Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2004 #1 Del Skrevet 17. februar 2004 Hei! Nå er det snart på tide å feire 9-års dagen til datteren min. Vi har tenkt å invitere ca 12 jenter. Plassen er begrenset, så vi vurderer å ha tema "Japan" slik at de kan sitte på puter på gulvet og spise ved lave bord. Idéene jeg har så langt er origami-traner, drager og skrifttegn til pynt, fortune-cookies(er vel egentlig kinesisk, men.....), japan-inspirerte kostymer og musikk. Tenkte å kanskje lage en lek ut av fortune-cookies (hvis jeg får til å lage de). Glad for tips om hva som eventult kan stå på lappene. Trenger flere forslag, innspill og eventuelt helt andre idéer om hvordan arrangere det perfekte barneselskapet og om morsomme leker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 17. februar 2004 #2 Del Skrevet 17. februar 2004 Det hørtes da flott ut! Hva slags lek med kakene tenkte du da? Kan jo ha vanlige leker men bytte ut elementer med japanske ting? *Ikke rart barneforeldre sliter seg ut* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 17. februar 2004 #3 Del Skrevet 17. februar 2004 Stikk innom biblioteket og lån en bok eller to om Japan (eller Kina, mye er jo likt). Der finner du sikkert bilder som kan gi tips og idéer du kan jobbe videre med... Finnes endel fine barnebøker om Japan og Kina, bibliotekarene hjelper deg helt sikkert. Er det ett lite bibliotek kan de sikkert låne inn til deg fra et annet sted. De har sikkert cder med japansk/kinesisk musikk også, musikk må dere jo ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 17. februar 2004 #4 Del Skrevet 17. februar 2004 Og med ett så jeg for meg 12 9-åringer som sliter med å få i seg maten med spisepinner... Foruten dette "bildet" høres det jo kjempegøy ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2004 #5 Del Skrevet 18. februar 2004 Hva slags lek med kakene tenkte du da? Tenkte at det kunne stå ting på lappene inni kakene om ting de må gjøre. F.eks at hvert barn får et "oppdrag" på sin lapp som de ikke skal vise til de andre. Kommer liksom ikke videre på denne idéen, men jeg får kanskje prøve om jeg får til å lage fortune-cookies først. Kan jo ha vanlige leker men bytte ut elementer med japanske ting? F.eks.....? Og med ett så jeg for meg 12 9-åringer som sliter med å få i seg maten med spisepinner... Forresten så lurer jeg på om jeg skal servere hjemmelagede vårruller med noe barnevennlig fyll inni......eller kanskje bare pølser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2004 #6 Del Skrevet 19. februar 2004 Er ikke 9-åringer for små til å synes noe om Japan som tema? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2004 #7 Del Skrevet 19. februar 2004 Mulig det, men det er datteren min sin idé..... Hun har fått ny kinesisk inspirert kjole, har nettopp lært origami og har både sett og lest "Mulan". Det er ganske mange bursdagsselskaper i løpet av et år, så jeg tror faktisk barna syns det er gøy med noe som er litt annerledes. Men som sagt, så tar jeg i mot helt andre forslag også. F.eks alternative steder å feire på (ikke McDonalds). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2004 #8 Del Skrevet 19. februar 2004 Da er det jo helt greit! Lykke til! :-) Kanskje du kan lage en liten kunnskapskonkurranse om Japan? Japanske bilmerker, hva oregami er, hvordan flagget ser ut osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå