbstatus.... dette er jo tips og råd han burde ha fått av sin "dyktige advokat".

pst lagt til:

Det er ikke "dere" som har retten på deres side- det er BARNET som skal ha retten på sin side til å ha kontakt med begge sine foreldre!

Endret av xinnia
  • Liker 1
Skrevet

Dere skal bare fortelle mor at dersom hun trenger barnevakt når hun jobber, er ikke det deres ansvar. Hun kan spørre dere (det oppfordres til å bruke hverandre som barnevakter slik at barna får mer tid med begge foreldrene), men kan ikke kreve det. Dere forholder dere til samværsavtalen og sånn er det bare.

Skrevet

Ts her...

Kjære vene så flinke noen er til å spore av her!

Du lengre oppe som nevner ond stemor og barnevern, hvorcvar dette relevant ifht det jeg spør om!?

Mor har begynnt i ny jobb for 3 gang i løpet de siste to årene og forventer at vi ska følge hennes arbeids tider, noe som gjøre at barnets samvær hos oss vil bli sammen med meg eller besteforeldre, far ønsker da selvfølgelig å være sammen med sitt barn mest mulig når han er hos oss.

Vi har engasjert en ganske bra advokat og har egentlig fått bekreftelse på at vi ar retten på vår side så her er ingen onde stemødre, hårreisende situasjoner, helsestasjon eller barnevern inni bildet.

Vi ønsker alle sammen en forutsigbar hver dag for barn og voksne med trygge rammer.

Men det jeg lurte på var om hvordan dæ ska å frem når han egentlig skal ha samvær og mor gjør det vanskelig med å sette ultimatum med å enten følge hennes turnus eller ikke se barnet, vi sender selvfølgelig smser og tar vare på svar vi får.<br /><br /> Anonym poster: 30beaee34f4f36a12d407b8c8b221381

Jeg synes argumentet du bruker ang mor som har byttet jobb 3 ganger på 2 år er upassende og har ingen verdi annet enn at det viser motvilje fra deres side.

Dere burde nok flytte fokus til å finne løsning som passer best for barnet. Dere må være forberedt på å gi og imøtekomme.

Jeg sier ikke at mor har rett, men dere må vise vilje til å samarbeide og ikke være opptatt av rettferd.

Skrevet

Jeg synes argumentet du bruker ang mor som har byttet jobb 3 ganger på 2 år er upassende og har ingen verdi annet enn at det viser motvilje fra deres side.

Selvsagt har det en verdi dersom det er slik at moren forventer at samværet skal endres hver gang hun bytter jobb.

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt har det en verdi dersom det er slik at moren forventer at samværet skal endres hver gang hun bytter jobb.

Verdi-vurderingen bør ligge i hvordan samvær for barnet best vil fungere.

For å komme til en løsning så må dere også være forberedt på å møte på halvveien.

Ta utgangspunkt i hva situasjonen er i dag og se hvordan dere kan løse til alles beste - ikke gå i skyttergraven, det kommer dere ikke til å tjene på.

Skrevet

Ts her!

Vi er ikke fullstendig idioter her, selvfølgelig har det vær mekling, uendelige samtaler og svelging av kameler for vår del.

Vi har prøvd å samarbeide og aldri sagt "nei" når mor har ønska hjelp, eller bytte av samværtid.nå vet dere ikke hele historien så værsåsnill hold dere til tema, selvom jeg er fars samboer.

Vi har ingen mulighet til å følge hennes turnus og hun nekter å møtes på halvveien, det er heller ikke sånn at vi kun tenker på oss selv, men barnet lider også i denne situasjon.

Vi kan aldri svare på når h*n kommer tilbake til oss, vi ønsker ikke å se at h*n behandles som en kasteball og som sagt så ønsker vi en forutsigbar hverdag for alle sammen.

Grunnen til at jeg nevner mors hyppige bytte av arbeids plass er nettopp for å ubderstreke stadige endringer av samvær pga mors rastløshet, for et åre tid siden vil mor flytte med barn til sør Afrika for å redde den tredje verden!<br /><br /> Anonym poster: 30beaee34f4f36a12d407b8c8b221381

Skrevet

Ts her!

Vi er ikke fullstendig idioter her, selvfølgelig har det vær mekling, uendelige samtaler og svelging av kameler for vår del.

Vi har prøvd å samarbeide og aldri sagt "nei" når mor har ønska hjelp, eller bytte av samværtid.nå vet dere ikke hele historien så værsåsnill hold dere til tema, selvom jeg er fars samboer.

Vi har ingen mulighet til å følge hennes turnus og hun nekter å møtes på halvveien, det er heller ikke sånn at vi kun tenker på oss selv, men barnet lider også i denne situasjon.

Vi kan aldri svare på når h*n kommer tilbake til oss, vi ønsker ikke å se at h*n behandles som en kasteball og som sagt så ønsker vi en forutsigbar hverdag for alle sammen.

Grunnen til at jeg nevner mors hyppige bytte av arbeids plass er nettopp for å ubderstreke stadige endringer av samvær pga mors rastløshet, for et åre tid siden vil mor flytte med barn til sør Afrika for å redde den tredje verden!<br /><br /> Anonym poster: 30beaee34f4f36a12d407b8c8b221381

Svarer utifra hva du skriver.. og det leses ikke som at dere er villig til å svelge kameler, men mer som at vi vil ha det slik og mor er en dust som ikke er enig med oss!!

Dersom de har vært til mekling, har de vel kommet frem til en samværsavtale, da er det bare for far og opprettholde den inntill rettsaken.

Kommer mor med endringer, er det bare å henvende til avtalen. Far bør møte opp til avtalt tid uavhenig av hva mor sier /tekster- slik at han har sitt på det rene.

Føler far at barnet ikke får den omsorgen den trenger hos mor, må far ta sitt ansvar og be om mer samvær eventuelt hovedomsorgen.

Skrevet

A) Får ikke ha samvær

Unnskyld meg, men dra ikke alle over en kam. Jeg ønsker at mine barn skal ha mer samvær med sin far. HAN sendte inn til NAV (med feil grunnlag) at han har de 12-13 døgn i mnd. Jeg hadde papirer på de 80 dagene inkl ferie han hadde hatt de. Dvs nesten ikke bidrag, og nesten ikke samvær.

Jeg har klaget, men ingen medhold, kommet med forslag om at vi kan endre samværet til i allefall annenhver helg, da barna har godt av å bli bedre kjent osv. Det gikk ikke for han jobber?

Jeg jobber også 100%, tar all overtid jeg kan fra hjemmekontor etter at barna har lagt seg for å få endene til å strekke til.

Faren har god inntekt, så det står ikke på det. Men han "slapp" å ha de i ukene fordi han jobbet...likestilling my ass

Skrevet

Jøss!!! Her var det tydeligvis mange som følte seg truffet.

Det TS spør om er vel i hvilken grad de kan få gjennomført avtalt samvær dersom mor hele tiden vil endre opplegget pga jobb.

TS sier jo også at de da ikke får gjennomført samværet siden barnet da må være sammen med TS eller besteforeldre istedenfor far (sikkert pga fars jobb eller noe lignende)

Hvorfor mange her inne da kommer drassende med sine historier om hvor håpløse fedrene til deres barn er må vel være helt uinetressant i dette spørsmålet eller?

Makan...

TS: Jeg tror dessverre det er lite dere får gjort annet enn å forsøke å opprettholde samværet slik som det er avtalt, og strekke dere mest mulig.

Det er mange flere STORE kameler dere må svelge dessverre.

Det er IKKE rettferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...