AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Vi har akkurat flyttet inn i ny leilighet og vi skal ha med katten vår. Han er fortsatt i det gamle huset og får mat for det er fortsatt litt kaos med all flyttingen. Men det er en ting jeg lurer på, er det noen ''tidsfrist'' på hvor lenge han skal være inne før vi kan slippe han ut? jeg er veldig redd for at han skal bli borte. Har også hørt at man vet selv når katten kan slippes ut, noen sier 1mnd mens andre sier noen dager. håper jeg får svart fort Anonym poster: f9e68453543a06310a782ad2261d42ff
Gjest Bobler Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 3-4 uker alt ettersom hvor fort pus slår seg til ro hjemme 1
Aurora M. Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 3-4 uker alt ettersom hvor fort pus slår seg til ro hjemme Og husk også at pus kan se ut som han er klar for å gå ut lenge før han egentlig er det, så det er bare å være bestemt. 2
Suzum Skrevet 17. august 2012 #4 Skrevet 17. august 2012 Da jeg flytta, slapp vi de ut to dager etter at vi kom til det nye hjemmet! Det viktigste er å se at kattene spiser normalt i det nye hjemmet, og at de er trygge (Sover, leker, markerer stedet, alt som de normalt pleier å gjøre). Vil også anbefale og hente de inn før kvelden kommer, slik at de er trygge om nettene den første uka. Deretter er det viktig å følge med på at de ikke går seg bort. Min pus fant ikke veien hjem første dag. Vi gikk ut, fant han et lite stykke unna, også fikk han følge etter oss hjem. Etter det har han funnet veien selv. Det å være ute med de er også lurt, spesielt de første dagene de er ute. Og om du har kattedør, vis dem hvor den er i forhold til huset, få dem til å gå ut og se til at de går inn igjen der. Dette er ting JEG har erfart, altså hva jeg mener er lurt. Sikkert mange som synes denne måten er dum, og at det er alt for tidlig å slippe kattene ut så fort, men det funka fint for meg. Om du kjenner katten og dens signaler, skal du nok klare å se på den når den er klar for å gå ut! Bare husk å merke katten med chip og halsbånd, så noen kan finne den om den går litt for langt! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå