Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsøkte å bestille en pensumbok fra Amazon nå. Valget mellom 8-12 ukers shipping til 12,49$ eller 3-7 dager til 35,98$, er det vanlig?

Trodde ikke det var så tregt eller dyrt.

Funker jo ikke å få pensum om tre måneder...

Dette gjaldt både fra selgere i USA og i UK.

Andre tips til nettsider? Er en engelskspråklig bok jeg trenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bestiller alt engelskspråklig pensum fra amazon.com. Jeg pleier å betale ca $12 for shipping med det "mellomdyreste" alternativet, men husk at dette også har noe å gjøre med vekta på boka - er boka stor og tung blir det dyrere. Da pleier det å ta 4-5 dager, og så er boka i postkassa. Skjønner ikke hvorfor det er så dyrt - er du heeeelt sikker på at det står 8-12 uker og ikke dager? 8-12 uker er jo litt.. eh.. spesielt.. :sjenert:

Skrevet
  • International Standard: 3 to 6 weeks (may take 8 to 12 weeks due to customs delays)
  • International Expedited: 3 to 7 business days

Stussa litt når det på bekreftelsen sto slutten av oktober som forventet ankomst ja. Og det endret seg selvfølgelig ikke til det før etter jeg trykket "Confirm". Godt Amazon har god kanselleringsfunksjon.

Jeg fant uansett boka til bittelitt lavere pris, med gratis internasjonal shipping på 7-10 dager hos www.bookdepository.com så nå er den bestillt. Aldri hørt om siden, men jeg betalte med Paypal så da er det trygt nok for meg.

Skrevet

Takk for tips om den andre siden :-)

Har forøvrig bestilt pensum fra amazon før, med beskjed om at den ville komme i oktober. Fikk litt panikk, men så kom den i postkassa i tidlig i september. Tror det er litt tilfeldig hvor lang tid det tar.

Skrevet

Tror jeg har pleid å velge International Expedited, men jeg har aldri fått med meg at det var snakk om mange UKER på den andre. Wow. Den eneste "logiske" forklaringen jeg kan komme på er at det sikkert er maaaaaaange som bestiller pensumbøker derfra i denne perioden, ikke bare fra Norge, men over hele verden. Allikevel synes jeg flere uker er drøyt lenge for å shippe en bok.

Jeg kjøpte mitt i juni/juli, hvis det har noe å si.

Skrevet

Det pleier vel bare å stå der når de ikke har boken på lager? Da må de bestille den først, og det kan ta lang tid.

Skrevet

Stussa litt når det på bekreftelsen sto slutten av oktober som forventet ankomst ja. Og det endret seg selvfølgelig ikke til det før etter jeg trykket "Confirm". Godt Amazon har god kanselleringsfunksjon.

Jeg fant uansett boka til bittelitt lavere pris, med gratis internasjonal shipping på 7-10 dager hos www.bookdepository.com så nå er den bestillt. Aldri hørt om siden, men jeg betalte med Paypal så da er det trygt nok for meg.

Har bestilt fra dem mange ganger og det kommer alltid veldig raskt, så det er trygt å bestille derfra. Har også bestilt fra dem gjennom "markedet" på amazon og er like fornøyd med det.<br /><br /> Anonym poster: f1793ed2ca82972797b783f63e007310

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...