Gå til innhold

Fjerne hår med laser OVER tatoveringer.

Adhara

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Jeg kunne tenkt meg å prøve å fjerne legghår med laser, men nå har det seg sånn at jeg har veldig store leggtatoveringer. Vet dere om hårfjerningslaser skader tatoveringer?

Takk for eventuelle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke peiling, men de bruker jo laser for å fjerne tattoveringer, så ser for meg at det ikke går..Men nå vet jeg ingenting om laser, kanskje bruker de to forskjellige lasertyper til hårfjerning og tattoveringer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i tillegg så har vi jo forskjellige hudlag, tatoveringer går dypere enn hårsekker. Eller? :P Gudene veit. Alt det rare man skal lure på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt sjansen om du er glad i tatoveringen og vil beholde den som den er. Du kan risikere at laseren tar knekken på blekket under huden slik at tatoveringen blir stygg og i verste fall helt ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det jeg og tenker kan skje. Så tar nok ikke sjansen, men artig å høre andres meninger om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo ringt og spurt de som utfører laserbehandlingen om det vil påvirke tattoveringene? De vet det helt sikkert^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, klart jeg skal det. Men artig å høre andres meninger, som sagt. Tror det er det dette forumet er laget for :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sånne laserapparater så står det i bruksanvisningen at du ikke skal bruke det over tatoveringer. For det første er den avhengig av at håret er mørkt og at huden er lys. Og for det andre, så mener jeg å ha lest at det vil gjøre vondt på tatoveringen, fordi laseren reagerer på pigmentet i tatoveringer. Samme med føflekker.

Det som jeg tror vil skje, er at det vil gjøre vondt, og at håret ikke vil forsvinne der tatoveringen er.

Endret av Jade
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sånne laserapparater så står det i bruksanvisningen at du ikke skal bruke det over tatoveringer. For det første er den avhengig av at håret er mørkt og at huden er lys. Og for det andre, så mener jeg å ha lest at det vil gjøre vondt på tatoveringen, fordi laseren reagerer på pigmentet i tatoveringer. Samme med føflekker.

Det som jeg tror vil skje, er at det vil gjøre vondt, og at håret ikke vil forsvinne der tatoveringen er.

Hehe, litt søtt med en hårete panter da? :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Jeg kunne tenkt meg å prøve å fjerne legghår med laser, men nå har det seg sånn at jeg har veldig store leggtatoveringer. Vet dere om hårfjerningslaser skader tatoveringer?

Takk for eventuelle svar :)

Har utelukkende god erfaring med laserhårfjerning, men har ingen tatoveringer.

Nå er det slik at når man skal fjerne hår med laser, kan man ikke være brun i huden, dvs at man må avstå fra soling ganske lenge, trolig påvirkes farget hud anderledes enn blek hud.

Laser virker jo best på mørk hårvekst, det har noe å gjøre med at de mørke hårene opptar varmen fra laseren bedre enn lyse, og dermed "brenner opp".

Kan du ikke kontakte en salong som driver med laser hårfjerning å høre!?

H

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...