Gjest Embla s Skrevet 17. februar 2004 #1 Del Skrevet 17. februar 2004 Siden jeg lengter etter våren, har jeg så smått begynt å glede meg til å ta i bruk verandaen igjen Har lurt på å kjøpe nye møbler. Fra før har jeg et ganske stort bord, ovalt med god plass til 6. Har 8 gode stoler som kan reguleres til. Problemet er at disse stolene er store og tar for mye plass. De er heller ikke ideelle til spising. Mer kosestoler/sitte og lese bok-stoler (!). Har med andre ord lyst til å bytte de i noe mindre og lettere, samtidig som jeg kvier meg litt siden de er rel. nye og rel. dyre. Så: Hva slags møbler har dere på terasser/verandaer/balkonger? Hvilke stil har dere? (tenker også pynt, planter, etc). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 17. februar 2004 #2 Del Skrevet 17. februar 2004 Vi har en liten veranda som det såvidt er plass til ett rundt bord og fire stoler på. Vi må flytte på en av stolene for å få opp/igjen døra, og den elektriske grillen må stå så nærme veggen at vinduet blir fult av fett fra maten vi steker... Allikevel har jeg en stor krukke med en Thuia i som jeg bruker å plante slike små orange blomster i om sommeren (rundt Thuiaen), og fem-seks andre små krukker som jeg har andre sommerblomster i. I fjor hadde vi også en kasse med mini-solsikker, men de ble litt lengre enn vi hadde tenkt og tok opp en god del mer plass en beregnet... Man kan trygt si at vi ikke har noen stil der ute, møblene fikk vi av mamman til mannen, de er ganske falmede men vi gadd ikke bruke tenger på noe nytt der ute nå. Blomsterkrukkene er i samme stil, og mannen rev ned hele verandaen i sommer og bygde opp en ny som ble malt i samme farge som huset så sånn sett er det ganske fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicoline Skrevet 17. februar 2004 #3 Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg har en stor terasse med hagemøbler i tre som jeg har malt. Har store, tykke puter som gjør det til en fornøyelse og sitte i dem. Har bord, to stoler og en 3-seter ... Ellers på terassen har jeg parasoll og ett par digre blomsterpotter med margritter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. februar 2004 #4 Del Skrevet 17. februar 2004 Ingen stil i det hele tatt, to store plaststoler med puter, tilhørende rundt bord og en elektrisk grill. Vi har en vanlig balkong i blokk, den er vel 6-8 kvm stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 18. februar 2004 #5 Del Skrevet 18. februar 2004 Vi bor i blokk, men på bakkeplan, og vår terrasse er litt over 12m2 med litt grønt rundt. Ellers har vi en enkel stil på terrassen. Som møbler har vi Äpplarö benk og utklappsbord - i tillegg har vi fire GRÅ bistro stoler. Vi har også to store potter med planter i. Forrige helg satt vi på terrassen og solet oss. 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nette Skrevet 18. februar 2004 #6 Del Skrevet 18. februar 2004 Vi bor i blokk, og har ganske stor balkong. Vi har laget en "gresk look", i hvitt og blått. Kjøpte en brukt hjørnebenk med mulighet for å åpne setet (oppbevaringsplass), som vi malte hvit og blå. Hvite plastikkstoler som man kan ligge i, med blå og hvite puter. Glassbord. Ellers har vi mange krukker i forskjellige blåfarger og med tomatplanter, gressløk, diverse blomster. Og så en hendig gassgrill! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 18. februar 2004 #7 Del Skrevet 18. februar 2004 Har tittet litt rundt nå og kunne tenkt meg noe lignende dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 18. februar 2004 #8 Del Skrevet 18. februar 2004 Sitat Har tittet litt rundt nå og kunne tenkt meg noe lignende dette Det ligner på bord/stolene mine, bare at mitt er i trehvitt m grønne puter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 18. februar 2004 #9 Del Skrevet 18. februar 2004 Er det veldig upraktisk med hvitt? Ser for meg enormt mye vasking. *liker ikke å vaske* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå