Henkie Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Har VHS, Hi8 og DV kassetter fra gamle videokameraer som vi ønsker over på DVD. Hvem gjør slikt sikkert, raskt og rimelig?
Gjest gjest17 Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Jeg hadde gjort det selv og lagt det over på NAS eller lignende, så kan du heller brenne deg en dvd når du trenger det. Er det for å kvitte kassettene du vil ha det over på dvd? Brente dvder er ikke ett egenet format for backup, de feiler over tid og du får lesefeil på dem.
Gjest gjest17 Skrevet 16. august 2012 #4 Skrevet 16. august 2012 Nettverkslagring. Kan likesågodt bruke en ekstern harddisk også :-)
Lutetium 71 Skrevet 16. august 2012 #5 Skrevet 16. august 2012 La dem ligge på NASen, men ta selvsagt sikkerhetskopi av denne. Så er det bare å sette opp streaming fra boksen, for å se filmene. Å fingre med plater er så 2010!
Henkie Skrevet 16. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2012 Ja, helt greit, men; jeg har IKKE avspiller for VHS og ikke for Hi8 lengre. Dessuten trenger jeg vel software, ledninger, dill, dall og overganger for å overføre... Føler det er like lett å få noen til å ta jobben, så kan jeg heller overføre DVD-ene til NAS eller ekstern disk. I tillegg ligger alle tapene i safe som ekstra backup. Det må vel funke vel? DERFOR trenger jeg tips til hvem som overfører for meg...
ladamafia Skrevet 17. august 2012 #7 Skrevet 17. august 2012 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=679732
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå