Gå til innhold

Osteopat i Høvåg utenfor Kr.sand


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen av dere har vært hos han og hvordan resultatet ble?

Har som regel kjempevondt i magen og har lyst til å prøve å gå til han for hjelp.

Er gravid, så jeg er litt skeptisk til det i og med at jeg har hørt at han trykker mye på det området som skal behandles. Har til og med hørt at man er gul og blå og såvidt kan stå på beina når man kommer ut derifra.

Er litt vanskelig å sjekke opp i hvem han er osv da han ikke har en hjemmeside, ikke engang et tlf nr man kan ringe, så blir veldig glad hvis noen kan fortelle meg noe om han. TROR han heter Magne Høie. Det er vertfall det som kommer opp på google da jeg søker på osteopat høvåg. Om jeg husker at jeg hørte riktig, så holdt han visst til i Elverum før.

Evt hvis noen har vært hos andre osteopater som gravide vil jeg gjerne høre hvordan det gikk med dere :)

Anonym poster: ced98890418e349db8de0d4bb6783ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg er ikke vanligvis inne på denne siden men kom plutselig over ditt spm. Jeg var der for to uker siden. Kjenner mange som har vært der og alle blir friske. Ring først og spør om du kan gå da du er gravid. Du vil ikke angre:) han heter Magne høye og Tlf er 37 27 16 90 men du bør være der halv 8 om morgenen fordi de har bare kø lapp system. Ta 40 om dagen. Lykke til:)

Ingen?? :(

Anonym poster: ced98890418e349db8de0d4bb6783ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har også hørt mye bra om han, og om venner og bekjente som har vært der og følt at de har fått veldig god effekt. Men tror han er veldig god på ting som dreier seg om muskel og skjelett plager. Vet ikke om hans behandling vil ha noe effekt på magesmerter. Tanten min var der, og hun plages med både mage og hodepine. Hodepinen "fikset" han, men magesmertene er der fortsatt.

Hun sa blandt annet at han hadde fortalt henne at han trodde magesmertene kunne skyldes noe psykisk, da hun mistet sin sønn for knapt 1 år siden.

Men det er verdt et forsøk. Har vurdert å dra til han selv, men man blir så skeptisk da man ikke vet noe ordentlig om han annet enn det andre forteller. Og når han ikke har en hjemmeside. Men jeg ville ringt og spurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av det du spør om, for Høie har jeg ikke vært hos og ikke har jeg vært gravid heller, men jeg har vært hos osteopat.

I mitt tilfelle så var det ryggen som egentlig hadde slått seg vrang, men den viktigste fiks'en osteopaten gjorde var å få orden på et kne som hadde plaget meg i 25 år. Før behandlingen opplevde jeg selv ca. 60% funksjonalitet i kneet. Det fungerte greit nok til hverdags, men alt for ofte sviktet det meg i trapper så jeg klarte ikke løfte kroppen opp på neste trinn. Det førte sikkert til skjevbelastning både her og der.

2 behandlinger tok det å få orden på det. Jeg hørte et lite "knepp" og med ett kunne jeg gå trapper igjen. Siden behandlingen for 3 år siden så har jeg hatt 2 eller 3 små tilbakefall der trapper har voldt meg besvær, men dette har gått over etter noen få dager. Før skjedde det gjerne flere ganger i måneden. Slikt er selvsagt håpløst å tallfeste, men hvis jeg hadde 60% funksjonalitet i trapper før så er jeg nå oppe på 80-90% i sammenlikning.

edit: trykkfeil

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Annonse

Jeg har vært hos han nylig, vet om du har vært hos han i mellomtiden TS?

Det som er spesiellt med Magne er nok at han har "evner" i tillegg sitt faglige område. Jeg stod i kø med en dame som snakket om ei som ble frisk fra epilepsi etter behandling. Hun som fortalte meg dette hadde sluppet operasjon etter en behandling.

Behandlingens varighet varierer fra person til person, jeg var der nesten 1 time, mye å ta tak i. Kraftige reaksjoner i ettertid, kroppen jobber i høygir. Noen trenger flere behandlinger, men det er viktig å følge det han sier om å ikke ha NOE behandlinger i de to månedene etter behandling. Ikke massasje, badstu, akupunktur, detox, hva som helst.

Det går ikke an å nå Magne på tlf lenger har jeg skjønt, man må bare dukke opp og følge kølapp-systemet. Jeg stusset veldig på hvorfor man ikke kunne bestille time, men etter jeg var der forstod jeg hvorfor. Noen trenger bare 5 minutter, mens andre kan trenge over 1 time. Det er derfor vanskelig å planlegge. Jeg var der kl 8, kom inn som nr 2. Om våren og sommeren er det nok større pågang så tidlig. Kommer folk fra hele landet.

Behandlingen er VOND. Man blir trykket på steder som får tårene til å sprette, man blir løftet på, ristet på, knekt, og vridd i alle kanter. Man får lyst til å kaste opp innimellom, haha. Imellom trykking og plagingen får du healing.

Nå har det ikke gått lang nok tid etter behandlingen, så jeg kan ikke uttale meg om det har virket. Men det jeg kan si, er at kroppen min har fått sterke reaksjoner etter behandlingen og jobber intenst. Kvalme, svetter, snørr, vondt i magen, og ikke minst mørbanket. Jeg dro dit pga alvorlige søvnproblemer (type utredning på sykehus), øreproblemer, kraftige smerter jeg har hatt i årevis, og kraftig overfølsomhet. Jeg fikk vite at søvnproblemene ville bli langt bedre innen 2 mnd´er, det andre kunne ta 6-12 mnd´er. Viktig å presisere at jeg har hatt disse problemene i mange år, det er ikke noe som kommer til å gå over av seg selv.

Anonym poster: 220878945e087c0c1447f1cf8e2d6cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ihvertfall rapportere at søvnen min har blitt bedre etter jeg var der, og dette var en av grunnene til at jeg oppsøkte han. Har hatt alvorlige søvnproblemer i flere år, etter jeg var i Høvåg har jeg sovet i timesvis i strekk, og våknet ganske uthvilt. Fikk vite at dette kunne være litt av og på den første stunden, så blir spennende å se. Jeg har så mye gode skussmål fra alle jeg snakker med som har vært hos han, så jeg anbefaler alle som har mulighet å ta seg en tur. Det sier alt at folk kjører i timesvis og stiller seg ute i kø kl 7 i minus 15 for å få behandling.

Anonym poster: 220878945e087c0c1447f1cf8e2d6cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært veldig interessant å høre om det er noen andre som har vært hos han. Jeg er utrolig fornøyd med behandlingen jeg har fått, han ser ut til å ha fikset det helsevesenet (og det meste innen alternativt) ikke har klart å fikse over flere år.

Anonym poster: 220878945e087c0c1447f1cf8e2d6cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos ham i sommer fordi jeg slet med hodepine. Det var en merkelig opplevelse, satt i kø hele dagen og da jeg endelig kom inn tok det to minutter før jeg var ute igjen. Han fortalte meg at jeg tenkte for spredt, at jeg måtte fokusere på én ting av gangen, det var for mye aktivitet der oppe. Så knakk han ryggen min, jeg vet egentlig ikke hva han gjorde bak der, men det var vel selve healingen. Han fortalte meg at smertene ville bli sterke de neste dagene før det ville bedre seg. De fire påfølgende dagene var jeg helt utslitt, lå hele dagen og hadde vondt i hodet, i hele kroppen egentlig. Det føltes som om jeg hadde blitt banket opp.

Jeg vet ærlig talt ikke, hodepinen min ble ikke noe bedre på lang sikt. Det fungerte altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest anonym

Jeg var der i sommer for morbus crohn, en kronisk tarmsykdom, rimelig alvorlig. Hadde symptomer som magesmerter og polyartritt (betennelsestilstand i leddene), og følgelig hyppige sykehusinnleggelser. Magne fortalte at jeg hadde et nervesystem i ubalanse, trykket på et punkt på ryggen, før han sa: "sånn, nå er du frisk". Tok maks 10 min. Trodde selvfølgelig ikke på det med det samme, men det gjør jeg nå. Fra et par uker etter behandlingen til i dag har jeg ikke hatt et eneste symptom på sykdommen. Føler meg frisk som en fisk. Kan altså anbefale en tur til Magne dersom du sliter med mageproblemer. Etter jeg var der har også en rekke venner og kjente tatt turen og blitt kvitt sine plager. Mamma: mage, tarm og søvnproblemer, samt fikset en fot hun skulle operere. En fetter var der og fikk hjelp mot lavt immunforsvar og følgelig hyppige infeksjoner, ei venninne mot smerter i brystet som viste seg å være sammenvokste ribbein.. osv.. Listen er lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har vært hos han nylig, vet om du har vært hos han i mellomtiden TS?

Det som er spesiellt med Magne er nok at han har "evner" i tillegg sitt faglige område. Jeg stod i kø med en dame som snakket om ei som ble frisk fra epilepsi etter behandling. Hun som fortalte meg dette hadde sluppet operasjon etter en behandling.

Behandlingens varighet varierer fra person til person, jeg var der nesten 1 time, mye å ta tak i. Kraftige reaksjoner i ettertid, kroppen jobber i høygir. Noen trenger flere behandlinger, men det er viktig å følge det han sier om å ikke ha NOE behandlinger i de to månedene etter behandling. Ikke massasje, badstu, akupunktur, detox, hva som helst.

Det går ikke an å nå Magne på tlf lenger har jeg skjønt, man må bare dukke opp og følge kølapp-systemet. Jeg stusset veldig på hvorfor man ikke kunne bestille time, men etter jeg var der forstod jeg hvorfor. Noen trenger bare 5 minutter, mens andre kan trenge over 1 time. Det er derfor vanskelig å planlegge. Jeg var der kl 8, kom inn som nr 2. Om våren og sommeren er det nok større pågang så tidlig. Kommer folk fra hele landet.

Behandlingen er VOND. Man blir trykket på steder som får tårene til å sprette, man blir løftet på, ristet på, knekt, og vridd i alle kanter. Man får lyst til å kaste opp innimellom, haha. Imellom trykking og plagingen får du healing.

Nå har det ikke gått lang nok tid etter behandlingen, så jeg kan ikke uttale meg om det har virket. Men det jeg kan si, er at kroppen min har fått sterke reaksjoner etter behandlingen og jobber intenst. Kvalme, svetter, snørr, vondt i magen, og ikke minst mørbanket. Jeg dro dit pga alvorlige søvnproblemer (type utredning på sykehus), øreproblemer, kraftige smerter jeg har hatt i årevis, og kraftig overfølsomhet. Jeg fikk vite at søvnproblemene ville bli langt bedre innen 2 mnd´er, det andre kunne ta 6-12 mnd´er. Viktig å presisere at jeg har hatt disse problemene i mange år, det er ikke noe som kommer til å gå over av seg selv.

Anonym poster: 220878945e087c0c1447f1cf8e2d6cae

Hei, vil du være så snill og skrive noer mer her igjen om hvordan det har gått? Tenkte jeg skulle ta turen innom han behandleren her, hører bare positive ting om han.

På forhånd, takk for svar.

-A-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, vil du være så snill og skrive noer mer her igjen om hvordan det har gått? Tenkte jeg skulle ta turen innom han behandleren her, hører bare positive ting om han.

På forhånd, takk for svar.

-A-

Heisann. Kroppen min jobber fortsatt veldig etter behandlingen. Søvnen min er veldig av og på, og jeg er veldig sliten (pga behandlingen). Hetetokter, feberfølelse, prikkinger i bena (har oppstått siste uken), hodepine, kvalme, oppkast, diare, smerter, kroppen hovner opp, osv.

Jeg kjenner at kroppen min bearbeider veldig følelser også (og det er jo det som i følge han er årsaken til låsningene i lymfesystemet mitt). Jeg har lite energi etter behandlingen, og passer på å bruke så lite energi som mulig fordi behandlingen tar så mye energi (hvis du skjønner).

Jeg har bestemt meg for å dra tilbake til han om ca 1 mnd (da har det gått 2 mnd fra første behandling), mest fordi han sa at par ting jeg stusser så på, og trenger en oppklaring i. Har fått vite at han er klarsynt, og det han sa satte meg sånn ut at jeg må finne ut om det var noe han fikk opp.

til deg som var der pga hodepine:

Dro du noen gang tilbake til Magne? Jeg vet at noen trenger en behandling til, og at det er veldig viktig å ikke ha noen andre former for behandlinger/visse type medisiner i minst 2 mnd´er etter man har vært hos han. massasje, akupunktur, soneterapi, antidepressiva/beroligende, m.m

Anonym poster: 220878945e087c0c1447f1cf8e2d6cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si, øreproblemene mine har blitt langt bedre. Det er ikke perfekt, men det er STOR forskjell.

Til dere som vurderer å dra dit, dra dit TIDLIG. Vær der senest kl 8. Særlig utover våren vil det nok være langt flere i kø og lengre ventetider. Venninna mi stod ute i kø fra kl 8 i 20 minus, og da var det fortsatt 5 stykker foran henne i køen. Om våren er det nok langt større pågang, så vær tidlig ute, og vær beredt på at det kan ta tid (ta med en bok, matpakke, etc).

Og selv om det står et ca klokkeslett på kølappen din når det er din tur, så kan det endre seg veldig siden hver pasient trenger individuelt med tid.

Det er ikke uten grunn at folk kommer fra hele landet for å få behandling, så jeg anbefaler virkelig at folk tar seg turen. Men ikke tro det er en quick-fix, behandlingen kan som sagt kjøre en ned i grøfta en stund. Også viktig å følge det han sier.

Anonym poster: 220878945e087c0c1447f1cf8e2d6cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også meddele at jeg er full av kviser og har en del kramper i bena etter behandling. Ikke bare bare å få seg selv frisk :ler:

Anonym poster: 220878945e087c0c1447f1cf8e2d6cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Det er nå ca 7 uker side jeg var der, og jeg har i de siste to ukene vært ekstremt nummen i bena, særlig venstre side. Jeg har faktisk nesten ikke følelse i deler av låret, og i resten av låret kjenner jeg konstante strømninger. Litt som elektriske støt. Jeg pratet med ei annen som har vært der noenlunde samtidig som meg, og hun har det på samme måte.

Problemene mine er ikke borte, men Magne var åpen om at jeg trolig ville trenge en behandling til, og at ting først ville løsninge om ca 6 mnd´er. Det sitter veldig dypt i. Jeg merker uansett at det er voldsomme ting som skjer i kroppen etter behandling, og jeg er spent på neste gang.

Anonym poster: 220878945e087c0c1447f1cf8e2d6cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid

Hei jeg vil bort til han men har ikke tlfnr. eller adresse kan noen skrive ned den på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg vil bort til han men har ikke tlfnr. eller adresse kan noen skrive ned den på forhånd takk.

Det er ikke mulig for timebestilling/samtale på forhånd. Veibeskrivelse; følg skilting mot Høvåg (Høvåg er like utenfor Kr.sand, ene avkjørselen er rett ved IKEA sørlandet). Bare følg veien til du kommer til videre skilting mot Høvåg og Høvåg kirke, og ta av her. Det er da 3 hus på høyre side, i et hvitt bygg rett ved siden av Høvåg barnehage (Herredshuset). Dette var en gang en bank som nå er nedlagt, har smijernsgjerde og kors nederst på vinduene. Det er veldig lett å finne. Hvilken vei kommer du fra, nord eller sør for kr.sand?

Resepsjonen åpner kl 0900, men folk pleier å stille seg i kø utenfor lenge før. Når man kommer inn får man kølapp, og sitter og venter på tur. Jeg var der kl 0800 for 2 mnd siden, da var jeg nr 2 i køen. Det var 14 minus. Ei venninne av meg var der uken før til samme tid og kom som nr 5 i køen, da var det 20 minus. Nå er det vår, så jeg ser for meg at folk dukker opp så tidlig som mulig. Jeg skal tilbake til uka og tenkte å være der 0730. Jeg har 2 timer kjøring for å komme dit.

Det blir veldig fort fullt med folk, så anbefaler å komme så tidlig som mulig så du er sikker på å komme inn. Grunnen til at det ikke er mulig med timebestilling er den enorme mengden med folk som kommer, og at alle trenger forskjellig lengde på behandlingen. Noen trenger bare 5 minutter, mens andre trenger 1 time og mer. Det at folk kommer kjørende fra hele landet og står ute i 2 timer i 20 minus for å få behandling sier litt om hvor bra han er :)

Merk; folk reagerer forskjellig på behandling, for noen holder det med en behandling, for andre må man kanskje tilbake 1-2 ganger over tid, avhengig hva som er problemet og hvor dypt det sitter. Det er viktig å ikke ha noen annen form for behandling i minst 2 mnd etter man har vært der, dette inkluderer detox, badstu, akupunktur, fysioterapi, o.l, massasje, urtebehandlinger, osv. Man må også ha vært av antidepressiva/beroligende i minst 1 mnd før man kommer til han.

Spør etter behandling hva som er viktig for akkurat deg etter behandling, og vær åpen om du går på medisiner/tar andre behandlinger osv. Belag deg også på en del reaksjoner (noen ubehagelige) etter behandling.

Anonym poster: 220878945e087c0c1447f1cf8e2d6cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid

Hei takk for svaret da jeg går på medesiner,beroligende og antidepressiva så kan jeg ikke få behandling før en mnd.etter jeg har sluttet med disse,synd jeg hadde sett frem til dette ,men da er det jo ikke mulig for meg enda.Kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...