Katarina1919 Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Har dere erfaring med riskoker? Hvilken som er best? Og hvorfor? Er de billigere like gode som de dyrere? Vil ikke bruke altfor mye penger på den. Tusen takk for alle svarene!
Bringebærsaft Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Jeg er opprinnelig fra Asia. Har spist ris opp igjennom hele oppveksten. Da jeg flyttet ut for meg selv,kjøpte jeg en liten ris koker på europris til 199-, (tror den er på tilbud til 99-, for tiden?) Er iallefall kjempe fornøyd og risen blir like god som mamma sin! Det eneste er at du må kjøpe riktig ris. Ellers har ikke riskoker så mye å si tror jeg?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 Åh... Jeg trodde du mente japansk bil... Anonym poster: 1d7e4cc7eecee8fbe1e67c0081ca7cd7
Lutetium 71 Skrevet 17. august 2012 #4 Skrevet 17. august 2012 Jeg hadde før en slik: Men den var dritelendig, og badet halve kjøkkenet i risvann. Risen ble jo godt nok kokt, men det var det eneste positive. Merkelig nok har Wilfa og mange andre makan koker. Så jeg byttet den ut med en slik: Den var 100 ganger bedre. Den har lokk med lås oppå selve grytelokket (innerlokket). Den gamle hadde en tendens til å skru seg av, om jeg kokte små mengder ris (sannsynligvis pga fjæranordningen i bånn, og det at "gryta" var frittstående). Dampen kommer ut av det bittelille lokket i toppen, og bare der, ikke langs hele kanten av lokket som på den gamle. Og den har en av og på bryter! (I tillegg til Cook/Warm). Det beste med hele dingsen, er at den har en oppsamler for kondensvann fra innerlokket bak i hengslet. Den er litt dyrere enn de der enkle modellene, men er verdt hver eneste krone, etter min mening. Clas Ohlsson ser ut til å ha en makan modell.
Katarina1919 Skrevet 17. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2012 Jeg er opprinnelig fra Asia. Har spist ris opp igjennom hele oppveksten. Da jeg flyttet ut for meg selv,kjøpte jeg en liten ris koker på europris til 199-, (tror den er på tilbud til 99-, for tiden?) Er iallefall kjempe fornøyd og risen blir like god som mamma sin! Det eneste er at du må kjøpe riktig ris. Ellers har ikke riskoker så mye å si tror jeg? Takk for svar. Men hvilken ris er riktig???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå